پشت بازو سیم‌‌کش تک دست (Cable One Arm Tricep Extension)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

ماهیچه هدف: عضلات سه سر

ابزار: سیم‌‌کش

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. با استفاده از دست راست، میله وصل شده به قرقره بالا را طوری در بگیرید که کف دست‌‌ شما به سمت بالا باشد. شما باید کاملاً در مقابل وزنه‌‌ها قرار بگیرید.
  2. اکنون میله را پایین بکشید، تا بخش فوقانی بازو و آرنج در کنار بدنتان قفل شوند. بخش فوقانی بازو و ساعد باید زاویه تندی (کمتر از ۹۰ درجه) تشکیل دهند. شما می‌‌توانید دست دیگر را در کنار کمر نگه‌داشته و یکی از پاها را در مقابل و پای دیگر را در پشت قرار دهید تا تعادل خوبی در حین انجام حرکت داشته باشید. این حالت آغازین حرکت خواهد بود.
  3. هم‌زمان با انقباض عضلات سه سر، دسته را به سمت پهلوی خود بکشید تا دست شما کاملاً صاف باشد. هم‌زمان با انجام این بخش از حرکت نفس بکشید.

نکته: فقط ساعدها باید حرکت کنند. بازوها و قسمت فوقانی دست باید در طول این حرکت ثابت باشند.

  1. عضلات سه سر را منقبض نموده و این حالت را به مدت یک ثانیه حفظ کنید.
  2. به‌آرامی دسته‌‌ها را به حالت آغازین بازگردانید.
  3. حرکت را با تعداد تکرار پیشنهادی انجام داده و سپس همان حرکت را با دست دیگر تکرار کنید.

تنوع: شما می‌‌توانید از کش‌‌های ورزشی نیز برای انجام این حرکت استفاده کنید.

حرکات جایگزین

پشت بازو سیم‌‌کش دست برعکس

ماهیچه‌‌ هدف: عضلات سه سر

نوع ابزار: سیم‌‌کش

پشت بازو سیم‌‌کش با طناب

ماهیچه هدف: عضلات سه سر

نوع ابزار: سیم‌‌کش


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.