تغذیه و رژیم غذایی, مقالات

بهترین روش‌‌های تقلب

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 4 دقیقه

    هیجان‌‌زده نشوید، زیرا من در مورد تقلب در رژیم غذایی صحبت می‌‌کنم. من کارشناس تغذیه و رژیم غذایی هستم. در این مقاله قصد دارم در مورد غذاهایی صحبت کنم که برای تقلب در رژیم غذایی مناسب هستند. واقعیت این است که حتی اگر همواره ورزش کرده و از غذاهای مناسب استفاده کنید نیز وسوسه برای تقلب همچنان وجود دارد.

    اگر مراقب نباشید، دیدن یک برگر ممکن است شما را وسوسه کرده و تمام تلاش‌‌های شما را نابود کند. اما به‌عنوان یک کارشناس تغذیه به شما توصیه می‌‌کنم تا برخی اوقات وعده‌‌های غذایی تقلبی نیز داشته باشید. اما اگر قصد دارید به چربی‌‌ها و کربوهیدرات‌‌ها تن دهید، چرا غذاهایی را انتخاب نمی‌‌کنید که برایتان مناسب هستند؟ من این دسته از غذاها را بهترین‌‌های بدترین‌‌ها نام‌گذاری کرده‌‌ام و بدین منظور ده مورد از غذاهایی که می‌‌توانید مصرف کرده و صبح روز بعد احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید را برایتان معرفی خواهم کرد.

    قبل از شروع این بحث باید به چندین نکته اشاره‌کنیم که برخی از غذاها بهتر از برخی دیگر هستند. غذاهای سرشار از مواد مغذی باید بخش قابل‌‌توجهی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. این بدین معنا نیست که شما باید همواره در حال محرومیت غذایی باشید. برخی اوقات ضروری است که از غذاهای نامناسب نیز استفاده کنید.

    اما زمانی که یک‌بار از وعده‌‌های غذایی تقلبی استفاده کردید، باید به‌سرعت به رژیم غذایی پیشین خود بازگردید. عدم بازگشت به رژیم غذایی همانند پنچر شدن یک چرخ و ادامه مسیر و درنهایت پنچر کردن هر چهارچرخ می‌‌باشد. شما باید در رژیم غذایی نیز به این موضوع توجه داشته باشید.

    بعد از صرف یک وعده‌‌غذایی تقلبی به‌سرعت به رژیم غذایی سفت‌وسخت خود بازگردید و وعده‌‌غذایی بعدی خود را بر اساس اصول رژیم غذایی خود تعیین کنید.

    10 مورد از بدهای برتر

    بعد از مدتی که رژیم غذایی خود را به‌طور موفقیت‌‌آمیز ادامه داده‌‌اید، برخی از روزها را به مصرف غذاهای مضر و درعین‌حال موردعلاقه خود اختصاص دهید.

    1. چیپس پخته‌‌شده به همراه گواکامول

    آووکادو (سبزی موجود در گواکامول) سرشار از آنتی‌‌اکسیدان‌‌هایی نظیر ویتامین E و گلوتاتیون می‌‌باشد که هر دو برای قلب و دستگاه ایمنی مناسب هستند. این گیاه لوتئین نیز دارد که برای سلامت چشم‌‌ها مؤثر است.

    آووکادو یکی از منابع غنی از چربی‌‌های سالم است.

    1. آجیل مرکب

    سنجاب‌‌ها حیوانات باهوشی هستند. آجیل‌‌ها منابع فوق‌‌العاده ویتامین‌‌های B به شمار می‌‌روند که برای حفظ انرژی بدن ضروری هستند. آن‌ها همچنین منبعی غنی از ویتامین E و فاقد چربی‌‌های اشباع‌‌شده هستند، بنابراین برای سلامت قلب شما بسیار مؤثر هستند.

    1. پیتزا

    هنگام خرید پیتزا از انواع بدون گوشت نظیر پپرونی و پیتزای سوسیس انتخاب کنید. به‌منظور طعم دهی به پیتزا از سبزیجات استفاده کنید. سس گوجه‌‌فرنگی موجود در پیتزا دارای مقدار قابل‌‌توجهی لیکوپن است که برای سلامت پروستات ضروری می‌‌باشد.

    سبزیجات منجر به افزایش ویتامین C و بتاکاروتن شده و با رادیکال‌‌های آزاد مقابله می‌‌کنند که از این طریق از بدن در برابر پیری محافظت می‌‌کنند.

    1. همبرگر

    زمانی که مجبور به خوردن همبرگر هستید، همبرگر ساده سفارش دهید. همبرگر را بدون سس مایونز یا کره مصرف کنید.

    این نوع برگر را برای تنوع امتحان کنید.

    این روش منجر به کاهش چربی گردیده و مواد غذایی موردنیاز بدن برای ایجاد ماهیچه ازجمله پروتئین و آهن را فراهم می‌‌آورد.

    1. سیب‌‌زمینی شیرین سرخ‌‌کرده

    اگر به غذاهای سرخ‌‌کرده علاقه دارید، سیب‌‌زمینی شیرین سرخ‌‌کرده را امتحان کنید. به‌جای افزایش چربی رژیم غذایی از طریق غذاهای سرخ‌‌شده، از سیب‌‌زمینی شیرین استفاده کنید که حاوی مقدار قابل‌‌توجهی بتاکاروتن می‌‌باشد.

    1. توت‌‌فرنگی باروکش شکلات تلخ

    شکلات تلخ حاوی ترکیبی به نام فنول است که مانع از تشکیل پلاک در عروق توسط کلسترول‌‌های نامناسب می‌‌گردد. همچنین، توت‌‌فرنگی سرشار از ویتامین C و  A است. بسیاری از خانم‌‌ها این غذا را بسیار رمانتیک می‌‌دانند، بنابراین قلب تنها عضوی نیست که از این غذای خوشمزه لذت می‌‌برد.

    1. شکلات بادام

    در اواسط روز احساس گرسنگی کرده و در پشت میز خود نمی‌‌توانید تمرکز کنید. چه‌کار می‌‌کنید؟ یک عدد شکلات بادام بخورید. بادام سرشار از اسیدهای چرب سالم و ویتامین B است. این شکلات چربی اشباع‌‌شده کمتری دارد. در مصرف این شکلات زیاده‌‌روی نکنید.

    1. پای توت

    متأسفانه کیک هویج در رده سبزیجات قرار نمی‌‌گیرد، بنابراین، به‌عنوان دسر یک پای توت سفارش دهید.

    توت سرشار از آنتی‌‌اکسیدان بوده و حاوی موادی است که از بروز آلزایمر جلوگیری می‌‌کنند. هرچه توت تیره‌‌تر باشد، میزان مواد مغذی آن بیشتر است، بنابراین توت سیاه و بلوبری ازجمله برترین گزینه‌‌ها هستند.

    از مصرف مواد غذایی دارای نان خودداری کنید، زیرا خمیر سرشار از چربی‌‌های اشباع‌‌شده است.

    1. Shortening (کره تردکننده شیرینی)

    شب جمعه تنها هستید و همسرتان غذا تهیه نکرده و خارج از شهر است. اگر به دنبال غذایی سریع و آسان هستید، Shortening گزینه بسیاری خوبی به شمار می‌‌رود. اما متأسفانه این غذا سرشار از چربی‌‌های اشباع‌‌شده و ترانس است. Shortening فاقد موادی است که بتوان آن‌ها را در رده مواد غذایی سالم قلمداد نمود.

    بدترین‌‌های بهترین‌‌

    اگر مواردی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد برای شما مفید باشند، آیا غذاهای خوب می‌‌توانند ناسالم باشند. بله، البته. سه مورد زیر منجر به افزایش سریع و شدید وزن می‌‌شوند، بنابراین در صورت امکان از آن‌ها دوری‌کنید.

    سالاد: سالاد غذای بسیار فوق‌‌العاده‌‌ای است. اما زمانی که سالاد سرشار از بیکن، پنیر، کره و سس خامه‌‌ای باشد، به‌هیچ‌عنوان گزینه مناسبی به شمار نخواهد رفت. به‌جای سالاد از سبزیجات تازه و سس‌‌های کم‌‌چرب استفاده کنید.

    کیک برنج: کیک برنج هیچ‌گونه تأثیر مثبتی در بدن نداشته و منجر به افزایش میزان قند خون می‌‌شود. از سوی دیگر، کیک برنج طعم خوبی نداشته و اغلب افراد هیچ تمایلی به خوردن آن ندارند.

    بال مرغ کم کربوهیدرات: توجه داشته باشید که بال‌‌ مرغ فاقد کربوهیدرات است، اما به‌جای آن سرشار از چربی‌‌های اشباع‌‌شده می‌‌باشد. بال مرغ کالری بسیار زیادی دارد، بنابراین، از مصرف آن خودداری کنید.

    در این مقاله با بهترین‌‌های بدترین و بدترین‌‌های بهترین آشنا شدید. از اصول فوق پیروی کنید و درنهایت هیچ‌‌کس شما را متقلب قلمداد نخواهد کرد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *