بانوان, تناسب اندام بانوان, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

مزایای تمرین برای زنان

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه 

     

    فقط سالم به نظر نرسید، سالم باشید!

    آیا به دنبال کمری باریک، موهای براق و پوستی شفاف هستید؟ زندگی زناشویی بهتر و استرس کمتر، چطور؟ شما می‌‌توانید با افزودن چندین حرکت به برنامه روزمره خود به این اهداف برسید. به نظر می‌‌رسد تمرین مزایای دیگری نیز علاوه بر استفاده از لباس‌‌های دلخواه دارد. تمرین می‌‌تواند سلامت فیزیکی، ذهنی و عاطفی شما را بهبود بخشیده و روحیه شما را تقویت کند. تمرین می‌‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را افزایش داده و همچنین گردش خون را نیز افزایش می‌‌دهد. در این مقاله شما را با هفت مزیت تمرین برای زنان اشاره خواهیم کرد.

    توجه: ضروری است همواره قبل از استفاده از هر تمرین با پزشک مشورت کنید تا تمرینات را به‌طور بهینه انجام دهید.

    1. فرم دهی و تقویت ماهیچه‌‌ها ـ شما ظاهر فوق‌‌العاده‌‌ای دارید

    شما می‌‌دانید که با استفاده از تمرین می‌‌توانید حجم ماهیچه‌‌های خود را افزایش دهید، اما آیا می‌‌دانید که چرا تمرین ضروری است؟ زیرا با افزایش وزن، نه‌تنها افزایش حجم ماهیچه دشوار می‌‌شود، بلکه ماهیچه‌‌ها قدرت خود را از دست می‌‌دهند. تمرین منجر به حفظ ماهیچه گردیده و همچنین می‌‌توانید با استفاده از تمرین حجم ماهیچه‌‌های خود را افزایش دهید. افزایش حجم ماهیچه‌‌ها منجر به افزایش متابولیسم و استقامت گردیده و همچنین تناسب‌‌اندام شما را بهبود می‌‌بخشد، درنتیجه بدن شما نسبت به مشکلات پیری مقاوم‌‌تر می‌‌گردد.

    یوگا و سایر تمرینات قدرتی منجر به افزایش طول ماهیچه‌‌ها گردیده و پوست را صاف می‌‌کنند. بنابراین، با استفاده از این تمرینات می‌‌توانید شکم صاف‌‌تری داشته و شل بودن عضلات را از بین ببرید.

    1. پوست و موی بهتر ـ شما متفاوت هستید

    آیا دوست دارید پوست و موی بهتری داشته باشید؟ پیاده‌‌روی کرده یا وزنه‌‌برداری کنید تا سلول‌‌های پوست و موی شما بهترین ظاهر را داشته باشند. تمرین منجر به افزایش گردش خون گردیده و خون حاوی اکسیژن را به پوست شما منتقل می‌‌کند. خون توانایی سم‌‌زدایی بدن شما را افزایش داده و درنتیجه سلول‌‌های مرده پوست از بین رفته و شادابی و سرزندگی شما افزایش می‌‌یابد.

    مطالعات نشان می‌‌دهند که ورزش با محدودیت تولید هورمون‌‌های تستوسترون نظیر DHEA و DHT مانع از ایجاد آکنه می‌‌شود.

    افزایش جریان خون در جمجمه منجر می‌‌شوند که ریشه‌‌های مو قوی‌‌تر و سالم‌‌تر شوند. این بدین دلیل است که خون حاوی اکسیژن آنتی‌اکسیدان‌هایی را به فولیکول‌‌های مو رسانده و با رادیکال‌‌های آزادی که منجر به شکنندگی مو می‌‌گردند مقابله می‌‌کند.

    1. خواب بهتر

    آیا تابه‌حال دقت کرده‌‌اید که هرچه کودکان تحرک بیشتری در طول روز داشته باشند، بهتر می‌‌توانند بخوابند؟ همچنین افرادی که در طول روز تحرک بیشتری دارند، سریع‌‌تر از سایرین به خواب می‌‌روند. به گزارش بنیاد ملی خواب، تمرین به‌ویژه در بعدازظهر می‌‌تواند سرعت و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

    خواب برای دستیابی به‌ظاهر و روحیه خوب ضروری است، زیرا بدن شما در طی خواب ترمیم می‌‌شود. بدن شما در حین استراحت، مواد مغذی و ویتامین‌‌های موردنیاز را منتقل می‌‌کند. همچنین هورمون رشد نیز در طی خواب آزادشده و به مو و پوست شما طراوت می‌‌بخشد.

    1. کاهش استرس و بهبود سلامت مغز

    ورزش صرفاً منجر به بهبود ظاهر فیزیکی نمی‌‌شود. ورزش منجر به آرامش ذهن گردیده و استرس را کاهش می‌‌دهد. زمانی که ورزش می‌‌کنید، انتقال‌دهنده‌های عصبی و اندورفین‌‌ها آزاد می‌‌شوند و حاصل این امر کاهش تنش می‌‌باشد. هورمون‌‌های تقویت روحیه نظیر سروتونین و دوپامین وارد عمل شده و حس افسردگی به‌طور کامل از بین می‌‌رود.

    تمرین همچنین ناامیدی را از بین برده و درنتیجه می‌‌توانید موفقیت بیشتری داشته باشید. به گزارش کلینیک مایو، تمرین دمای بدن را افزایش داده و از این طریق استرس را کاهش می‌‌دهد.

    1. تقویت دستگاه ایمنی و مبارزه با بیماری‌‌ها ـ شما سالم‌‌تر هستید

    تمرین مداوم منجر به تولید آنتی‌‌اکسیدان توسط بدن می‌‌گردد و از این طریق سموم از بین رفته و دستگاه ایمنی شما تقویت می‌‌شود. این بدین معناست که شما می‌‌توانید از بیماری‌‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا در امان باشید. به گزارش انجمن ورزش آمریکا، هر جلسه تمرین منجر به تقویت دستگاه ایمنی به مدت 24 ساعت می‌‌گردد.

    ورزش همچنین با بیماری‌‌های قلبی، سکته و سرطان نیز مقابله می‌‌کند. بدین دلیل است که تمرین به‌طور روزمره (به‌ویژه تمرینات کاردیو) منجر به افزایش جریان خون به قلب گردیده و فشارخون را کاهش داده و کلسترول HDL (خوب) را افزایش می‌‌دهد. تمام این عوامل منجر به‌سلامت قلب می‌‌گردند.

    بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که ارتباط نزدیکی بین تمرین و کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه، ریه و روده وجود دارد. برای مثال، سرطان سینه به‌واسطه مقادیر بالای استروژن (موجود در چربی) رخ می‌‌دهد، بنابراین ورزش و رژیم غذایی سالم می‌‌تواند ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش دهد که در حال حاضر یکی از سرطان‌‌های شایع است.

    1. بهبود زندگی خصوصی ـ شما به وی علاقه دارید

    آیا قصد دارید زندگی خصوصی بهتری داشته باشید؟ ورزش به شما در این زمینه کمک می‌‌کند. طبق مطالعه‌‌ای که در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، 20 دقیقه ورزش منجر به افزایش میل جنسی زنان گردیده و واکنش‌‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌‌دهد. همچنین، ورزش منجر به افزایش قدرت و اعتمادبه‌نفس شما می‌شود.

    1. کاهش سلولیت

    سلولیت یکی از عوامل نگرانی بسیاری از زنان است. از بین بردن Dimple های کوچکی که در پشت پا و باسن ایجاد می‌‌شوند، دشوار است، اما شما می‌‌توانید با ورزش آ‌ن‌ها را از بین ببرید. سلولیت حاصل انباشته شدن چربی است و کاهش گردش خون در لنف‌‌ها می‌‌باشد. لنف مایعی در بدن است که سرشار از سلول‌‌های سفید خونی بوده و می‌‌تواند با صاف کردن پوست مانع از بروز سلولیت شود. زمانی که ورزش می‌‌کنید، گردش لنفاوی افزایش‌یافته و سموم و ذخایر چربی دفع شده و درنتیجه میزان سلولیت کاهش می‌‌یابد.

    تأثیر کاهش وزن بر ظاهر همواره مورد تأکید بوده است، اما امروزه می‌‌دانیم که ورزش تأثیر زیادی دارد. مزایای ورزش فراتر از کاهش دور کمر است. ورزش تمام بخش‌‌های بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به مغز و روحیه اشاره کرد. تمرین منجر به تقویت دستگاه ایمنی گردیده، با بیماری‌‌ها مقابله کرده و روحیه شما را بهبود می‌‌بخشد، بنابراین اکنون زمان آن فرارسیده است که انجام تمرینات را به بخشی از برنامه روزمره خود تبدیل کنید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت wearaction.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “مزایای تمرین برای زنان

    1. نرگس گفت:

      این مقاله عالی بود مرسی از شما

    2. سوشا گفت:

      برای خانم‌ها تمرین از نون شب واجب‌تره و نباید ورزش رو فراموش کنن.

    3. جولایی گفت:

      تمرین برای زنان باید به صورت جدی و دائمی انجام بشه. متاسفانه کمتر به این نکته بها داده میشه

    4. ماندانا سوری گفت:

      تمرینات ورزشی برای زنان باید همیشه انجام بشه که خیلی بهشون کمک می‌کنه. در همه سنین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *