کیک بک سیم‌کش ایستاده (One-Legged Cable Kickback)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

نوع: قدرتي

ماهیچه هدف: باسن (سرینی)

ابزار: سیم‌کش

سطح: متوسط

این حرکت با نام Cable Hip Extension نیز شناخته می‌شود.

تشریح حرکت:

  1. مچ‌بند چرمی را به گیره متصل به قرقره پایینی دستگاه سیم‌کش متصل کرده و آن را دور مچ پای خود قرار دهید.
  2. به فاصله دو قدمی دستگاه سیم‌کش قرارگرفته و چهارچوب فلزی دستگاه را برای حفظ تعادل بگیرید.
  3. درحالی‌که زانوها و باسن را کمی خم ‌و عضلات شکم را منقبض کرده‌اید، به‌آرامی و با کمک عضلات سرینی(باسن)، پای درگیر را در یک مسیر نیم دایره‌ای و تا جایی که می‌توانید بالابرده و نفستان را بیرون دهید. نکته: در وضعیت کشش کامل، عضله سرینی را تحت‌فشار قرار دهید تا به حداکثر انقباض عضله دست پیدا کنید.
  4. حال به‌آرامی پای درگیر را پایین بیاورید، انقباض عضله را تا زمانی که به نقطه شروع نرسیدید حفظ کنید.
  5. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.
  6. پاها را تغییر داده و حرکت را برای پای مقابل تکرار کنید.

 

مدل‌ تمرینی جایگزین: می‌توانید این حرکت را باکش ورزشی هم انجام دهید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *