کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

بهترین تمرینات برای مبتلایان به دیابت

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

     

    آیا در حال مبارزه با بیماری دیابت هستید؟ فعالانه با آن مقابله کنید

    ورزش و تمرین مزایای متعددی برای افراد دارد. اگر به دیابت مبتلا هستید، ورزش برای شما ضروری خواهد بود. تمرینات متعدد قند خون و فشارخون شما را کاهش و انرژی شما را افزایش داده همچنین به خواب بهتر کمک می‌‌کنند. اگر احساس می‌‌کنید نمی‌‌توانید تمرینات سنگین انجام دهید، گزینه‌‌های متعددی برای شما وجود دارد.

    پیاده‌‌روی

    پیاده‌‌روی روشی ساده برای تمرین و دریافت هوای تازه است. پیاده‌‌روی می‌‌تواند استرس را نیز کاهش دهد. 30 دقیقه الی یک ساعت پیاده‌‌روی با تناوب 3 الی 4 بار در هفته روشی ایده‌‌‌‌آل برای دستیابی به اهدافتان است. شروع پیاده‌‌روی بسیار آسان است. به‌جای استفاده از خودرو برای رفتن به فروشگاه، پیاده بروید. اگر بتوانید پیاده‌‌روی را به یک عادت تبدیل کنید، انگیزه شما افزایش‌یافته و درنتیجه شاهد پیشرفت بیشتری خواهید بود.

    رقص

    رقص یکی از روش‌‌های جالب برای تمرین است. کافی است هر هفته سه بار به مدت 25 دقیقه برقصید. رقص بر سلامت قلب، کاهش قند خون، کاهش استرس و افزایش کالری سوزی تأثیر دارد. برای رقصیدن به شریک نیاز ندارید، زیرا صندلی می‌‌تواند شریک بسیار خوبی برای شما باشد.

    شنا

    شنا ازجمله تمریناتی است که برخلاف سایر تمرینات، بر مفاصل شما فشار وارد نمی‌‌کند. شنا به‌طور هم‌زمان بر عضلات بالاتنه و پایین‌‌تنه شما تأثیر دارد. شنا برای قلب شما نیز مفید است. با استفاده از این تمرین می‌‌توانید میزان کلسترول خود را کاهش داده و کالری زیادی بسوزانید. قبل از ورود به آب به غریق نجات اطلاع دهید که به دیابت مبتلا هستید.

    دوچرخه‌‌سواری

    مقابله با دیابت روش‌‌های متعددی دارد و دوچرخه‌‌سواری نیز یکی از بهترین روش‌‌ها به شمار می‌‌رود. صرف‌‌نظر از اینکه از دوچرخه ثابت استفاده کرده و یا در محیط خارج از منزل دوچرخه‌‌سواری می‌‌کنید، 30 دقیقه دوچرخه‌‌سواری با تناوب 3 الی 5 روز در هفته به سلامت قلب شما مؤثر بوده، قند خون را سوزانده و به شما در کاهش وزن بدون آسیب به زانوها و مفاصل کمک می‌‌کند.

    پله

    بالا رفتن از پله‌‌ها نیز روشی ساده برای کالری سوزی و بهبود عملکرد قلب است. این حرکت برای افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند، بسیار مفید است. بالا و پایین رفتن از پله‌‌ها به مدت 3 دقیقه در حدود یک الی دو ساعت بعد از وعده‌‌های غذایی روش بسیار خوبی برای کاهش قند خون است. شما می‌‌توانید در تمام مکان‌‌ها نیز این تمرین را انجام دهید.

    تمرینات قدرتی

    تمرینات قدرتی را می‌‌توانید با استفاده از وزنه‌‌های آزاد یا کش‌‌های ورزشی انجام دهید. این تمرینات به کاهش قند خون کمک کرده و باعث تقویت ماهیچه‌‌ها و استخوان‌‌های شما می‌‌شوند. انجام این حرکات با تناوب دو بار در هفته کافی است و ضروری است در کنار آن‌ها از تمرینات هوازی نیز بهره‌‌مند شوید. بسیاری از تمرینات قدرتی را می‌‌توانید در منزل نیز انجام دهید که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بلند کردن بطری آب یا قوطی کنسرو
    • شنا سوئدی
    • دراز و نشست
    • اسکوات
    • لانج

    باغبانی

    اگر تمرینات سنتی برای شما مناسب نیستند، نگران نباشید. زمان سپری‌شده در باغ نیز به‌نوعی فعالیت هوازی و تمرین قدرتی به شمار می‌‌رود. باغبانی جریان خون شما را افزایش می‌‌دهد، زیرا همواره در حال قدم زدن، زانو زدن و خم شدن هستید. باغبانی برای تقویت ماهیچه‌‌ها و استحکام استخوان‌‌ها نیز مناسب است. ازآنجایی‌که باغبانی اغلب در محیط خارج از منزل انجام می‌‌شود، میزان استرس شما را نیز کاهش می‌‌دهد.

    یوگا

    حرکات یوگا بیش از 5000 سال است که توسط افراد مختلف به‌کاربرده می‌‌شوند و در افزایش قدرت و انعطاف‌‌پذیری نقش دارند. یوگا می‌‌تواند تعادل شما را نیز افزایش دهید. حرکات، حالت‌‌ها و تمرکز بر تنفس بر کاهش استرس تأثیر داشته و به افزایش حجم ماهیچه‌‌های شما کمک می‌‌کند. حرکات یوگا می‌‌توانند میزان قند خون شما را نیز تنظیم کنند.

    تای‌‌چی

    این هنر باستانی چین از حرکات آرام و کنترل‌‌شده استفاده کرده و در طی انجام حرکات آن فرد باید از قدرت تصور و تنفس عمیق استفاده کرده و از این طریق قدرت خود را افزایش دهد. تای‌‌چی برای افزایش تحرک، تعادل و انعطاف‌‌پذیری مناسب است. این حرکت فوق‌‌العاده می‌‌تواند میزان استرس شما را کاهش دهد. تای‌‌چی همچنین مانع از آسیب به عصب پا می‌‌شود.

    مدت‌‌زمان تمرین

    حداقل 30 دقیقه تمرین با تناوب 5 روز در هفته می‌‌تواند به تنظیم میزان انسولین بدن کمک کند. ما در مورد تمریناتی صحبت می‌‌کنیم که ریه‌‌ها و قلب شما را به چالش کشیده و جریان خون را افزایش می‌‌دهند. اگر برای مدتی است که فعالیت فیزیکی چندانی نداشته‌‌اید، در ابتدا با 5 الی 10 دقیقه شروع کرده و به‌تدریج مدت‌‌زمان تمرینات خود را افزایش دهید. قبل از شروع تمرینات نیز با پزشک خود مشورت کنید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت webmd.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “بهترین تمرینات برای مبتلایان به دیابت

    1. محمد رضا ساکت گفت:

      آیا میشه این تمرینات رو برای افراد مسن هم انجام داد؟

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        سلام. دوست عزیز اگر با مراقبت باشه و بعضی از حرکاتی که برای افراد مسن انجامش سخته رو خذف کنین، می‌تونین حتی برای افراد مسن هم از این تمرینات بهره بگیرین.

    2. الیاس نادری گفت:

      تمرینات بسیار عالی بود. افرادی که دیابت دارند بدون مشکل می‌تونن انجام بدن.

    3. یاشار رحیمی گفت:

      خیلی عالیه. این تمرینات رو به پدرم که دیابت داره حتما معرفی می‌کنم. ممنون از سایت خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *