افزایش وزن و حجم, مقالات

ددلیفت و افزایش سطح تستسترون

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه 

     

    درگیر عضلات خود هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم از قدرت ورزش ددلیفت برای افزایش سطح تستوسترون خود استفاده کنید. اگر یک بالاتنه حجیم و اندام تراشیده آرزوی شماست پس تنها نیستید. اگر این هدف شما‌ است، انجام منظم ددلیفت شما به شما کمک خواهد کرد. نه‌تنها ظاهر بهتری پیدا می‌کنید، بلکه با افزایش توان، عملکرد کلی شما در سایر ورزش‌ها نیز پیشرفت خواهد کرد. در اینجا تعدادی از فواید انجام ددلیفت به‌صورت منظم را ذکر کرده‌ایم:

    1. رشد عضلانی: همراه با افزایش سایز، حجم عضلانی شما را افزایش خواهد داد
    2. افزایش تستوسترون: عملکرد جنسی و ورزشی شما بهبود خواهد یافت
    3. 3. افزایش قدرت: حرکات را به‌راحتی با چند تکرار بیشتر انجام خواهید داد

    حرکت ددلیفت روی چه گروهی از عضلات اثر می‌گذارد؟

    ددلیفت ورزشی است که به همراه اسکوات و پرس سینه زیرمجموعه وزنه‌برداری ترکیبی به شمار می‌آید. هر سه این ورزش‌ها توسط وزنه‌برداران سراسر جهان برای افزایش قدرت و توده عضلانی استفاده می‌شود. حرکات ترکیبی بیشتر از یک گروه عضلات را درگیر می‌کند بنابراین باید جزئی از برنامه ورزشی معمول شما باشند. حرکات انفرادی هم خوب هستند اما تنها زمانی که در همراهی با ورزش‌های ترکیبی استفاده شوند. ددلیفت حرکتی عالی برای ساخت عضلات است و شدیداً با افزایش تستوسترون در ارتباط است. عضلاتی که بیشتر از همه درگیر می‌شوند در زیر نشان داده‌شده است.

    چگونه حرکت ددلیفت را به‌درستی انجام دهم؟

    مانند هر ورزش دیگری نحوه صحیح انجام ددلیفت مهم است. اگر نتوانید به‌درستی حرکت را انجام دهید مطمئناً به خودتان آسیب خواهید زد. اصولی که برای اجرای درست و بی‌خطر ددلیفت لازم است بدانید در زیر آورده شده است:

    همان‌قدر که تمرکز بر روی فرم صحیح ورزش لازم است، انتخاب وزنه مناسب نیز اهمیت دارد. قرار نیست بتوانید مثل ادی هال (Eddie Hall) وزنه‌برداری کنید به‌خصوص اگر در اوایل راه هستید. پس منطقی باشید. طبیعی است که به‌مرور وزنه‌های سنگین‌تری خواهید زد و سیر صعودی را در پیش خواهید گرفت اما قرار نیست که همین ابتدا سر از اورژانس درآورید.

    ددلیفت چگونه سطح تستوسترون را افزایش می‌دهد؟

    همان‌طور که می‌دانید ددلیفت جزء حرکات ترکیبی به شمار می‌آید لذا برای دستیابی به سطوح بالاتر تستوسترون گزینه مناسبی است. بزرگ‌ترین عضلات بدن شما را هدف قرار داده و میزان زیادی فشار را از راه درست به بدن شما وارد می‌کند. هرچه فشار روی عضلات بیشتر باشد، به اهداف بزرگ‌تری دست خواهید یافت. زمانی که ددلیفت در ترکیب با حرکات انفرادی انجام می‌شود، منجر به افزایش تستوسترون بیشتری خواهد شد. هرچند ما پیشنهاد می‌کنیم ازآنجاکه حرکات ترکیبی به نسبت حرکات انفرادی انرژی  و قدرت بیشتری لازم دارند در ابتدای جلسات ورزشی انجام شوند.

    ورزش ددلیفت محرک ساخت تستوسترون

    انواع مختلفی از این ورزش وجود دارد شامل: ددلیفت معمولی، با پای فشرده، رومانیایی و سومو. توصیه می‌کنیم انواع مختلفی از آن را امتحان کنید تا عضلات مختلف پشت و پاها را درگیر کنید. هدف این

    است که وزنه سنگین را با فرم صحیح بلند کنید پس اگر در حین انجام ورزش متوجه شدید که فرم صحیحی ندارید از کم کردن وزنه هراسی نداشته باشید و به‌مرور آن را افزایش دهید. اگر به دنبال یک برنامه برای افزایش اثر حرکت ددلیفت هستید، نمونه‌ای از آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

    • ددلیفت رومانیایی (گرم کردن): 3 ست با 6-8-10 تکرار

    • ددلیفت: 3 ست با 5 تکرار

    • شراگ با هالتر: 5 ست با 5 تکرار

    • 4 ست با 6 تکرار پشت ران نشسته با دستگاه

    • ساق پا نشسته: 4 ست با 6 تکرار

    • کرانچ با وزنه: 4 ست با 6 تکرار

    همان‌طوری که می‌بینید این برنامه با تمرکز بر روی ددلیفت و با اولویت حرکات ترکیبی انجام می‌شود و باکمی فاصله حرکات تک مفصلی انجام می‌گردد که شکل‌دهنده اندامی متناسب خواهد بود. با انجام  منظم این برنامه 1-2 بار در هفته، به نتایج خوبی خواهید رسید و بازده بیشتری در باشگاه خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که تا می‌توانید وزنه سنگین‌تر و حرکات فشرده‌تری انجام دهید تا به حداکثر اهداف خود برسید.

    نتیجه

    ددلیفت تأثیر درخشانی بر سطح تستوسترون، ساخت عضلات و بهبود عملکرد ورزشی دارد. اگر نیاز به افزایش میزان تستوسترون خون خود دارید ما به شما انجام ددلیفت را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر می‌خواهید یک‌قدم فراتر روید توصیه می‌کنیم از بالابرنده‌های طبیعی تستوسترون استفاده نمایید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت spotmebro.com)

    میانگین امتیازات ۱ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “ددلیفت و افزایش سطح تستسترون

    1. علیرضا جهانی گفت:

      سلام. ددلیفت یکی از بهترین حرکات هست که کل بدن رو درگیر می‌کنه.

      1. واحد تولید محتوای تن ورز گفت:

        سلام. دوست عزیز این حرکت در کنار اسکوات و همچنین پرس سینه بهترین حرکات مادر و چند مفصلی برای افزایش حجم و حتی در دوران چربی‌سوزی است.

    2. محمد گفت:

      سلام ببخشید ددلیفت به سینه ودست ها مثل پشت بازو هم فشار میاره

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        سلام. دوست عزیز ددلیفت به عضلات زیادی فشار وارد می‌کند که عضلات اصلی درگیر در این حرکت عضلات پشت پا و همسترینگ و فیله کمر است و به صورت جانبی عضلات دیگری مانند بازوها نیز درگیر هستند.
        در این حرکت عضلات سینه درگیری چندانی ندارند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *