کرانچ شکم دستگاه (Ab Crunch Machine)

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: شکم

ابزار: دستگاه

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. وزنه سبکی را انتخاب کرده و روی دستگاه کرانچ بنشینید. پاهای خود را زیر پدهای تعبیه‌شده در دستگاه قرار داده و دسته‌ها را بگیرید.
  2. هم‌زمان با خم کردن بالاتنه خود، شروع به بلند کردن پاها کنید. هنگام اجرای این بخش از حرکت نفس خود را بیرون دهید. نکته: حتماً حرکت را به‌آرامی و کنترل‌شده انجام دهید. برای حرکت دادن وزنه از عضلات شکم خود استفاده کنید.
  3. پس از یک ثانیه مکث، به داخل نفس کشیده و به وضعیت شروع بگردید.
  4. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

هشدار:

  • همواره برای این تمرین وزنه‌های سبکی که در حد توان شما باشد را انتخاب کنید. چراکه استفاده از وزنه‌های سنگین موجب آسیب‌دیدگی خواهد شد.

حرکات جایگزین

عضله هدف: شکم

ابزار: سیم‌کش

  • کرانچ-پا روی توپ

عضله هدف: شکم

ابزار: توپ ورزشی

  • لمس پنجه پا

عضله هدف: شکم

ابزار: وزن بدن


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *