کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

حداکثر مقدار مجاز قهوه در روز شگفت‌انگیز است

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

    آیا شما برای مصرف دومین یا حتی سومین فنجان قهوه در صبح احساس نگرانی می‌کنید؟ بفرمایید راحت باشید. یک مطالعه جدید منتشرشده در سم‌شناسی مواد غذایی و شیمیایی نتیجه‌گیری می‌کند که یک فرد بزرگ‌سال سالم می‌تواند با خیال راحت تا 400 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف کند. (برای ثبت، این مقدار چهار فنجان 8 اونس قهوه یا شش اسپرسو است.)

    سلب‌ مسئولیت: محتوای این مقاله از مرجع خارجی تامین شده است و تن ورز محتوا را تایید و یا رد نمی‌کند.

    مثل ما، احتمالاً شما هم تعجب می‌کنید که واقعاً منظور محققان زمانی که می‌گویند مصرف این مقدار کافئین بی‌خطر است چیست؟ پس از بررسی 15 سال داده‌های پیچیده، آن‌ها دریافتند که مصرف چهار فنجان قهوه اثر منفی بر روی سلامت استخوان، کلسیم جذب‌شده، سلامت قلب و سلامت رفتار ندارد و همچنین اثر منفی بر تولیدمثل و رشد ندارد.

    اما توجه داشته باشید که قهوه یک دز مناسب برای همه انواع آن ندارد و فقط به این دلیل که چیزی شما را نمی‌کشد، به این معنی نیست که از آن لذت می‌برید. مانند مشروبات الکلی، توانایی شما برای مصرف کافئین و تحمل عوارض جانبی مانند عصبی شدن و اضطراب بستگی به حساسیت، قد و وزن شما دارد.

    به گفته کلینیک مایو، اگر شما کافئین بیش‌ازحد مصرف کنید، می‌توانید برخی از عوارض جانبی ناخوشایند مانند میگرن، بی‌خوابی و تحریک‌پذیری را تجربه کنید. و اگر شما زیر 55 سال سن داشته باشید، مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در ارتباط باشد.

    اما محدودیت جدید چهار فنجان خبر خوبی است. توجه داشته باشید مطالعات زیادی در مورد مزایای قهوه بر سلامتی صورت گرفته است، ازجمله شواهدی مبنی بر این‌که احتمالاً آسیب کبدی در اثر مصرف مشروبات الکلی را کاهش می‌دهد. شرکت‌کنندگان در یک مطالعه در دانشگاه ساوتمپتون که دو فنجان قهوه اضافی را به روال روزانه خود اضافه کردند، شانس ابتلا به سیروز کبد را تا 44 درصد کاهش دادند.

    علاوه بر این، مقاله چاپ‌شده در مدرسه بهداشت عمومی هاروارد تی اچ چان می‌گوید مصرف قهوه درحالی‌که در برخی از زنان می‌تواند آن‌ها را در برابر دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی محافظت کند، باعث کاهش افسردگی می‌شود. مطالعات قبلی نشان داده است که کافئین همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد، اما دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند چرا.

    همه این خبرها فوق‌العاده است اگر شما یک قهوه لته خوب دوست داشته باشید. بااین‌حال، اگر باردار هستید (یا برنامه‌ریزی دارید که باردار شوید)، شما احتمالاً باید تمایل خود را به سه فنجان در روز کاهش دهید. و اگر شما در حال تلاش برای باردارشدن هستید، باید میزان مصرف قهوه خود را حتی بیشتر سبک کنید. یک تحقیق در موسسه ملی بهداشت از سال گذشته، مصرف کافئین پیش از بارداری را به افزایش خطر سقط‌جنین مرتبط کرد.

    شما چه فکر می‌کنید؟

    چه مقدار قهوه در یک روز می‌نوشید؟ آیا مصرف عصاره کافئین عوارض جانبی منفی دارد؟


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *