ترفندهای کاهش وزن قبل از کریسمس

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۳ دقیقه 

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

بسیاری از افراد به دلیل مهمانی، دیدار با خانواده و دوستان و تعطیلات منتظر فرارسیدن کریسمس هستند. افراد با خرید مواد غذایی و کادو و تزئین منازل خود به استقبال کریسمس می‌‌روند، این در حالی است که برخی افراد صرفاً بر رژیم غذایی خود تمرکز دارند.

کمتر از یک ماه به کریسمس باقی‌مانده است. بااین‌حال، برخی افراد به دنبال روش‌‌های سریع کاهش وزن بوده، اما متأسفانه هیچ‌کدام از این روش‌‌ها مؤثر نیستند.

سوزی بارل (کارشناس تغذیه) بر این باور است که روش‌‌هایی برای کاهش سریع وزن وجود دارند. وی معتقد است افراد با بهره‌‌مندی از یک رژیم غذایی سالم می‌‌توانند در مدت کوتاهی نیز وزن خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

بارل اعلام کرد که برخی از رژیم‌‌های غذایی دشوار که فرد را از خوردن بسیاری از غذاها پرهیز می‌‌کنند، منجر به بروز مشکلاتی می‌‌شوند. افراد ممکن است با کاهش میزان متابولیسم مواجه شوند که این امر تأثیر نامطلوبی بر بدن افراد و به‌ویژه افراد فعال و پرمشغله دارد.

وی استفاده از سبزیجات و میوه‌‌های تازه به مدت ۳ الی ۵ روز را توصیه کرد. بعد از محدودیت غذایی، افراد باید به دنبال غذاهایی سرشار از پروتئین، آهن، روی، کلسیم و سایر مواد مغذی موردنیاز بدن باشند.

بارل می‌‌گوید: “استفاده از رژیم غذایی برای سم‌زدایی بدن به مدت یک هفته و عدم تعامل اجتماعی با افراد و تمرکز ۱۰۰ درصد بر تغذیه، راز موفقیت می‌‌باشد.

تمرکز بر غذاهای سالم و طبیعی

بارل بر این باور است که استفاده از غذاها فرآوری نشده به مدت یک هفته قبل از کریسمس می‌‌تواند به سم‌‌زدایی کمک کند. وی استفاده از سبزیجات و میوه‌‌ها برای کاهش مایعات مازاد و کاهش وزن بدون پرهیز از وعده‌‌های غذایی در طول روز را توصیه می‌نماید.

وی می‌‌گوید: “استفاده از میوه‌‌ها و سبزیجات ـ سوپ، سالاد، اسموتی و آبمیوه ـ تأمین ویتامین‌‌ها، مواد معدنی و فیبرهای موردنیاز بدن را فراهم آورده و به دفع مایعات زائد کمک کرده و با استفاده از این روش می‌‌توانید در مدت‌زمان بسیار کوتاه وزن خود را یک یا دو کیلوگرم کاهش دهید.”

مدیریت ساعات تغذیه

در طول کریسمس، افراد بیش از میزان موردنیاز خود غذا می‌‌خوردند. بارل بر این باور است که افراد باید یک الی دو هفته قبل از سال جدید به بررسی ساعات وعده‌‌های غذا خود توجه کرده و وزن خود را کاهش دهند.

او می‌‌گوید: ما به حداقل ۱۰ الی ۱۲ ساعت شب بدون غذا نیاز داریم، اما این در حالی است که این میزان برای بسیاری از افراد ۶ الی ۸ ساعت است. نتیجه این است که ما چربی بیشتری جذب کرده و به‌ندرت احساس گرسنگی می‌‌کنیم.

فاصله طولانی بین وعده‌‌های غذایی منجر به تولید هورمون‌‌هایی می‌‌شود که در کنترل متابولیسم چربی، کنترل جذب کالری و کاهش وزن تأثیر دارند. بارل می‌‌گوید، بهترین زمان برای خوردن آخرین وعده غذایی روز ساعت ۶ یا ۷ عصر است و صبحانه نیز باید ۸ یا ۹ صبح خورده شود تا بدن به مدت ۱۳ الی ۱۴ ساعت در حالت روزه باشد.

پرهیز از تنقلات

مصرف تنقلات ازجمله دلایلی است که مانع از کاهش وزن افراد می‌‌شود. بارل توصیه می‌‌کند که برای کاهش چربی بدن قبل از تعطیلات باید فاصله زمانی بین وعده‌‌های غذایی باید ۴ الی ۵ ساعت باشد تا متابولیسم افزایش یابد و ضروری است در این بازه زمانی افراد غذایی نخورند.

رژیم غذایی روزانه باید از وعده‌‌های غذایی متعادل تشکیل شود. از خوردن غذاهای فراوری‌شده، غذاهای سرشار از کربوهیدرات نظیر کراکر، مافین، شیر قهوه، بیسکویت و اسنک بین وعده‌‌های غذایی پرهیز کنید.

فقط آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز به کاهش مصرف نوشیدنی‌‌های قندی یا کافئین دار کمک می‌‌کند. نوشیدن آب مانع از دریافت کالری‌‌های مازاد نیز می‌‌شود.

بارل نوشیدن دم‌نوش را نیز توصیه می‌‌کند، زیرا برخی از دم‌نوش‌ها مزایای بی‌شماری برای سلامتی دارند.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت msn.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *