اخبار

بیت الله عباسپور به عنوان با ارزش پنجمی در مستر المپیا 2014 دست یافت

  • برای اولین بار در تاریخ، یک ایرانی موفق شد تا در بین پنج مرد برتر مستر المپیا قرار گیرد و از این حیث جاودانه گردد. بیت اله عباسپور ستاره بی چون و چرای پرورش اندام ایران موفق شد در سومین حضورش در مسترالمپیا در دسته 212 پوند شرکت نمود و موفق شد با نمایشی فوق العاده در جایگاه پنجم این رقابتها قرار گیرد و جواز حضور در سال آینده این رقابتها را نیز از آن خود نماید.

     

    بیت اله شایستگی آن را داشت تا حتی در جایگاه چهارم این رقابت قرار گیرد، کما اینکه در روز مقدماتی موفق شده بود نظر داوران را به خود جلب نموده و بالاتر از آرون کلارک و یاماگیشی قرار گیرد.

     

    این در حالی بود که ابتدا داوران جیمز فلکس لوییس ، خوزه ریموند و ادواردو کورئا را در اولین "کال آت" بر روی استیج فرا خواندند تا مشخص گردد به احتمال فراوان سه نفر برتر این رقابت از میان آنها انتخاب خواهد گردید.

     

    پس از آن داوران در دومین "کال آت" بیت اله عباسپور ، چارلز دیکسون ، آرون کلارک ، هیدتادا یاماگیشی و دیوید هنری را فرا خواندند.

     

    همانطوری که از عکسها پیداست در فیگور جفت بازو از روبرو و زیربغل از روبرو بیت اله نفر اول از سمت راست بود اما با نمایش بسیار خوبی که از خود نشان داد توسط داوران به وسط فرا خوانده شد و یاماگیشی و کلارک در دو طرف وی قرار گرفتند تا از همان مقایسه اول برتری قهرمان ما کاملا مشهود باشد.

     

    دیوید هنری نایب قهرمان سال گذشته این رقابتها نیز چاره ای جز قرار گرفتن در گوشه سمت راست استیج نداشت و هیچ امیدی به حضور وی در فینال وجود نداشت.

     

    با توجه به اینکه بیت اله پیش از این در رقابت حرفه ای نیویورک به آرون کلارک به ناحق باخته بود انگیزه های فراوانی داشت تا بر وی غلبه کند. اما قضیه درمورد یاماگیشی فرق میکرد او واقعا قصد داشت تا بالاتر از سایرین در این مقایسه قرار گیرد اما تا اینجا که به خواسته خود نتوانسته بود دست یابد و قهرمان شایسته ما در هر فیگور شایستگی های خود را بیشتر و بیشتر به داوران و تماشاچیان نشان میداد و با حضور قدرتمند خود علاوه بر شکست این چهار نفر در این مقایسه، زنگ خطر را نیز برای همه مدعیان این دسته وزنی به صدا در آورد.

    در روز فینال نیز عباسپور با آمادگی فوق العاده ای در روی استیج قدم نهاد و در همان نگاه اول نشان میداد تا آمده است تا خیلی چیزها را به اثبات برساند.

     

    قهرمان ما که سختی های بسیاری همچون سفر طولانی مدت به آمریکا و تمرینات سخت و رژیم های طاقت فرسایی را پشت سر نهاده بود به خوبی میدانست اینجا جایی است که باید مزد زحمات بسیارش را بگیرد، پس از همان حضورش در راند موزیک که به تنهایی اجرا نمود سالن محل مسابقات را غرق حیرت کرد و تماشاچیان و حاضرین سالن بارها و بارها وی را مورد تشویق خود قرار دادند.

     

    در پایان رقابت فینال و در لحظه اعلام نتایج کمتر کسی انتظار داشت تا یاماگیشی بالاتر از عباسپور قرار گیرد!!! اما بنا به دلایل نامعلومی این اتفاق رخ داد تا قهرمان ارزنده ما در جایگاه پنجم این رقابت قرار گیرد و برای نخستین بار در تاریخ پرورش اندام باشد تا یک ایرانی در میان پنج مرد برتر مسترالمپیا قرار گرفته باشد.

    به دلیل اینکه 5 مرد برتر این رقابت جواز حضور در مستر المپیای 2015 را بدست آورده اند ، لذا عباسپور دیگر نیازی ندارد تا در طول سال چند بار رژیم های سخت داشته باشد و به نقاط مختلف دنیا سفر کند و بدون دغدغه میتواند تنها برای یک رقابت و آن هم مستر المپیا 2015 مهیا گردد.

     

    قهرمان خستگی ناپذیر و شایسته ایرانی با توکل به خدا و امام زمان همه سدها را یکی یکی شکست و شایستگی و توانایی پرورش اندام ایران را در خاک آمریکا به همه جهانیان به رخ کشید. عباسپور موفق شد بسیاری از قهرمانانی را که پیش از این در رقابتهای گذشته و البته با حرف و حدیث های فراوان بالاتر از وی قرار گرفته بودند را پشت سر بگذارد. از میان آنها میتوان به آرون کلارک که در این رقابت ششم و گای سیسترنینو که هشتم شد اشاره نمود.

     

    سامی الحداد نیز که سال قبل ششم شده بود با یک پله نزول در جایگاه هفتم ایستاد. ناکامی بزرگ برای دیوید هنری نایب قهرمان سال قبل این مسابقات زمانی رقم خورد که خود را در جایگاه نهم دید.

    منبع : ایر بادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *