پرس بالا سینه با اسمیت (Smith Machine Incline Bench Press)

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع حرکت: قدرتی

ماهیچه هدف: سینه

ابزار: دستگاه اسمیت

سطح: مبتدی

این حرکت پرس سینه سطح شیب‌‌دار با دستگاه اسمیت (Smith Machine Incline Chest Press) نیز نامیده می‌‌شود.

دستورالعمل

  1. یک نیمکت شیب‌‌دار را زیر دستگاه اسمیت قرار دهید. هالتر را در ارتفاعی قرار دهید که بتوانید در حالت درازکش به آن دسترسی داشته باشید و دستان شما باید کاملاً کشیده باشند. بعد از انتخاب وزنه مناسب، بر روی نیمکت شیب‌‌دار دراز بکشید. بالای سینه شما باید با هالتر در یک راستا باشد. کف دست‌‌ها باید روبه‌جلو بوده و دست‌‌ها اندکی بیش از عرض شانه بازشوند. میله را از روی پایه نگه‌دارنده برداشته و آن را دقیقاً در مقابل خود نگه‌دارید. دست‌‌ها باید قفل باشند. این حالت آغازین حرکت است.
  2. هم‌زمان با دم، به‌آرامی میله را پایین بیاورید تا میله بالای قفسه سینه شما قرار گیرد.
  3. بعد از دومین توقف، میله را هم‌زمان با بازدم به نقطه آغازین بازگردانید. از عضلات سینه برای حرکت میله استفاده کنید. انقباض را به مدت یک ثانیه نگه‌داشته و سپس به‌آرامی به حالت آغازین بازگردید.

نکته: مدت‌زمان حرکت میله به سمت پایین باید دو برابر حرکت میله به سمت بالا باشد.

  1. حرکت را با تعداد تکرار پیشنهادی انجام دهید.
  2. بعد از اتمام، میله را بر روی پایه نگه‌دارنده قرار دهید.

توجه: اگر برای اولین بار است که این حرکت را انجام می‌‌دهید، توصیه می‌‌شود از فرد دیگری بخواهید تا در انجام این حرکت به شما کمک کند، زیرا این حرکت اندکی چالش‌برانگیز و دشوار است. اگر فرد دیگری برای کمک وجود ندارد، از وزنه‌‌های سبک برای انجام این حرکت استفاده کنید.

این حرکت شباهت زیادی به پرس سینه شیب‌‌دار با هالتر دارد، اما با دستگاه اسمیت انجام می‌‌شود.

حرکت جایگزین

  • پرس سینه شیب‌‌دار با دمبل

ماهیچه هدف: سینه

نوع ابزار: دمبل


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *