مکمل‌های پروتئینی میان وعده نیستند

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

این ایده که مصرف پروتئین قبل و بعد از تمرین منجر به افزایش قدرت یا رشد ماهیچه می‌شود، موضوع بحث بوده است. مطالعه‌ای درزمینهٔ زمان‌بندی پروتئین بدین نتیجه رسید که شواهد کافی برای پشتیبانی از زمان‌بندی مصرف پروتئین وجود ندارد. این امر منجر به این باور نمی‌شود که پروتئین تأثیری ندارد، اما نشان می‌دهد که بازه زمانی تأثیر پروتئین بیش از یک ساعت قبل و بعد از تمرین است. بااین‌حال، مطالعه‌ای اخیر درزمینهٔ تأثیرات استفاده از مکمل‌های ورزشی در مدیریت وزن بدین نتیجه رسیده است که مکمل‌های پروتئینی باید در طی وعده غذایی مصرف شوند تا بتوانند بر کاهش وزن تأثیر داشته باشند.

وین کمپبل، استاد علوم تغذیه در دانشگاه پردو می‌گوید: “مصرف مکمل‌های پروتئینی به همراه وعده‌های غذایی تأثیر به سزایی در دستیابی به نتایج دارد و افرادی که از مکمل‌های پروتئینی بین وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند، در مدیریت وزن خود با مشکل مواجه می‌شوند.”

مکمل‌های پروتئینی در انواع مختلفی ازجمله آماده، پودر و جامد موجود بوده و اغلب حاوی پروتئین وی، کازئین یا سویا هستند. آن‌ها می‌توانند برای افزایش وزن، کاهش وزن و یا مدیریت وزن به‌کاربرده شوند و این امر به برنامه غذایی، مصرف آن‌ها در کنار وعده‌های غذایی یا به‌عنوان میان وعده بستگی دارد.

هادسون می‌گوید: “این اولین باری است که موضوع زمان‌بندی مصرف مکمل‌های پروتئینی در کنار وعده‌های غذایی موردبررسی قرار می‌گیرد. این موضوع باید توسط مطالعات دیگری نیز مورد تائید قرار گیرد.”

مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد که استفاده از مکمل‌های پروتئینی منجر به افزایش حجم ماهیچه‌ای برای تمام گروه‌ها گردید و استفاده از این مکمل‌ها به همراه وعده‌های غذایی به حفظ وزن و هم‌چنین کاهش چربی کمک می‌کند.

زمان‌بندی استفاده از مکمل‌های پروتئینی بدین دلیل تأثیر دارد که فرد در صورت استفاده از مکمل‌ها به همراه وعده غذایی به میزان کالری دریافتی در هر وعده توجه می‌کند. اما این در حالی است که اگر مکمل‌های پروتئینی به‌عنوان اسنک استفاده شوند، میزان کالری دریافتی بدن بیش‌تر شده و درنتیجه منجر به افزایش وزن می‌شود. کمپبل می‌گوید: “اگر قصد دارید وزن خود را مدیریت کنید، استفاده از مکمل‌های پروتئینی به‌عنوان میان وعده روش مؤثری نخواهد بود. افرادی که سعی دارند وزن خود را افزایش دهند می‌توانند بین وعده‌های غذایی از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنند.”


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایتbreakingmuscle.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *