تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

تمرین بدون رژیم، اتلاف وقت است

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

     

    اگر به‌طور مرتب به باشگاه بروید، افرادی را مشاهده خواهید کرد که وارد باشگاه شده، به شدت تمرین کرده، با هیچ فرد صحبت نکرده، کاملا به تمرینات تمرکز کرده و به شدت عرق می‌‌کنند. آن‌ها این روش را همواره تکرار می‌‌کنند، اما بدن آن‌ها هیچ تغییری نمی‌‌کند. این افراد تمرینات بسیار خوبی دارند، اما رژیم غذایی مناسبی ندارند.

    در ابتدا بیایید رژیم غذایی را تعریف کنیم. رژیم غذایی در فرهنگ‌‌ لغت Merriam-Webster به‌عنوان “غذاها و نوشیدنی‌‌های دریافتی” تعریف‌شده است. بنابراین، منظور ما از “رژیم غذایی” در این مقاله محدودیت کربوهیدرات‌‌ یا خوردن کلم یا کاهش مصرف تنقلات نیست. در اینجا “رژیم غذایی” به معنای غذایی است که افراد در طول روز دریافت می‌‌کنند. همان‌طور که در مثال فوق اشاره شد، این افراد صرف‌‌نظر از تمرین نمی‌‌توانند به اهداف تناسب‌‌اندام خود دست یابند. شما ممکن است روزانه چندین ساعت را در باشگاه سپری کرده و تمرینات بسیار دشواری انجام دهید، اما اگر بعد از باشگاه به خانه رفته و فست‌‌فود و پیتزا بخورید، تمرینات شما مؤثر واقع نخواهند شد. بنابراین، اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، تمرین به‌تنهایی شما را به اهدافتان هدایت نخواهد کرد.

    بیایید یک شرایط نامساعد را در نظر بگیریم. تصور کنید یک روز به باشگاه رفته و یک لیفت ترکیبی انجام داده و ناگهان دردی احساس کرده و وزنه‌‌ها را به زمین می‌‌اندازید. آسیبی به شما واردشده است. این مسئله کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. شما دیگر نمی‌‌توانید به باشگاه رفته و مجبورید در خانه استراحت کنید. در اینجاست که باید به اهمیت تغذیه و رژیم غذایی پی ببرید. اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، عضلاتی که برای آن‌ها تلاش زیادی کرده‌‌اید، از بین نخواهد رفت و حتی با محدودیت فعالیت فیزیکی نیز درصد چربی بدن شما در محدوده مطلوبی خواهد بود.

    تعادل بین رژیم غذایی و تمرین بهترین روش برای دستیابی به تناسب‌‌اندام است. همان‌طور که می‌‌دانید عضلات در باشگاه تقویت نمی‌‌شوند، بلکه عضلات در آشپزخانه ساخته می‌‌شوند. افراد واکنش متفاوتی به روش‌‌های مختلف دارند. برخی افراد فقط با سه روز وزنه‌‌برداری سنگین در هفته می‌‌توانند به تناسب‌‌اندام دست یابند، این در حالی است که برخی افراد به حداقل 5 الی 6 روز کاردیو با شدت متوسط نیاز دارند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

    برای اینکه روش متناسبی انتخاب کنید، ضروری است که روش‌‌های مختلف را امتحان کرده و درنهایت بهترین و مؤثرترین روش را برای خود انتخاب کنید. اگر قصد دارید بین تمرین و رژیم غذایی یک مورد را انتخاب کنید، رژیم غذایی بهترین گزینه برای حفظ تناسب‌‌اندام شما خواهد بود. در طولانی‌‌مدت، تمرین از اهمیت بسیاری بالاتری برخوردار خواهد بود، زیرا علاوه بر کمک به دستیابی به تناسب‌‌اندام، برای سلامتی شما نیز مؤثر است.

    مهم‌‌ترین توصیه درزمینهٔ تمرین این است که همراه تمرینات متعادلی داشته باشید. این توصیه نه‌تنها در مورد رژیم غذایی و تمرین، بلکه در مورد تمام زمینه‌‌های زندگی صادق است. همان‌طور که می‌‌دانید، افراط در انجام هر چیزی مضر است. تمرین بیش‌ازحد می‌‌تواند تأثیرات نامطلوبی داشته باشد. تغذیه بیش‌ازحد منجر به افزایش وزن و مشکلات روحی مربوط به آن می‌شود. با اندکی آزمون‌وخطا، شما می‌‌توانید ایدئال‌ترین تعادل را بیابید. به‌سلامتی خود توجه کرده و با بهره‌‌مندی از رژیم غذایی و تغذیه مناسب به هدف تناسب‌‌اندام خود برسید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت sheknows.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “تمرین بدون رژیم، اتلاف وقت است

    1. احسان مزرعه گفت:

      سلام. واقعا رژیم غذایی بخش مهم از این ورزشه. تمرین در درجه بعدیه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *