تناسب‌‌اندام: رژیم غذایی یا تمرین

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۲ دقیقه 

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

برای سبک زندگی سالم، رژیم غذایی یا تمرین بهتر است؟ ما شش سناریوی مهم را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در شرایط ایدئال همه افراد به حد کافی تمرین نموده و از غذاهای مناسب استفاده می‌‌کنند. اما، این امر همیشه ممکن نیست. ما از کارشناسان درخواست نمودیم که بهترین روش برای کاهش وزن، مقابله با بیماری‌‌ها و افزایش سلامت را به ما ارائه دهند و از آن‌ها جویا شدیم که آیا این امر از طریق رژیم غذایی یا تمرین قابل‌‌دسترسی است. در اینجا، ما برخی مسائل را برای شما روشن‌‌تر خواهیم ساخت.

هدف: کاهش وزن

پیروز: رژیم غذایی

دلیل: همان‌طور که تحقیقات نشان می‌‌دهند، کاهش کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی مستقیم‌‌ترین مسیر برای کاهش اندازه بدن است. به عقیده تیموتی چرچ (مدیر مرکز تحقیقات پزشکی پیشگیرانه) کاهش ۵۰۰ کالری بسیار ساده‌‌تر از صرف یک ساعت در باشگاه برای سوزاندن ۵۰۰ کالری است. اما بااین‌حال، رژیم غذایی و تمرین برای کاهش وزن ضروری هستند.

هدف: افزایش انرژی

پیروز: تمرین

دلیل: پاتریک اوکانر (روان‌‌شناس تمرین) می‌‌گوید: تمرین منجر می‌‌شود که مغز انتقال‌‌دهنده‌‌های عصبی نظیر دوپامین و نور اپی ‌‌نفرین را آزاد کند. افرادی که به‌طور مداوم تمرین می‌‌کنند، انرژی بیشتری دارند و این موضوعی است که در ۷۰ مطالعه مورد تائید قرارگرفته است.

هدف: کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌‌های قلبی

پیروز: رژیم غذایی

دلیل: اگر قرار باشد یک ماده را انتخاب کنید که احتمال ابتلا به بیماری‌‌های قلبی را کاهش می‌‌دهد، آن ماده اسیدهای چرب امگا۳ خواهد بود. این گفته ویلیام هریس، مدیر مرکز تحقیقات سلامت قلبی- عروقی در دانشگاه داکوتای جنوبی است. مطالعات نشان می‌‌دهند که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن ماهی منجر به کاهش ۶۴ درصدی احتمال ابتلا به بیماری‌‌های قلبی می‌شود. بااین‌حال، باید توجه داشته باشید که ورزش نیز منجر به تقویت سیستم قلبی- ‌‌عروقی می‌‌شود.

هدف: پیشگیری از ابتلا به دیابت

پیروز: تمرین

دلیل: در حدود ۱۰ میلیون زن آمریکایی به دیابت مبتلا هستند. دستیابی به وزن سالم از طریق رژیم غذایی و تمرین بهترین روش برای مقابله با این بیماری است، اما سهم فعالیت فیزیکی اندکی بیشتر است. ماهیچه‌‌های فعال، گلوکز را به سوخت تبدیل کرده و از این طریق منجر به پایداری میزان قند خون می‌‌شوند.

هدف: پیشگیری از ابتلا به سرطان

پیروز: هر دو

دلیل: رژیم غذایی گیاهی و تمرین به‌طور مداوم استاندارد طلایی پیشگیری از سرطان است. به خاطر داشته باشید: مطالعات نشان می‌‌دهند که هرچه تمرینات تداوم و پایداری بیشتری داشته باشند، احتمال ابتلا به سرطان کاهش می‌‌یابد.

هدف: بهبود روحیه

پیروز: تمرین

دلیل: یک جلسه تمرین ۲۰ دقیقه‌‌ای می‌‌تواند برای بهبود روحیه شما به مدت ۱۲ ساعت کافی باشد و این موضوع توسط محققان دانشگاه ورمونت مورد تائید قرارگرفته است. این روش ممکن است همانند دارو برای درمان افراد مبتلابه افسردگی مناسب باشد. تمرین می‌‌تواند منجر به تغییرات در مغز شده و استرس را نیز کاهش دهد.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت womenshealthmag.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *