سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

افزایش انگیزه تمرین صبحگاهی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

     

    آیا به قطع کردن زنگ بیدارباش و ادامه خواب عادت دارید؟ همه افراد نمی‌‌توانند صبح زود بیدار شوند. بسیاری از ما نمی‌‌توانیم رختخواب گرم و راحت خود را به‌آسانی ترک کنیم و درنتیجه تمرین صبحگاهی برای بسیاری از ما دشوار است.

    واقعیت این است که تمرین صبحگاهی مزایای متعددی دارد. بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که تمرینات صبحگاهی می‌‌توانند فشارخون را کاهش داده، سیکل خواب را تقویت کرده و روحیه شما در طول روز را بهبود بخشند.

    تمرین صبحگاهی نیاز به تمرین در طول روز را از بین می‌‌برد. در طول روز مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد، درنتیجه مانع از انجام تمرینات شوند، اما با تمرینات صبحگاهی می‌‌توانید به‌آسانی و بدون دخالت مشکلات به اهداف خود برسید. در ادامه به استراتژی‌‌هایی اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌‌توانید عادت قطع ساعت بیدارباش و ادامه خواب را کنار گذاشته و بلافاصله بعد از بیدار شدن تمرین را آغاز نمایید.

    با ساعت بیدارباش آشتی‌کنید

    ساعت نباید دشمن شما باشد. از صدای زنگ دل‌نشینی برای ساعت بیدارباش خود استفاده کنید تا صبح را باانرژی از خواب بیدار شوید. شاید به این موضوع دقت نکرده باشید، اما تغییر زنگ بیدارباش به یک ملودی دل‌نشین می‌‌توانید روحیه شما را در طول روز بهتر کند.

    آیا به انگیزه بیشتری برای بیدار شدن نیاز دارید؟ ساعت بیدارباش را با اندکی فاصله از تخت‌‌خواب خود قرار دهید تا برای قطع کردن آن مجبور به بلند شدن از تخت شوید. این امر منجر به افزایش انگیزه شما برای تمرین می‌‌شود.

    آماده بیدار شوید

    اگر قصد دارید صبح تمرین کنید، شب قبل شرایط را برای تمرین مهیا نمایید. لباس‌‌ و کفش ورزشی را مقابل درب اتاق‌خواب خود قرار دهید تا بلافاصله بعد از بیدار شدن آن‌ها را بپوشید. بطری آب را پر کرده و در یخچال بگذارید و تلفن همراه خود را کامل شارژ کنید تا در حین تمرین به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید. با انجام آمادگی‌‌های لازم، شما می‌‌توانید بدون معطلی جلسه تمرین خود را آغاز نمایید.

    اگر قصد دارید انگیزه تمرین خود را بیشتر افزایش دهید، یک جمله انگیزشی نوشته و آن را در کنار تختخواب خود قرار دهید تا همواره اهدافتان برایتان بازگو شده و به آن‌ها دست‌یابید.

    با دوستان خود تمرین کنید

    شما می‌‌توانید جلسات تمرین خود را با دعوت از دوستانتان مهیج‌‌تر سازید. اگر کسی منتظر شما باشد، بدون شک جلسات تمرین خود را به تعویق نخواهید انداخت.

    آیا احساس می‌‌کنید هیچ‌‌کس تمایلی برای تمرین در ساعت 6 صبح نخواهد داشت. شما می‌‌توانید برنامه تمرین خود را در صفحات مجازی خود منتشر کرده و از افراد دعوت کنید به شما بپیوندند.

    هیچ‌چیزی همانند خواب کامل در طول شب نمی‌‌تواند منجر به افزایش انگیزه شما برای تمرین شود. سعی کنید هر شب 7 الی 8 ساعت خواب باکیفیت داشته باشید تا بتوانید صبح به‌راحتی از خواب بیدار شده و انرژی کافی برای تمرین داشته باشید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت web.noom.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *