مردان چه چیزهایی را می‌توانند از تمرینات زنان یاد بگیرند؟

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

 

مردان چه چیزهایی را می‌توانند از تمرینات زنان یاد بگیرند

یک خبر جدید: بدن مردان و زنان متفاوت می‌باشد. بدن مردان و زنان از نظر اندام‌ها، سطح هورمون‌ها، مو و … تفاوت‌های متمایزی دارند. اما یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که وجود دارد نحوه انجام تمرینات می‌باشد. برای مثال یکی از تفاوت‌ها وزنه‌برداری توسط مردان و انجام تمرینات زومبا توسط زنان می‌باشد. اما تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارند که بسیار جزئی‌تر و درعین‌حال مهم می‌باشند.

ریچارد لوپز می‌گوید: “زمانی که در مورد تفاوت‌های جنسیتی صحبت به میان می‌آید من نقش بیولوژی را در نظر می‌گیرم. اما من تأثیر مواردی نظیر فرهنگ، رسانه‌های اجتماعی و … را نیز بسیار مهم قلمداد می‌نمایم زیرا آن‌ها منابع مهمی برای به دست آوردن اطلاعات به شمار می‌روند.

اما این به چه معناست؟ بسته به جنسیت، ما اقداماتی را که همواره انجام می‌دهیم را تکرار می‌کنیم. و این امر برای تمرینات ما مضر است. بیایید به اقداماتی که زنان انجام می‌دهند توجه کرده و نحوه تمرینات خود را بهتر سازیم.

تقلب نکنید!

شما جلسه تمرین بسیار دشواری در باشگاه دارید. تستوسترون شما افزایش‌یافته و قصد دارید وزنه‌های سنگین‌تری بردارید. قبل از اینکه تمرین ماهیچه‌های دو سرخود را به تمرینات دشوارتری تبدیل کنید، توقف نمایید. این تقلب پیشرفت شما را نابود خواهد کرد. لوپز می‌گوید بدن‌سازان باتجربه در انجام تمرینات تقلب نمی‌کنند اما این در حالی است که مردان وزنه‌های سنگین‌تری انتخاب می‌نمایند و این امر نیازمند تقلب می‌باشد زیرا تنها روش برای تداوم این امر انجام نادرست تمرین می‌باشد.

برد اسکونفلد می‌گوید: “مردانی که وزنه‌های سنگین‌تری را برای مدت طولانی استفاده می‌کنند اغلب تمرین را به‌صورت نادرست انجام می‌دهند. این امر نه‌تنها ایجاد ماهیچه را تضعیف می‌کند بلکه منجر به آسیب نیز می‌گردد. در تمام تمرینات به روش انجام صحیح تمرینات توجه نمایید. برخی اوقات انجام صحیح یک تمرین بهتر از سنگینی وزنه‌ها می‌باشد.

پاهای خود را نیز تمرین دهید.

اغلب مردان در تمرینات خود بر روی بالاتنه تمرکز می‌نمایند که از این میان می‌توان به انجام تمرینات عضلات دوسر، شانه و … اشاره کرد. اگرچه این ماهیچه بسیار مهم می‌باشند اما زمانی می‌توانید از پتانسیل بیشینه آن‌ها استفاده کنید که واکنش هورمونی خوبی در بدن وجود داشته باشد. مطالعات متعددی نشان می‌دهند که هورمون رشد و IGF که برای ایجاد ماهیچه و کاهش چربی ضروری هستند در صورتی آزاد می‌شوند که ماهیچه‌های بزرگ‌تر تحت تمرین قرار داده شوند و ازجمله ماهیچه‌های بزرگ می‌توان به ماهیچه‌های پا اشاره کرد.

اما برخی از مردان به‌هیچ‌عنوان به تمرینات پا اهمیت نمی‌دهند. اسکنفلد می‌گوید: “با عدم انجام تمرینات پا، شما پایه و اساس تمرینات دیگر را که برای شما بسیار اهمیت دارند از دست می‌دهید.” همه عضلات بدن باید تناسب داشته باشند بنابراین صحیح نیست که بالاتنه را تمرین داده و پایین‌تنه بدون تغییر باقی بماند.

ذهن خود را باز کنید.

شما می‌توانید در کلاس‌های پیلاتس یا یوگا شرکت کنید. شرکت زنان در این کلاس‌ها ۱۵ برابر بیشتر از مردان می‌باشد. این یکی از بهترین فرصت‌هایی است که مردان آن را از دست می‌دهند. این تمرینات برای انجام حجم ماهیچه به‌کاربرده نمی‌شوند بلکه دارای مزایای سلامتی متعددی هستند که از این میان می‌توان به کاهش درد کمر، تنظیم فشارخون و کاهش استرس اشاره کرد.

این تمرینات قدرت ایزومتریک شما را نیز افزایش می‌دهند درنتیجه می‌توانید انقباض ماهیچه‌های خود را به‌خوبی کنترل نمایید. با استفاده از آن‌ها می‌توانید پایداری اندام‌های مختلف را کنترل کرده و به‌خوبی از عهده تمرینات مختلف برآیید.

سعی کنید هر هفته یک یا دو جلسه در کلاس‌های پیلاتس یا یوگا شرکت کنید. شما همچنین می‌توانید برخی از تمرینات پیلاتس یا یوگا را در پایان تمرینات روزمره خود انجام دهید.

در باشگاه عضو شوید.

در حدود دوسوم افرادی که به‌طور گروهی تمرینات را انجام می‌دهند بانوان می‌باشند. کلاس‌های گروهی منجر به تقویت روحیه رقابتی شما می‌گردند. دکتر تام سیبورن می‌گوید: “اصل سهولت اجتماعی معتقد است که مردان درصورتی‌که احساس کنند فردی آن‌ها را تماشا می‌کند با شدت بیشتری تمرین خواهند کرد.”

اسکنفلد بر این باور است که کلاس‌های گروهی کیفیت تمرینات را بهبود می‌بخشند زیرا اغلب افراد همواره تمرینات کاردیو انجام می‌دهند. تمرینات کاردیو حرکات تکراری می‌باشند. اگر یک تمرین را به‌طور مداوم انجام دهید مفاصل شما با مشکل روبرو خواهند شد. بنابراین به باشگاه بروید و تمرینات متعددی انجام دهید. کلاس‌هایی که بر روی بازوها و بالاتنه تمرکز دارند را کنار گذاشته و به‌جای آن‌ها بر روی کلاس‌هایی نظیر رقص یا زومبا تمرکز کنید. اگرچه ممکن است این کلاس‌ها اندکی عجیب به نظر برسند اما درنهایت برای بدن شما بسیار مفید می‌باشند.


اگر برای رسیدن به تناسب اندام و هدف مورد نظر خود جدی هستید، پیشنهاد ما کمک‌گرفتن از برنامه تمرینی و رژیم غذایی اختصاصی خودتان همراه با پشتیبانی کامل طی دوره است.  بهترین مربیان انجمن ورزش امریکا شما را حمایت خواهند کرد. 

برای اطلاعات بیشتر در این حوزه، می‌توانید به صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی مراجعه نمایید.


تالیف:

تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.