آموزش حرکات پا, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات با هالتر و کش تمرینی (Squat with Bands)

  •  

    نوع: پاورلیفتینگ

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    سطح: متوسط

    دستورالعمل

    1. کش‏‌ها را در قسمت بیرونی هالتر ببندید و برای ایجاد تنش کافی آن را با قلاب جایگاه اسکوات یا دمبل محکم کنید.
    2. ابتدا به زیر هالتر بروید و آن را پشت شانه‏‌ها بگذارید. تیغه شانه‌‏ها را به سمت یکدیگر فشرده و آرنج‏‌ها را روبه‌جلو بچرخانید؛ به‌گونه‌ای که انگار می‏‌خواهید هالتر را توسط شانه‌‏ها خم‌ نمایید. هالتر را از روی جایگاه بردارید، انحنای جزئی در فیله کمر ایجاد نموده و از دستگاه فاصله بگیرید. درصورتی‌که می‌‏خواهید به تقویت کمر، عضلات سرینی (باسن)، عضلات نزدیک کننده و همسترینگ (پشت پا) بپردازید، پاها را بیشتر بازکنید. نگاهتان به روبرو باشد.
    3. درحالی‌که ثبات را در کمر، شانه‌‏ها و تنه حفظ کرده‌‏اید، زانوها و باسن را به بیرون رانده و پایین بروید. تا آنجا که امکان دارد لگن را پایین ببرید. در حالت ایدئال بهتر است ساق‏‌ها عمود بر زمین باشند. موقعیت پایین‌‏تر برای هالتر نیازمند ایجاد تکیه‌‏گاه بیشتر در ناحیه تنه بوده تا بتوان هالتر را بالای پاشنه نگه داشت. تا عبور از سطح موازی ادامه دهید؛ به‌عبارت‌دیگر شیار زیر باسن هم‌راستا با بالای زانو باشد.
    4. وزن خود را روی پاشنه‌‏ها نگه‌داشته و درحالی‌که با سر مسیر حرکت را کنترل می‏‌کنید، پاها و زانوها را صاف‌ نموده و به سمت بیرون حرکت دهید. در حین بالا رفتن، ثبات را از سرتاپا حفظ کرده تا به نقطه آغاز حرکت بازگردید.

      حرکات جایگزین

    • اسکوات قدرتی با کش تمرینی برعکس

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    • اسکوات با زنجیر

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *