برنامه‌های بدنسازی, مقالات

برنامه بدنسازی بت‌من

برنامه بدنسازی بت‌من
  • برنامه بدنسازی بتمن

    برنامه بدنسازی بت‌من یک برنامه تمرینی عملی است که این شخصیت سینمایی را برای ایفای این نقش آماده کرده است. با برنامه بدنسازی بتمن با شما خوانندگان گرامی هستیم. در آخرین قسمت از مجموعه بتمن، کریستین بیل به‌عنوان بروس وین میلیاردر به صحنه می‌آید. اما امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه چیزی باعث شد این قسمت از بتمن سریع‌تر از قسمت‌های پیشین عرضه شود.

    بتمن هیچ قدرت خارق‌العاده‌ای ندارد. او هرگز تحت تأثیر امواج رادیواکتیو یا گاما نبوده و هیچ اتفاقی در آزمایشگاه رخ نداده است. او همانند سایر افراد است و فقط شلواری تنگ پوشیده و ماسکی بر روی صورت دارد و با افراد اوباش مبارزه می‌کند.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    در آخرین قسمت از مجموعه بتمن، کریستین بیل به عنوان بروس وین میلیاردر به صحنه می‌آید و این امر منجر به افزایش اعتبار فیلم گردیده است. چند سال پیش وقتی‌که وی برای اولین بار در نقش بتمن ایفای نقش نمود، بیل فیلم The Machinist را به اتمام رسانده بود و در آن فیلم مجبور بود 27 کیلو وزن خود را کاهش داده و به 83 کیلو برسد.

    با این وزن او به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانست در فیلمی نظیر بتمن به‌عنوان یک ابرقهرمان ظاهرشده و با مجرمین مقابله نماید. بنابراین بیل مجبور بود در طی دوره‌ای کوتاه و با عجله وزن خود را افزایش داده و ماهیچه‌های خود را در حد توان تقویت نماید. بنابراین برنامه بدنسازی بت من خود یک برنامه کاربردی و عملیاتی می‌باشد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

    برنامه بدنسازی بت من

    او اعتراف می‌کند که در این مدت تلاش بسیار زیادی کرده است. بعد از اتمام فیلم‌برداری The Machinist و تست هنرپیشگی برای فیلم بتمن، او صرفاً 6 هفته فرصت داشت.

    زمانی که او در Batman Begins ایفای نقش نمود بسیاری از افراد شگفت‌زده شده بودند که او توانسته است در مدتی کوتاه اندام خود را در این حد تقویت نماید زیرا در فیلم پیشین او بسیار لاغر و بدون ماهیچه بود.

    کریستین بیل بسیار عالی بود و در هر دو نقش، بروس وین و همچنین شخصیت دوم (بتمن) به‌خوبی درخشید. او در این فیلم مجبور بود در صحنه‌های اکشن بسیاری ایفای نقش نماید بنابراین نه‌تنها به اندام درشت‌تری نیاز داشت بلکه ضروری بود که حرکات نمایشی متعددی را نیز انجام دهد تا صحنه‌ها واقعی‌تر جلوه نمایند. او باید سرعت و چابکی خود را به حداکثر می‌رساند که هر دو از جمله اصول تناسب‌اندام به شمار می‌روند.

    او علاقه زیادی به دویدن دارد و معتقد است دویدن همواره انرژی و انگیزه مورد نیاز را برای وی فراهم آورده است. او همچنین دو فرد به نام‌های آگتین و لویس را سرلوحه خود قرار داده و برخی از ویژگی‌های آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد. یکی از ویژگی‌هایی که او با این افراد به اشتراک می‌گذارد عدم ترس از تمرینات سخت و دشوار است.

    من با کریس و فلکس کار کرده‌ام و هردوی آن‌ها تمرینات بسیار شدید و دشواری انجام می‌دهند. اما بیایید به موضوع اصلی بپردازیم که کریس بیل چگونه توانست سریع‌تر از پیش برای این مجموعه از بتمن آماده شود.

    رژیم غذایی در برنامه بدنسازی بتمن

    اولین و مهم‌ترین عامل رژیم غذایی می‌باشد. صرف وعده‌های غذایی هر دو الی سه ساعت یکی از ضروریات تبدیل‌شدن به ابرقهرمان می‌باشد و بیل نیز یکی از افرادی است که هرگز در انجام این کار کوتاهی نمی‌کند و تمام نیازمندی‌های یک نقش را در نظر گرفته و آن‌ها را به ترتیب مهیا می‌نماید.

    هر یک از وعده‌های غذایی باید ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها باشد. بهترین نسبت 1:2:3 می‌باشد و این بدین معناست که به ازای یک واحد چربی، باید دو واحد پروتئین و سه واحد کربوهیدرات مصرف شود. همه ما می‌دانیم که بدن ما به 1-2 گرم پروتئین به ازای هر پوند وزن بدن نیاز دارد بنابراین با محاسبه‌ای ساده می‌توانیم میزان پروتئین مورد نیاز را به دست آورده و نسبت فوق را رعایت کنیم.

    برنامه بدنسازی بت‌من

    برنامه بدنسازی استفاده‌شده برای این نقش شامل حرکات قدرتی، تمرینات ترکیبی، حرکات سرعتی و … می‌باشند که همه آن‌ها برای تبدیل بیل به یک ابرقهرمان واقعی طراحی‌شده‌اند. از میان این تمرینات می‌توان به تمرینات کششی، اسکات پرشی و پرس سینه اشاره کرد.

    او از دستگاه اسمیت برای انجام پرس سینه استفاده می‌کرد. در حالت قفل شروع کرده و سپس وزنه به سمت سینه به پایین کشیده می‌شود و سپس وزنه به بالا حرکت می‌کند. هم‌زمان با رسیدن دست به میله باید دوباره آن را گرفته و به سمت سینه خود بکشید. این امر تحت کنترل انجام می‌گیرد. شما همواره وزنه را کنترل می‌کنید. زمانی که میله به سینه رسید شما به‌سرعت به وزنه فشار می‌آورید.

    این یکی از بهترین ورزش‌ها برای تقویت فیبرهای ماهیچه‌ای می‌باشد. ازآنجایی‌که برنامه بدنسازی بسیار پیچیده است، تمرینات ترکیبی برای افزایش بهره‌وری تمرینات در کوتاه‌ترین زمان به‌کاربرده می‌شوند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : 

    آموزش حرکات بدنسازی

    حرکت ترکیبی به تمریناتی گفته می‌شود که در آن‌ها بیش از یک مفصل درگیر می‌باشد که از این میان می‌توان به اسکات، پرس، ددلیفت و پرس نظامی اشاره کرد. تمرینات دیگری نیز برای افزایش سرعت عمل و سرعت واکنش به‌کاربرده می‌شوند. زیرا چه فایده‌ای دارد اگر ابرقهرمان نتواند مجرمین را دستگیر کند؟

    روز اول برنامه تمرین بدنسازی بت من

    برنامه بدنسازی بت‌من در روز اول به افزایش قدرت عمومی متمرکز می‌باشد.

    1. سوپر ست

    بارفیکس 

    بارفیکس بارفیکس

    زیربغل قایقی (پارویی): 4 ست(12 تکرار )

    زیربغل قایقی زیربغل قایقی

    2. بلند کردن کامل هالتر: 4 ست (10، 8، 6 تکرار )

    بلند کردن کامل هالتر بلند کردن کامل هالتر

    3. بلند کردن هالتر قدرتی: 4 ست(10، 8، 6 تکرار)

    بلند کردن هالتر قدرتی بلند کردن هالتر قدرتی بلند کردن هالتر قدرتی بلند کردن هالتر قدرتی

    روز دوم برنامه بدنسازی بت‌من

    1. اسکوات پرشی: 4 ست (10، 8، 6 تکرار)

     اسکوات پرشی  اسکوات پرشی

    2. لانج (لانگ) با هالتر: 4 ست (10 تکرار)

    لانج لانج

    روز سوم برنامه بدنسازی بت من

    برنامه بدنسازی بتمن در رروز سوم بر تمرینات سینه متمرکز می‌باشد.

    1. فلای دمبل (قفسه سینه با دمبل): 3 ست (12 تکرار)

    فلای دمبل فلای دمبل

    2. پرس سینه با اسمیت: 3 ست(12 تکرار) 

    پرس سینه با اسمیت پرس سینه با اسمیت

    3. پرس بالا سینه با هالتر:  4 ست(6،8،10 تکرار)

    پرس بالا سینه با هالتر پرس بالا سینه با هالتر


    تالیف:

    تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت Bodybuilding.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 


    N:0039

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۸ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “برنامه بدنسازی بت‌من

    1. اشرف زاده گفت:

      بازیگرهای هالیوود همیشه بدن آماده‌ای دارن. مرسی از مطالب خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *