کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

آشنایی با فیتنس بوت کمپ

ورزش بوت کمپ چیست
  • فیتنس بوت کمپ

    فیتنس بوت کمپ (بوت کمپ‌های تناسب اندام) یا برنامه فیتنس بوت کمپ ، یک نوع برنامه ورزشی و تمرین گروهی است که توسط باشگاه‌های ورزشی، ورزشکاران شخصی و کارکنان سابق ارتش انجام می‌شود. ورزش بوت کمپ برای افزایش قدرت و ایجاد تناسب اندام به واسطه انجام تمرین‌های مختلف ورزشی طراحی شده است.

    تمرین‌های داخل سالن و تمرین‌های خارج سالن بوت کمپ در اواخر دهه ۱۹۹۰ در ایالات متحده محبوب شد. بوت کمپ‌های تناسب اندام به عنوان کلاس‌های تناسب اندام گروهی در فضای باز در دهه ۲۰۰۰ محبوبیت یافت. این نوع تمرین به طور مستقل در استرالیا، ایالات متحده، بریتانیا و کانادا شکل گرفته است. در ادامه با این برنامه فیتنس حرفه ای آشنا خواهیم شد. ضمنا توجه داشته باشید که در کنار برنامه تمرینی به رژیم غذایی فیتنس خود نیز توجه داشته باشید.

    تاریخچه فیتنس بوت کمپ

    نیروهای نظامی از زمان‌های خیلی دور به تناسب اندام تأکید داشته‌اند. در ایالات متحده، تمرین‌های آماده سازی نیروهای نظامی و بوت کمپ‌های اصلاحی از قرن نوزدهم برای توانبخشی سربازان نظامی و افراد غیرنظامی مورد استفاده قرارگرفته است. اصطلاح بوت به نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی در جنگ آمریکا و اسپانیا (۱۸۹۸) اشاره دارد که شلوار‌های تنگی به نام بوت به تن داشتند. این سربازان در اردوگاه‌های “بوت” آموزش دیده بودند.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    کتاب برنامه تمرینی نیروی هوایی رویال کانادا نوشته بیل اوربان در سال ۱۹۶۱ منتشر شد و کتاب ایروبیک نوشته ژنرال نیروی هوایی آمریکا، کنت کوپر، در سال ۱۹۶۸ و نسخه جهانی آن به نام ایروبیک جدید (۱۹۷۹) کمک به ایجاد فرهنگی برای تناسب اندام جدید نمودند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی

    در ایالات متحده آمریکا کاستی صوتی تحت عنوان ” تمرینات بوت کمپ ” توسط یک مربی سربازان نیروی دریایی ضبط شد و در سال 1984 منتشر شد. تمرینات بوت کمپ داخل سالن در باشگاه‌های حفظ سلامتی و ورزشی سراسر ایالات متحده ​در سال 1998 به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

    فیتنس بوت کمپ به عنوان یک ورزش کلاسی گروهی در محیط آزاد به صورت مستقل در سال 1991 در استرالیا، در دهه 1990 در ایالات متحده، در سال 1999 در انگلستان (تحت عنوان فیتنس نظامیان انگلیسی) و در سال 2001  در کانادا توسعه پیدا کرد. کلاس های تناسب اندام ( فیتنس ) گروهی در محیط آزاد نظیر بوت کمپ‌ها به سرعت به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد و یک بازار جهانی متفاوت در صنعت تناسب اندام ایجاد کرده است.

    در ایالات متحده، مجموعه تلویزیونی بوت کمپ در سال ۲۰۰۱ پخش شد. در انگلستان برنامه تلویزیونی باشگاه فیتنس که افراد موفق در زمینه تناسب اندام بوت کمپ را به نمایش می‌گذاشت در بین سال‌های 2002 تا 2006 به روی آنتن رفت. این سری برنامه تناسب اندام در سال 2005 در آمریکا تحت عنوان باشگاه بدنسازی افراد مشهور هم پخش شد و تا 2010 پخش آن ادامه داشت.

    ورزش بوت کمپ

    ورزش بوت کمپ چیست ؟

    تمرین‌های بوت کمپ معمولاً با حرکت‌های کششی و دویدن آغاز می‌شوند و با انواعی از تمرین‌های مختلف با فواصل زمانی مشخص ادامه پیدا می‌کنند که ازجمله این تمرین‌ها می‌توانیم به مواردی همچون تمرین با وزنه (بلند کردن اجسام سنگین) و کشیدن طناب‌های لاستیکی TRX، حرکت شنا، دراز نشست، پلایومتریک و متدهای مختلف و روتین افزایش شدت تمرین‌ها اشاره کرد. این یک برنامه فیتنس حرفه ای نیست؟

    جلسات تمرینی ورزش بوت کمپ معمولاً با حرکت‌های کششی یوگا به اتمام می‌رسند. بسیاری از ورزش‌های دیگر از وزنه‌های مختلف و یا از تمریناتی قدرتی نظیر شنا و دراز نشست استفاده می‌کنند نظیر متدهای کراس فیت تا چربی بدن را کاهش دهند، کارآمدی سیستم قلبی عروقی را افزایش ببخشند، قدرت افراد را بالا ببرند و به افراد کمک کنند تا یک برنامه منظم ورزشی را دنبال کنند.

    بسیاری از برنامه‌های تناسب اندام توصیه‌های تغذیه‌ای هم دارند. این ورزش از آنجایی که یک ورزش گروهی است به ورزش بوت کمپ شهرت پیداکرده و در خارج از سالن‌های ورزشی هم انجام می‌شود و می‌تواند همانند تمرین‌های پایه‌ای نظامیان باشد.

    ورزش بوت کمپ چیست

    روش انجام تمرینات بوت کمپ

    اصطلاح ورزش بوت کمپ در صنعت تناسب اندام (فیتنس) به منظور توصیف کلاس‌های گروهی تناسب اندام است که منجر به چربی سوزی بیشتر می‌شوند، همدلی و رفاقت را افزایش می‌‌دهند و تلاش تیمی را افزایش می‌دهند. این ورزش‌ها به نحوی طراحی شده‌اند تا محرک قوی‌تری برای واداری افراد به شرکت در ورزش‌ها باشند.

    فیتنس بوت کمپ‌ها گاهی اوقات در خارج از باشگاه‌ها و در پارک‌ها انجام می‌شوند و از تمرین‌هایی نظیر شنا، اسکات، تمرین‌های تعلیقی و بورپی در آن استفاده می‌شود که فواصل بین این تمرینات با دویدن و انجام مسابقات مختلف پر می‌شود. ایده اصلی این است که هر کسی با سرعت و توان خود تمرین‌های گروهی را انجام می‌دهد و کل گروه یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند. گروه‌ها می‌توانند دو نفره، سه‌نفره، چهارنفره و یا متشکل از دو تیم باشند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه غذایی سیکس پک

    فیتنس بوت کمپ‌ها برای شرکت‌کنندگان خود حمایت‌های اجتماعی را تأمین می‌کنند. این شرایط یک محیط متفاوت را برای کسانی که از ورزش در باشگاه‌ها خسته شده‌اند و نمی‌توانند ورزش را به یک عادت تبدیل کنند، به ارمغان می‌آ‌ورد. شرکت‌کنندگان دوست‌های اجتماعی جدیدی پیدا می‌کنند و ورزش بوت کمپ خود را به فعالیتی اجتماعی تبدیل می‌کنند.

    البته میزان سخت‌گیری مربی وابسته به نهاد برگزارکننده ورزش بوت کمپ خواهد بود. اعضا بوت کمپ‌های تناسب‌اندام معمولاً در روز نخست برای فیتنس مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در انتهای کمپ هم مجدد مورد آزمایش قرار می‌گیرند که این دوره معمولاً بین 4 تا 6 هفته به طول می‌انجامد.

    فروشگاه محصولات بدنسازی

    بوت کمپ‌های تناسب اندام معمولاً بر اساس تمرین‌ها و سبک‌های نظامی است که البته در چند سال گذشته تغییراتی در آن شروع شده است. یکی از مزایای فیتنس بوت کمپ این است که تحرک و پویایی یک گروه بزرگ می‌تواند انگیزه بزرگی برای شرکت کنندگان باشد.

    گرایش رو به رشد بوت کمپ‌های تناسب اندام به تشکیل شدن در مکان‌های سرپوشیده و سالن‌ها است که اثبات شده است با توجه به ثبات آب و هوا می‌تواند محیط مناسب‌تری برای انجام تمرین به حساب آید. علاوه بر این، برخی از کمپ‌ها شامل تمرین‌های اضافی خارج از باشگاه هم می‌شوند.

    مزایای متعددی دیگری هم برای بوت کمپ تناسب اندام وجود دارد که در این بین می‌توان به سلامت روحی اشاره کرد. مدت‌ها است که مشخص شده است، تمرین‌های منظم ایروبیک می‌تواند به کاهش فشار خون بالا و استرس منجر شود. برخی از این مزایا به علت آزادسازی اندورفین است که می‌تواند منجر به شادی و افزایش سطح روحی افراد شود.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه نوجوانان

    برخی از بوت کمپ‌های جامع، شرایط ذهنی موردنیاز برای حفظ انگیزه افراد پس از خروج از کمپ را فراهم می‌کنند. بوت کمپ‌های تناسب اندام معمولاً دارای یک تمرین خاص هستند که به صورت ویژه به آن می‌پردازند. یک وسیله مناسب برای بوت کمپ تناسب اندام کتل بل است که توسط مربیان کمپانی RKC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    حرکات تعلیقی با کش TRX هم وسیله مناسبی برای افراد فعال در زمینه TRX است. بوت کمپ‌های تناسب اندام که برای بوکسورها تشکیل می‌شود معمولاً شامل کیسه‌های سنگین می‌شود. استفاده از تمرین‌ها، روش‌های مختلف و تجهیزات گوناگون، رنج وسیعی را بین بوت کمپ‌های تناسب اندام و شرکت کنندگان آن با توجه به اولویت‌های مدنظر مربی و نیازها و علایق افراد شرکت‌کننده در برمی‌گیرد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت en.wikipedia.org)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 


    N:0696

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *