آموزش حرکات پا, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات از جلو به اسکوات از پشت (Front-To-Back Squat With Belt)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    سطح: متوسط

    دستورالعمل

    1. این نوع تمرین با نسبت یک‌به‌یک از حرکت اسکوات از جلو و متعاقباً اسکوات از پشت با استفاده از کمربند می‏‌باشد.
    2. برای انجام اسکوات از جلو، انگشت کوچک را روی حلقه هالتر قرار داده و انگشت شست را از قسمت غیربرجسته دور کنید. دست‎ها را بالا آورده و زیر هالتر نگه‌دارید و در همین حین آرنج را بالا آورده و بازوها اندکی بالاتر از سطح موازی با زمین باشند. هالتر را بر بالای عضلات دلتوئیدی تکیه دهید.
    3. از دستگاه فاصله گرفته، پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و پنجه‏‌ها اندکی رو به بیرون باشند. تمام مدت سر را بالا نگه‌دارید. زیرا نگاه کردن به پایین تعادل شما را بر هم می‌‏زند؛ همچنین کمر را نیز صاف نگه‌دارید. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
    4. درحالی‌که بدن را صاف و سر را بالا نگه‌داشته‌اید، با خم کردن زانوها شروع به پایین آوردن هالتر کنید. تا حدی پایین بروید که زاویه بین روی ران و ساق پاها اندکی کمتر از 90 درجه شود (در این نقطه روی ران‏‌ها پایین‌‏تر از سطح موازی با زمین می‌‏باشد). هنگام انجام این بخش از حرکت عمل دم را انجام دهید.
    5. درحالی‌که عمده فشار را با بخش پایینی سینه پا به زمین وارد می‏‌کنید با انجام عمل بازدم هالتر را بالا ببرید؛ تا جایی که دوباره پاها را صاف‌کرده و به وضعیت آغاز حرکت بازگردید. اسکوات از جلو را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید؛ هالتر را روی دستگاه گذاشته و بلافاصله آن را برای اسکوات از پشت تنظیم کنید.
    6. از دستگاه فاصله گرفته، پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و پنجه‏‌ها اندکی رو به بیرون باشند. تمام مدت سر را بالا و کمر را صاف نگه‌دارید. اکنون در وضعیت آغاز این حرکت هستید.
    7. درحالی‌که بدن را صاف و سر را بالا نگه‌داشته‌اید، با خم کردن زانوها شروع به پایین آوردن هالتر کنید و با عقب دادن باسن روی پاها بنشینید. تا حدی پایین بروید که زاویه بین روی ران و ساق پاها اندکی کمتر از 90 درجه شود. هنگام انجام این بخش از حرکت عمل دم را انجام دهید.
    8. درحالی‌که با بخش پایینی سینه پا یا پاشنه‏‌ها به زمین فشار وارد می‏‌کنید با انجام عمل بازدم هالتر را بالا ببرید؛ تا جایی که دوباره پاها را صاف‌کرده و به وضعیت آغاز حرکت بازگردید. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *