تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

کاهش چربی به کمک مکمل‌های پروتئینی کم کربوهیدرات

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه

     

    اگر به دنبال افزایش حجم ماهیچه و همچنین کاهش چربی هستید، پودرهای پروتئینی کم کربوهیدرات گزینه مناسبی هستند. اما تأثیر آن‌ها چه میزان است؟ حقایق زیر را مطالعه کرده و خودتان تصمیم بگیرید.

    ترکیب کاهش چربی و افزایش حجم ماهیچه‌‌ها

    در بدن‌سازی همواره یک معما وجود دارد که اکثر اوقات بدون پاسخ است. یک ورزشکار چگونه می‌‌تواند به‌طور هم‌زمان حجم ماهیچه‌‌های خود را افزایش داده و درعین‌حال چربی خود را کاهش دهد؟ به‌طورکلی، ورزشکار برای افزایش حجم ماهیچه‌‌های خود به کالری مازاد نیاز دارد، این در حالی است که برای کاهش چربی باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید. اگرچه این امر بسیار چالش‌برانگیز است، اما می‌‌توان با افزودن پودرهای پروتئینی کم کربوهیدرات به رژیم غذایی به این هدف رسید.

    فرایند افزایش حجم ماهیچه و کاهش چربی برای بدنسازان تازه‌‌کار آسان است. افزایش فعالیت با استفاده از تمرینات قدرتی آن‌ها را قادر می‌سازد که ماهیچه‌‌های خود را تقویت کرده و درعین‌حال چربی‌‌ بدن خود را کاهش دهند. بااین‌حال، این روند برای بدنسازان حرفه‌‌ای دشوار است، اما غیرممکن نیست.

    استفاده از پودرهای پروتئینی کم کربوهیدرات روش بسیار خوبی برای حفظ حجم ماهیچه و از بین بردن کالری‌‌ها می‌‌باشد. به‌طور متوسط، یک پیمانه پروتئین کم کربوهیدرات حاوی در حدود 110 کالری، 25 گرم پروتئین، در حدود 1 گرم کربوهیدرات و فاقد چربی است. میزان درشت مغذی‌های موجود در یک پودر پروتئینی دقیقاً به میزانی است که شما برای حفظ ماهیچه‌‌ها و همچنین چربی سوزی به آن نیاز دارید.

    جایگزین وعده‌‌غذایی

    پروتئین‌‌های کم کربوهیدرات را می‌‌توان به‌عنوان جایگزین غذا یا میان وعده استفاده کرد. شما ممکن است به دلیل بی‌‌حوصلگی نیز غذا بخورید و ممکن است در اصل گرسنه نباشید. استفاده از پروتئین‌‌های نوشیدنی به‌جای خوردن میان وعده منجر می‌‌شود که به‌تدریج پروتئین موردنیاز بدن را فراهم‌‌ آورده و درعین‌حال با افزایش چربی مقابله کنید.

    این روش نه‌تنها به شما درزمینهٔ مقابله با تأثیرات منفی تغذیه به دلیل بی‌‌حوصلگی کمک می‌‌کند، بلکه بدن شما را در حالت آنابولیک حفظ می‌‌کند. با خوردن پروتئین در طول روز، به‌ویژه زمانی که کالری خود را کاهش می‌‌دهید، شما می‌‌توانید از افزایش حجم ماهیچه‌‌ها اطمینان حاصل کنید.

    کاهش گرسنگی

    پروتئین منجر به کاهش گرسنگی می‌‌شود. این امر زمانی که شما کالری کمتری دریافت می‌‌کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمان طولانی‌‌تری نیاز است تا بدن شما پروتئین را به آمینواسیدهای سازنده تجزیه کرده و از آن‌ها برای ترمیم ماهیچه‌‌ها استفاده کند. در این صورت، پودرهای پروتئینی به شما کمک خواهند کرد، زیرا بدن باید انرژی بیشتری برای تجزیه پروتئین داشته باشد. از این طریق کالری بیشتری خواهید سوزاند. اما، اگرچه انرژی بیشتری استفاده می‌‌شود، شما احساس گرسنگی نخواهید داشت، زیرا پروتئین منجر به سیری شما می‌‌شود.

    قبل و بعد از تمرین

    استفاده از نوشیدنی‌‌های پروتئینی کم کربوهیدرات قبل و بعد از تمرین نیز می‌‌تواند به کاهش چربی و افزایش حجم ماهیچه به‌طور هم‌زمان کمک کند. اگر نوشیدنی پروتئین را قبل از تمرین استفاده کنید، انرژی کافی را برای بدن خود فراهم خواهید آورد. پروتئین برای حفظ ماهیچه‌‌های شما استفاده خواهد شد و بدن نیز از ذخایر چربی برای تأمین انرژی تمرینات استفاده خواهد کرد. زمانی که شما نوشیدنی پروتئینی دیگری را بعد از تمرین مصرف می‌‌کنید که دارای کربوهیدرات است، این کالری‌‌ها به‌سرعت برای ایجاد ماهیچه‌‌های جدید استفاده خواهند شد.

    طعم‌‌های خوشمزه

    امروزه انواع مختلفی از پروتئین‌‌های کم کربوهیدرات وجود دارند. آن‌ها دارای طعم‌‌های مختلفی ازجمله وانیل، شکلات، توت‌‌فرنگی، کلوچه، خامه و پرتقال هستند. شما می‌‌توانید آن‌ها را به‌صورت اسموتی و یا ساده نیز استفاده کنید. شما با یک تیر سه نشان می‌‌زنید. همواره مواد غذایی به همراه داشته و می‌‌توانید هم‌زمان با کاهش کالری‌‌های دریافتی، گرسنگی خود را مهار خواهید کرد. شما همچنین میان وعده کم کربوهیدراتی در اختیار خواهید داشت که فاقد کربوهیدرات یا چربی است ولی دارای مقدار قابل‌‌توجهی پروتئین است. درنهایت، شما روشی برای حفظ حجم ماهیچه‌‌های خود خواهید داشت.

    گزینه‌‌های متعدد

    بسیاری از نوشیدنی‌‌های پروتئینی موجود برای رفع نیازهای رژیمی شما ایجادشده‌اند. پودرهای پروتئینی متعددی وجود دارند که برای افراد دارای حساسیت به لاکتوز، افراد گیاهخوار و افراد دارای آلرژی نسبت به محصولات لبنی طراحی‌شده‌اند. این بدین معناست که همه افراد می‌‌توانند بسته به سلیقه خود از پودرهای پروتئینی مختلف بهره‌‌مند شده و به هدف افزایش حجم ماهیچه و کاهش میزان چربی دست یابند.

    پودرهای پروتئینی کم کربوهیدرات روش مناسبی برای تقویت رژیم غذایی هستند، اما شما باید به خاطر داشته باشید که این محصولات فقط یک مکمل هستند. شما باید همواره از غذاهای کامل استفاده نمایید تا از دریافت مواد مغذی موردنیاز بدن اطمینان حاصل کنید. برترین مزیت استفاده از پودرهای پروتئینی این است که شما می‌‌توانید به‌طور هم‌زمان چربی‌‌های خود را کاهش داده و ماهیچه‌‌های خود را تقویت کنید. این محصولات با طعم‌‌های مختلف عرضه‌شده و همچنین احساس گرسنگی شما را از بین می‌‌برند و جایگزین مناسبی برای بسیاری از وعده‌‌های غذایی شما در طول روز هستند. پودرهای پروتئینی کم کربوهیدرات امکان چربی سوزی و افزایش حجم ماهیچه به‌طور هم‌زمان را برای شما فراهم می‌‌آورند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maxedmuscle.com)

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *