برنامه غذایی سیکس‌ پک

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۵ دقیقه

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (3 رای)

Loading...

برنامه غذایی سیکس‌ پک

شما می‌توانید اندام متناسبی داشته و روند زندگی خود را ادامه دهید. اما زمانی که صحبت از سیکس پک به میان می‌آید، شرایط متفاوت می‌باشد. در اینجا به برنامه غذایی سیکس‌ پک خواهیم پرداخت.

روش مناسب برای دستیابی به اندام سیکس پک چیست؟

این سؤالی است که میلیون‌ها نفر در اینترنت و در دنیای واقعی به دنبال دستیابی به پاسخ آن هستند. موضوعی که در حین پاسخگویی به این سؤال باید در نظر گرفته شود این است که درصورتی‌که لایه‌ای از چربی بر روی عضلات شکمی شما وجود داشته باشد، تمام تمرینات بدن‌سازی موجود در جهان نیز نمی‌توانند منجر به دستیابی شما به سیکس پک شوند.

به‌منظور سوزاندن بافت چربی و نمایان ساختن عضلات شکمی زیرین، روشی به‌غیراز رژیم غذایی وجود ندارد. رژیم غذایی صرفاً به معنای خوردن غذاهای سالم نیست، بلکه به معنای تغذیه برای دستیابی به هدفی خاص می‌باشد.

من این موضوع را به افراد متعددی توضیح داده‌ام و اغلب آن‌ها در پاسخ به این مسئله ادعا کرده‌اند که رژیم غذایی مناسبی دارند. من تصور می‌کنم چند مورد از آن‌ها دروغ گفته‌اند. سایر افراد نیز اطلاعات دقیقی در مورد تغذیه برای از بین بردن چربی‌های شکمی و نمایان ساختن عضلات زیرین نداشته‌اند.

بسیاری از افرادی که تمریناتی انجام می‌دهند، تغذیه بسیار مناسب‌تری در مقایسه با افراد عادی دارند. بااین‌حال، تغذیه برای دستیابی به سیکس‌پک تفاوت زیادی با تغذیه برای تناسب‌اندام دارد.

تناوب غذایی

مهم‌ترین وجه تمایز افرادی که تغذیه مناسبی داشته و افرادی که تغذیه مناسبی ندارند، تناوب تغذیه آن‌ها می‌باشد.

متخصصین اعلام دارند که تغذیه در هر دو الی سه ساعت منجر به افزایش متابولیسم می‌گردد و این چیزی است که بسیاری از بدن‌سازهای موجود به آن باور داشته و شاهد تأثیر آن بوده‌اند.

چرا؟ یکی از اصلی‌ترین دلایل این است که این روش منجر به افزایش کنترل بر روی غذاهای مصرفی می‌گردد. هیچ روش بهتری برای تنظیم میزان پروتئین دریافتی در طول روز وجود نداشته و این روش بهترین روند برای اطمینان از دریافت پروتئین کافی می‌باشد.

تغذیه سیکس پک

“اما من نمی‌توانم این میزان وعده غذایی را در طول روز آماده کرده، خریداری کرده و یا بخورم.”

من این جمله را بارها شنیده‌ام. شما می‌توانید. کافی است برنامه‌ریزی و آماده‌سازی داشته باشید. شما باید قیمت‌ها را مقایسه کرده و غذاهای متعددی را خریداری نموده و آن‌ها را برای وعده‌های آتی پخته و نگهداری کنید. انجام این موارد نیز یکی از مهارت‌هایی است که باید همه افراد آن‌ها را فرابگیرند.

بسیاری از بدن‌سازان و وزنه‌برداران یک یا دو روز در هفته را به تهیه غذا اختصاص می‌دهند و در این روز غذاهای متعددی ازجمله ماهی، بوقلمون، گوشت قرمز، غذاهای سرشار از کربوهیدرات ازجمله سیب‌زمینی و برنج آماده می‌کنند.

اشتباه نکنید. این نیز یکی از وظایف شما می‌باشد. با این کار شما می‌توانید بخش قابل‌توجهی از چربی بدن خود را از بین ببرید. اگر فردی ادعا کند که بدون تلاش زیاد و تحمل سختی می‌توان به تناسب‌اندام رسید، دروغ گفته، اطلاعاتی در مورد کاهش وزن نداشته و یا سعی دارد محصولی را به شما بفروشد. اگر قصد دارید اندام سیکس پک خود را به دیگران نشان دهید، از همین امروز آغاز کنید.

غذاهای کاملاً تمیز

افراد متعددی بر این باور هستند که تغذیه سالمی دارند، اما این در حالی است که تغذیه آن‌ها را نمی‌توان به‌هیچ‌عنوان سالم و مناسب تلقی نمود.

دو نفر را در نظر بگیرید که برای نهار مرغ می‌خورند. یکی از آن‌ها ۶ اونس سینه مرغ بدون پوست را به‌صورت گریل پخته و فرد دیگر نیز یک ساندویچ مرغ از یک رستوران غذای فوری خریداری کرده است که سرشار از روغن و سس مایونز است. بیایید به مقایسه غذای این دو نفر بپردازیم.

برنامه غذایی سیکس پک

سینه مرغ

ساندویچ مرغ خریداری‌شده از غذای فوری

کالری: ۱۹۴

کالری: ۴۳۰

چربی: ۴ گرم

چربی: ۲۳ گرم

پروتئین: ۳۶ گرم

پروتئین: ۱۴ گرم

 

این مقایسه ساده نشان می‌دهد که ارزش غذایی سینه مرغ بسیار بیشتر از ساندویچ مرغ است. میزان کالری ساندویچ مرغ دو برابر بوده و میزان چربی آن نیز پنج برابر می‌باشد. این در حالی است که میزان پروتئین آن ۴۰ درصد کمتر از سینه مرغ است. بنابراین ساندویچ مرغ را نمی‌توان در رده غذاهای سالم قرار دارد.

بااین‌حال، افراد بسیاری آن را به‌عنوان یک گزینه سالم فرض می‌کنند، زیرا آن را با سایر غذاها ازجمله چیزبرگر دوبل مقایسه می‌کنند. اما مصرف تمام این موارد مانع از کاهش میزان چربی بدن به‌منظور نمایان ساختن عضلات شکمی می‌گردد.

اگر قصد دارید، قدرت خود را افزایش داده و به تناسب‌اندام دست‌یابید، شما می‌توانید برخی اوقات از این دسته از غذاها استفاده کنید، اما اگر هدف شما نمایان ساختن عضلات سیکس پک است، باید آن‌ها را برای همیشه کنار بگذارید.

به‌جای سس از چاشنی استفاده کنید

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی بین دستیابی به تناسب‌اندام و سیکس پک این است که در تلاش برای عضلات سیکس پک، جایی برای خطا وجود ندارد. شما می‌توانید با دریافت کالری، چربی و قند مازاد از چاشنی‌ها و سس‌ها تلاش‌های خود برای دستیابی به سیکس پک را خنثی کنید.

این موضوع درزمینهٔ سالاد بسیار اهمیت دارد. هزاران نفر بر این باور هستند که سالاد غذای بسیار سالم است، اما سالادها نیز همانند مقایسه بین سینه مرغ و ساندویچ مرغ می‌توانند متفاوت باشند.

رژیم غذایی سیکس پک

برای مثال، سالاد سبز را در نظر بگیرید. اگر شما ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید، انرژی آن به ۱۵ کالری می‌رسد. سالاد سبز فاقد چربی می‌باشد. اما این در حالی است که سالاد سزار حاوی ۳۱۰ کالری و ۳۲ گرم چربی است. هر دو از انواع سالاد هستند اما تفاوت چشمگیری در ارزش غذایی و شاخص‌های سلامتی آن‌ها وجود دارد. این موارد گرچه بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما تأثیر چشمگیری بر روی ممانعت از کاهش چربی‌دارند.

برخی افراد عادت دارند همواره اغلب غذاهای خود را به همراه سس کچاپ صرف کنند و از این موضوع مطلع نیستند که مضرات غذای مصرفی آن‌ها بسیار بیشتر از فواید آن می‌باشد.

شاید بپرسید که آیا باید تمام غذاها را بدون طعم و به‌طور ساده مصرف کنیم؟ البته که خیر. در ابتدا اطلاعات خود در مورد سس‌ها، چاشنی‌ها و ادویه‌ها را افزایش دهید. ادویه‌های بسیار سالمی وجود دارند که علاوه برافزودن طعم به غذاها، دارای فواید متعددی نیز هستند.

عدم استفاده از وعده‌های تقلب

یک باور بسیار نادرست وجود دارد و این است که برخی از افراد بر این باورند که تمرین همواره باید با تقلب همراه باشد. حتی افرادی که به‌شدت برای کاهش چربی بدن خود تلاش می‌کنند نیز بر این باورند که باید یک روز از هفته را به خوردن غذاهای دلخواه خود اختصاص دهند تا بتوانند رژیم غذایی خود را تداوم بخشند.

اگر هنوز هیچ‌گونه طرحی بر روی شکم خود مشاهده نمی‌کنید و بسیار لاغر به نظر می‌رسید، به من اعتماد کنید. هرگز تلاش‌های خود را با یک پیتزا خنثی نکنید. با این کار شما از هدف خود فاصله می‌گیرید.

پختن غذاهای خوشمزه و سالم را یاد گرفته و تا زمانی که تمام چربی‌های مازاد را از بین برده‌اید، روند تغذیه سالم را در پیش بگیرید.

مشروبات الکلی را کنار بگذارید

افرادی که به نوشیدن مشروبات الکلی علاقه دارند، باید به این موضوع توجه کنند که مصرف الکل ارتباط مستقیمی با عدم دستیابی به عضلات سیکس پک دارد.

مشروبات الکلی به‌خودی‌خود بسیار مضر هستند و داشتن مقادیر بالای کالری و کربوهیدرات، مانع بزرگی در مسیر دستیابی شما به سیکس پک ایجاد می‌کنند. چند عادت غذایی نامناسب برای خنثی کردن تمام تلاش‌های شما برای دستیابی به هدف کافی می‌باشد.

شراب یا نوشیدنی‌های ترکیبی، به‌ویژه موارد دارای آب‌میوه، به دلیل داشتن مقادیر بالای قند و کالری بسیار مضر می‌باشد. 

برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده و به زندگی خود عشق بورزید

همه مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را می‌توان در دو کلمه خلاصه نمود: صبر و کنترل. این دو مهارت برای وزنه‌برداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و منجر به تمایز آن‌ها در آشپزخانه نیز می‌گردند.


تالیف:

تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت Bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

2 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.