شراگ با دستگاه ساق پا (Calf-Machine Shoulder Shrug)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

نوع: قدرتی

ماهیچه هدف: عضلات ذوزنقه‌ای

ابزار: دستگاه

سطح: مبتدی

این حرکت با نام شراگ سرشانه با دستگاه (Machine Shoulder Shrug) و شراگ بر روی دستگاه ساق پا (Shrug on Calf Machine) نیز خوانده می‌شود.

دستورالعمل

  1. در مقابل دستگاه ساق پا قرارگرفته و پدهای سرشانه را بر روی سرشانه‌های خود قرار دهید. نیم‌تنه شما باید صاف بوده و دست‌ها در کنار بدن قرار گیرند. این حالت آغازین حرکت می‌باشد.
  2. هم‌زمان با بازدم سرشانه‌های خود را به سمت گوش‌هایتان بالابرده و به مدت یک ثانیه در این حالت بمانید.
  3. هم‌زمان با دم مجدداً به حالت آغازین بازگردید.
  4. حرکت را با تعداد تکرار پیشنهادی انجام دهید.

 

شراگ با دستگاه ساق پا

 

تنوع: شما می‌توانید از دمبل، هالتر، دستگاه اسمیت و دستگاه پولی برای انجام حرکت شراگ استفاده کنید.

حرکات جایگزین:

شراگ با هالتر از پشت

ماهیچه هدف: عضلات ذوزنقه‌ای

نوع ابزار: هالتر

شراگ با دمبل

ماهیچه هدف: عضلات ذوزنقه‌ای

نوع ابزار: دمبل

کول با دستگاه اسمیت

ماهیچه هدف: عضلات ذوزنقه‌ای

نوع ابزار: دستگاه


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.