اسنچ عضلانی (Muscle Snatch)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: وزنه‌‌برداری المپیک

عضله هدف: همسترینگ (پشت پا)

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

این حرکت با نام اسنچ نیز شناخته می‌شود.

دستورالعمل

  1. یک هالتر رو در مقابل ران‌‌های خود نگه‌دارید. دست‌‌ها باید بافاصله بر روی میله هالتر قرار بگیرند. پاها دقیقاً زیر باسن بوده و در صورت نیاز می‌‌توانید پنجه‌‌ها را اندکی به سمت طرفین نگه‌دارید. باسن را پایین آورده و سینه را بالا نگه‌داشته و به جلو نگاه کنید. سرشانه‌‌ها باید دقیقاً در مقابل میله قرار بگیرند. این حالت آغازین حرکت خواهد بود.
  2. از پاشنه‌‌های خود کمک گرفته و میله را بالا ببرید. برای کشش دوم باید از باسن، زانوها و قوزک پا کمک گرفته و به‌سرعت میله را بالا ببرید. میله به بدن نزدیک باشد.
  3. میله را به بالای سر خود انتقال دهید. دقت کنید که زانوها نباید خم شوند.

    

حرکات جایگزین

عضله هدف: سرشانه

ابزار: کتل‌‌بل

  • اسنچ قدرتی

عضله هدف: همسترینگ

ابزار: هالتر

  • اسنچ قدرتی از روی بلوک

عضله هدف: عضله چهار سر

ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *