آموزش حرکات پا, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات دو ضرب (Squat Jerk)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    سطح: پیشرفته

     دستورالعمل

    1. رو به هالتر در رک اسکوات بایستید. درحالی‌که هالتر روبروی شانه‏‌ها قرار دارد، با حرکت دیپ شروع کنید. پاها به‌اندازه عرض شانه باز باشند، زانوها را خم‌کنید، بدون اینکه باسن را به عقب بکشید. کمی پایین بروید و با نهایت قدرت ممکن مسیر حرکت را تغییر دهید. با اعمال نیرو از طریق پاشنه‏‌ها بدن را به سمت بالا ببرید؛ تا آنجا که ممکن است سرعت و نیرو ایجاد کنید. زمانی که هالتر از کنار شانه‌‏ها عبور می‌‏کند، حتماً سر را روبه‌جلو ببرید.
    2. هنگامی‌که کف پاها از زمین جدا می‌‏شود، سریعاً آن‌ها را سر جای خود برگردانید. کف پاها به شکل مداوم فعال نمی‏‌ماند؛ ورزشکار برای لحظه‌‏ای کوتاه در تلاش برای بالا بردن هالتر پاها را جدا می‌‏کند و درنهایت به حالت اولیه بازمی‌‏گرداند. با واردکردن نیرو، پاها را به سمت خارج از لگن حرکت دهید، برحسب ضرورت رو به بیرون چرخانده شده‌‏اند. هالتر را با اسکات کامل نگه‌داشته و دست‏‏‌ها را کاملاً بالای سر بکشید.
    3. هالتر را در بالا هم‌‏راستا با قسمت جلویی پاشنه‌ها نگه‌داشته و سر و قفسه سینه را بالا بگیرید و با واردکردن نیرو از طریق پاشنه‏‌ها بایستید. با دقت وزنه را زمین بگذارید.

      

    حرکات جایگزین

    • بلند کردن هالتر دوضرب

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    • هالتر دوضرب تعادلی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر

    • هالتر یک‌ضرب تعادلی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: هالتر


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *