هنگ کلین زیر زانو (Hang Clean – Below the Knees)

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. برای شروع، دست‌ها را به‌اندازه عرض شانه از هم فاصله داده و هالتر را پایین‌تر از زانوها نگه دارید. پشت شما باید صاف بوده و کمی روبه‌جلو خم شده باشید.
  2. با کشش شدید باسن، زانوها و ساق پا، وزنه را بالا ببرید. هم‌زمان با این کار، شانه‌ها را به سمت گوش‌ بالا بکشید. پس از رسیدن به حداکثر کشش، دست‌ها را خم کرده و آرنج‌ها را رو به بالا و بیرون نگه دارید.
  3. در اوج حرکت، خود را با شدت به پایین کشیده و هم‌زمان آرنج‌های خود را زیر میله بچرخانید. در وضعیتی مشابه اسکوات از جلو هالتر را بگیرید. هالتر باید روی شانه‌ها و تقریباً در تماس با گلو قرار داشته باشد. به پایین رفتن در وضعیت اسکوات ادامه دهید. این کار به برگشت شما به وضعیت شروع کمک خواهد کرد.
  4. بلافاصله با فشار پاشنه‌ها به زمین بلند شده و به وضعیت شروع برگردید.

   

حرکات جایگزین

عضله هدف: همسترینگ

ابزار: هالتر

  • کلین قدرتی روی سکو

عضله هدف: همسترینگ

ابزار: هالتر

عضله هدف: سرشانه

ابزار: کتل بل


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *