افزایش وزن و حجم, افزایش وزن و حجم بانوان, مقالات

عضله سازی به صورت طبیعی یا با مکمل ؟ کدام بهتر است ؟

  • عضله سازی به صورت طبیعی با با مکمل؟ کدام مناسب تر است؟ عضلات‌‌ را باید به روش طبیعی تقویت کنید، یا استفاده از مکمل‌‌ها بهتر است؟ مزایا و معایب هر یک از این گزینه‌‌ها را بررسی کرده و از افزایش حجم عضلات‌‌ خود به روش صحیح اطمینان حاصل کنید.

    عضله سازی به روش طبیعی یا با استفاده از مکمل

    شما به دنبال بدنسازی بدون مکمل هستید یا قصد دارید از مکمل نیز استفاده کنید. آیا عضله سازی طبیعی بدون استفاده از مکمل امکان پذیر است؟ یا شما لازم است از مکمل‌های خاصی حتما استفاده کنید که کاملا سالم و طبیعی باشند؟ این دو رقیب در حال وارد شدن به میدان بازی هستند. رقابت امروز بین بدنسازان طبیعی و بدن‌سازانی است که از مکمل‌ها استفاده می‌کنند. یکی از طرفین بر این باور است که ایجاد عضلات صرفاً از طریق رژیم غذایی خوب، تمرین مناسب و خواب ممکن است.

    طرف دیگر بر این باور است که این سه عامل برای افزایش عضلات کافی نیستند و اگر قصد دارید حجم عضلات خود را افزایش دهید، به چیز دیگری نیاز دارید. ما تمام اطلاعات پزشکی موردنیاز برای تصمیم‌‌گیری در این زمینه را داریم. بنابراین، در این مقاله با ما همراه باشید.

    عضله سازی با مکمل یا به روش طبیعی ؟

    عضله سازی به صورت طبیعی

    علاقه‌مندان به عضله سازی طبیعی بر این باور هستند که نیازی به استفاده از مکمل‌‌ها برای افزایش حجم عضلات وجود ندارد. رویکرد آن‌ها به بدنسازی این است که داشتن رژیم غذایی مناسب، روندهای تمرین صحیح و خواب کافی برای دستیابی به اندام مناسب کافی هستند. این رویکرد ممکن است برای برخی افراد عجیب به نظر برسد، اما این روش دارای مزایای متعددی است.

    1. سلامت بهتر

    بدنسازان طبیعی از تمام مزایای سلامتی حاصل از افزایش حجم عضلات و کاهش چربی بدن بهره‌‌مند شده و هیچ‌گونه عوارضی ندارند. بدنسازان طبیعی میزان کلسترول بدن خود را کاهش داده، استخوان‌‌های قوی‌‌تری داشته و از سلامت قلبی بالایی برخوردار هستند. میزان کلسترول آن‌ها به‌واسطه کاهش چربی بدن کاهش می‌‌یابد.

    کاهش چربی بدن باعث می‌‌شود که بدن کلسترول بد را دفع کند. اندازه و تراکم استخوان از طریق بدنسازی طبیعی افزایش داده می‌‌شود. تمرینات قدرتی متعادل منجر به افزایش محتوای معدنی استخوان‌‌ها می‌‌شوند. این موارد صرفاً برخی از مزایای انجام تمرینات قدرتی بدون استفاده از مکمل‌‌ها می‌‌باشد.

    1. کاهش احتمال آسیب

    اگر روش‌‌ انجام تمرینات قدرتی توسط بدنسازان طبیعی و بدنسازانی که از مکمل استفاده می‌‌کنند را بررسی کنید، تفاوتی به‌غیراز میزان وزنه‌‌های مورداستفاده مشاهده نخواهید کرد. اگرچه استفاده از وزنه‌‌های چند صد پوندی در هر ست ممکن است بسیار عالی به نظر برسد، اما در طول زمان منجر به بروز آسیب می‌‌شود. بدنسازان طبیعی همواره با شدت بالا تمرین می‌‌کنند، اما هرگز تمریناتی فراتر از توانایی خود انجام نمی‌‌دهند.

    این روش منجر به افزایش تدریجی حجم عضلات گردیده و فشار بسیار کمی به مفاصل وارد می‌‌کند. روش تدریجی تمرینات قدرتی منجر به افزایش قدرت عضلات و مفاصل می‌‌شود. با این روش عضلات و مفاصل نه‌تنها به‌طور مناسب تقویت می‌‌شوند، بلکه این دسته از افراد می‌‌توانند حجم عضلات خود را برای مدت طولانی‌‌تری در مقایسه با افرادی که از مکمل استفاده می‌‌کنند، افزایش دهند.

    1. اعتمادبه‌نفس بیشتر

    همه افرادی که در برنامه‌‌های تناسب‌‌اندام شرکت کرده و به نتایج مثبت دست می‌‌یابند، میزان اعتمادبه‌نفس خود را افزایش می‌‌دهند، اما میزان اعتمادبه‌نفس بدنسازان طبیعی بیشتر است. یک دونده، سرعت و استقامت خود را افزایش می‌‌دهد، اما ترکیب بدنی وی همواره ثابت می‌‌ماند. این امر در مورد بدنسازان طبیعی صدق نمی‌‌کند.

    هم‌زمان با افزایش حجم عضلات و کاهش چربی بدن، پیشرفت بدنسازان طبیعی به‌تدریج توسط خود وی و سایر افراد مشاهده می‌‌شود. ازجمله این تغییرات می‌‌توان به سرشانه‌‌های عریض، عضلات دوسر بزرگ‌تر و عضلات شکمی قوی‌‌تر اشاره کرد که توسط همه افراد مورد تحسین قرار می‌‌گیرند.

    1. افزایش عضلات توسط مکمل

    بدنسازی طبیعی مزایای متعددی دارد، اما استفاده از مکمل‌‌ها نیز تأثیراتی دارد. با استفاده از مکمل‌‌ها، بدنسازان می‌‌توانند میزان انرژی و تستوسترون خود را افزایش داده و حجم عضلات خود را با سرعت بیشتری افزایش دهند.

    1. انرژی بیشتر

    مکمل‌‌های بدنسازی متعددی وجود دارند که انرژی شما را افزایش داده و به شما درزمینهٔ انجام دشوارترین تمرینات کمک می‌‌کنند. برای مثال، نیتریک اکسید جریان خون را در بدن افزایش داده و به تنظیم دمای بدن کمک می‌‌کند. این مکمل دمای بدن شما در طی تمرین را کاهش داده و انرژی فرد را به‌جای صرف خنک کردن بدن، برای افزایش قدرت وی در بلند کردن وزنه‌‌ها استفاده می‌‌کند.

    1. افزایش میزان تستوسترون

    برخی از مکمل‌‌ها میزان تستوسترون را افزایش می‌‌دهند و این امر منجر به افزایش سریع حجم عضلات می‌‌شوند. مطالعه‌‌ای در نیوجرسی نشان داد که ارتباط مستقیمی بین مصرف کراتین و تستوسترون وجود دارد. شرکت‌‌کنندگان در این مطالعه در یک برنامه تمرین 10 هفته‌‌ای شرکت کرده و به‌طور روزمره از کراتین استفاده کردند. در پایان مطالعه، شرکت‌‌کنندگان ارزیابی‌شده و افزایش میزان تستوسترون در این افراد تائید شد.

    1. رشد سریع عضلات

    یک مکمل وجود دارد که می‌‌تواند کاتابولیسم (تجزیه بافت عضلانی‌) را کاهش داده و به رشد عضلات جدید کمک کند. این مکمل، گلوتامین است. گلوتامین آمینواسیدی است که به‌طور طبیعی توسط بدن تولیدشده و از اتلاف عضلات جلوگیری می‌‌کند، اما میزان این آمینواسید در طی تمرین کاهش می‌‌یابد.

    گلوتامین به‌صورت مکمل به بدنسازان اطمینان می‌‌دهد که در طی بدنسازی عضلات خود را از دست نخواهند داد. علاوه بر جلوگیری از تحلیل عضلات، گلوتامین رشد عضلات را تحریک می‌‌کند. این مکمل به تسریع رشد عضلات کمک می‌‌کند.

    نحوه دستیابی به بدن رؤیایی‌تان را انتخاب کنید

    اکنون نبرد به پایان رسیده و شما باید پیروز میدان را انتخاب کنید. در یک‌گوشه، بدنسازان طبیعی وجود دارند که می‌‌توانند سلامت خود را بهبود بخشیده و اعتمادبه‌نفس خود را بدون آسیب افزایش دهند. عضله سازی بدون مکمل انتخاب این افراد هست.

    در سمت دیگر میدان نیز بدنسازانی وجود دارند که از مکمل‌‌های رژیمی برای افزایش میزان انرژی، تقویت تستوسترون و تسریع رشد عضلات استفاده می‌کنند. هر دو گزینه ممکن هستند و گزینه مناسب به اهداف، دیدگاه و رویکرد شما نسبت به زندگی بستگی دارد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maxedmuscle.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *