افزایش وزن و حجم, افزایش وزن و حجم بانوان, مقالات

اسکوات یا هک اسکوات؟

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

    اگر قصد دارید عضلات پای خود را تقویت کنید، اسکوات بهترین گزینه است. در این مقاله قصد داریم اسکوات عادی را با هک اسکوات (هاگ اسکوات) مقایسه کنیم.

    دو اسکوات برتر

    هک اسکوات و اسکوات عادی: شما می‌‌دانید که این دو اسکوات ازجمله‌‌ بهترین حرکات برای افزایش حجم عضلات پا هستند، کدام‌یک بهتر از دیگری است؟ در این مقاله با مزایای هر یک از این حرکات آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین گزینه را برای برنامه تمرین خود انتخاب نماید.

    هک اسکوات ـ عضلات هدف

    هک اسکوات با هالتر حرکتی چند مفصلی است که عضلات چهار سر، عضلات سرینی بزرگ (باسن) و داخل ران را هدف قرار می‌‌دهد. علاوه بر این عضلات، این حرکت عضلات ساعد و مچ را نیز تقویت می‌‌کند.

    هک اسکوات ـ حرکت

    برای انجام این حرکت، در مقابل یک هالتری که بر روی زمین قرار دارد بایستید. وزنه را بلند کنید. این حرکت را می‌‌توانید با استفاده از دستگاه هاگ اسکوات نیز انجام دهید. انجام این حرکت در مقایسه با اسکوات با هالتر آسان‌‌تر است و امکان هدف قرار دادن ماهیچه‌‌های مختلف در این نوع اسکوات وجود دارد.

    هک اسکوات با هالتر

    هک اسکوات با دستگاه

    هک اسکوات ـ تنوع

    شما می‌‌توانید عضله هدف هک اسکوات با هالتر را با تغییر حالت ایستادن تغییر دهید. در حالت عادی، پاهای خود را به عرض شانه بازکنید. این حالت بر عضلات چهار سر، باسن و قسمت داخلی ران تأثیر دارد.

    برای تأکید بیشتر بر عضلات داخلی ران، پاهای خود را اندکی بیشتر از عرض شانه بازکنید. کاهش فاصله بین پاها منجر به افزایش فشار بر عضلات چهار سر می‌‌شود.

    هک اسکوات ـ مزایا

    اگر عضلات پاهای شما تعادل خوبی نداشته و یا عضلات چهارسرتان به‌اندازه عضلات همسترینگ یا ساق قوی نیستند، هاگ اسکوات بهترین حرکت برای رفع عدم تعادل است. انجام این حرکت آسان‌‌ بوده و می‌‌توانید آن را باحالت‌های مختلف انجام داده و بخش‌‌های مختلف عضلات چهار سر خود را تمرین دهید.

    اسکوات عادی- عضلات هدف

    اسکوات عادی نیز یک حرکت چند مفصلی است. این نوع از اسکوات بر عضلات چهار سر، همسترینگ (پشت پا)، ساق و سرینی تأثیر دارد. همچنین می‌‌تواند عضلات بخش تحتانی پشت، شکم و عضلات پشت را نیز تقویت نماید.

    اسکوات عادی ـ حرکت

    این اسکوات با قرار دادن یک هالتر بر روی سرشانه‌‌ها و سپس اسکوات به همراه وزنه انجام می‌‌شود. ضروری است به قرارگیری میله، حالت ایستادن و عمق اسکوات توجه شود. این حرکت چند مفصلی تمام عضلات پایین‌‌تنه و برخی از عضلات بالاتنه را تقویت می‌‌کند.

    اسکوات عادی ـ مزایا

    این حرکت چند مفصلی مزایای متعددی دارد. با استفاده از آن می‌‌توانید تمام عضلات بدن را تمرین داده و درنتیجه کالری بیشتری سوزانده و میزان چربی بدن خود را کاهش دهید. عضلات شکم نیز در طی این حرکت تمرین داده می‌‌شوند، بنابراین با استفاده از آن می‌‌توانید عضلات شکمی را تقویت نموده و عضلات سیکس پک ایجاد کنید.

    انجام اسکوات عادی به جلوگیری از آسیب نیز کمک می‌‌کند. اسکوات حرکتی است که طی آن باید تعادل وزنه را بر روی سرشانه‌‌های خود حفظ کنید. به‌مرورزمان، این حرکت عضلات تعادلی، رباط‌‌ها و بافت‌‌های همبند را تقویت می‌نماید. با این روش می‌‌توانید از آسیب‌‌ها جلوگیری کنید، زیرا بیش از 90 درصد آسیب‌‌های ورزشی به دلیل ضعف عضلات تعادلی هستند.

    اسکوات عادی می‌‌تواند قدرت عملکرد را نیز افزایش دهد. با استفاده از آن می‌‌توانید قدرت تحرک خود را با افزایش وزن حفظ کنید. قدرت پا یکی از اصلی‌‌ترین پیش‌‌نیازهای تحرک است. اسکوات می‌‌تواند به افزایش قدرت پا کمک کند تا بتوانید با افزایش وزن سطح فعالیت خود را حفظ نمایید.

    ایجاد محیط آنابولیک در بدن اصلی‌‌ترین مزیت این نوع از اسکوات است. با استفاده از این حرکت می‌‌توانید قدرت عضلات چهار سر، همسترینگ و ران را افزایش داده و همچنین حجم عضلات دوسر، سه سر و سینه را افزایش دهید. اسکوات پشت حرکتی است که کل بدن را به چالش می‌‌کشد.

    هک اسکوات یا اسکوات عادی ـ پیروز میدان؟

    هاک اسکوات با هالتر حرکت فوق‌‌العاده‌‌‌‌ای برای هدف قرار دادن جلوی پاها، داخل ران‌‌ها و عضلات سرینی است. شما می‌‌توانید این حرکت را باحالت‌های مختلف انجام داده و بر روی یکی از این سه ماهیچه تمرکز کنید. از سوی دیگر، اسکوات عادی حرکتی است که کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد.

    با استفاده از این حرکت شما می‌‌توانید تمام عضلات پا، پشت و شکم را تحت تأثیر قرار دهید. ماهیت آنابولیک این حرکت منجر شده است که بتوانید با استفاده از آن رشد سایر عضلات را نیز تقویت کنید.

    به نظر می‌‌رسد، اسکوات عادی تأثیر بیشتری در مقایسه با هاک اسکوات دارد و اگر قصد دارید عضلات چهار سر خود را بیش‌ازپیش تقویت کنید، ضروری است اسکوات عادی را به برنامه تمرین خود اضافه نمایید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maxedmuscle.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    6 دیدگاه در “اسکوات یا هک اسکوات؟

    1. فرزانه ت گفت:

      با سلام. من حرکت اسکوات رو به شخصه بیشتر ترجیح میدم.

      1. واحد تولید محتوای تن ورز گفت:

        سلام. دوست گرامی هر کدام از این حرکات کارایی خودشان را دارند و نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد.

    2. شراره گفت:

      سلام
      جال بود ممنون

    3. محسن البرزی گفت:

      واقعا ارزشمند و مفید بود ممنون از سایت خوبتون

    4. محمد معتمدی گفت:

      نظر منم روی اسکواته…فوق‌العاده‌ست این حرکت

    5. حميدرضا گفت:

      سلام من یک هفته
      هاگ اسکوات میزنم یک هفته اسکوات عادی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *