دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

شش راه ساده برای تشخیص بدن‌های طبیعی

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

    اگر می‌خواهید بدانید که چگونه کسانی که استروئید مصرف می‌کنند را کشف کنید، این بسیار ساده است که حتی بدون سؤال کردن تشخیص دهید آیا وزنه‌برداران اطراف شما استروئید مصرف می‌کنند یا نه. بااین‌وجود همچنین عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بدنسازهای طبیعی (بدون استفاده از استروئید) را کشف کنید. این روش‌ها %100 مطمئن نیستند زیرا هر شخصی متفاوت است، اما اگر تعداد زیادی از موارد زیر را مشاهده کردید، با شانس زیادی شما با یک بدن‌ساز طبیعی سروکار دارید.

    شش روش برای تشخیص بدن‌های طبیعی را در زیر مشاهده کنید:

    1. بدن‌سازان طبیعی کم‌وزن به نظر می‌رسند

    اگر تابه‌حال بدنسازهای مستر المپیا را دیده باشید، شاید تصور کنید که وزن آن‌ها بسیار کمتر از چیزی است که به چشم می‌آید. البته وزن آن‌ها بسیار بیشتر از یک فرد معمولی است، اما این وزن زمان مسابقه به حدود 270 پوند (5/121 کیلوگرم) و حتی بیشتر می‌رسد.

    این توهم به خاطر عضلات سه‌بعدی که بسیار حجیم به نظر می‌رسند ایجاد می‌شود که باعث می‌شود وزن آن‌ها بسیار بیشتر ازآنچه واقعاً هستند به نظر برسد. در طرف دیگر یک بدن‌ساز طبیعی مانند ایوجین ساندو (که در عکس بالا مشاهده می‌شود) 170 تا 180 پوند (5/76 تا 81 کیلوگرم) وزن دارد اما وزن او کمتر به نظر می‌رسد.

    2. ممکن است خالی (کم‌حجم) به نظر برسند

    بعضی‌اوقات ممکن است بدن‌سازهای طبیعی کم‌حجم به نظر برسند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که بدنساز در رژیم غذایی قرار دارد و آب از دست می‌دهد، بنابراین عضلات کم‌حجم و مسطح به نظر می‌رسند. یک‌راه خوب برای تشخیص یک بدن‌ساز طبیعی نگاه کردن به شانه‌ها و کول‌ها است.

    اگر یک بدنساز از استروئید استفاده کند، شانه‌ها و کول‌های او حتی زمانی که در رژیم غذایی باشد بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌وجود، بدنسازهای طبیعی به‌ندرت می‌توانند چنین شانه‌ها و کول‌های حجیمی مانند کسانی که استروئید مصرف می‌کنند را حفظ کنند.

    3. به‌ندرت تفکیک عضلات عمیق دارند

    ازآنجایی‌که کسانی که استروئید مصرف می‌کنند اغلب عضلات آن‌ها به‌صورت غیرطبیعی رشد می‌کند، پس از حذف کردن چربی بدن، تفکیک عضلات عمیق‌تری نسبت به بدنسازهای طبیعی دارند. این به بدنسازهایی که استروئید مصرف می‌کنند اجازه می‌دهد زمانی وزن مشابهی با یک بدنساز طبیعی دارند حجیم‌تر به نظر برسند. اما اعتقاد نداشته باشید که به‌صورت طبیعی نمی‌توان به یک تفکیک عضلانی عمیق رسید زیرا استروئید همه‌چیز نیست. یک تمرین و رژیم غذایی مناسب همچنین نقش مهمی را ایفا می‌کند.

    4. ساختگی به نظر نمی‌رسند

    زمانی که استفاده‌کنندگان از استروئید درصد چربی بدن خود را کم می‌کنند، به نظر می‌رسد که آن فرد از پلاستیک ساخته‌شده است و با فتوشاپ بهتر شده است. اما زمانی که یک بدنساز طبیعی درصد چربی بدنش را کاهش می‌دهد هنوز هم به نظر می‌رسد که از جهان واقعی است تا از مواد ساختگی.

    5. کم سن تر هستند

    بعد از رشد سریع ماهیچه‌ها در یک‌زمان کوتاه، مصرف‌کننده‌های استروئید اغلب پیرتر به نظر می‌رسند نه‌تنها به خاطر اینکه بزرگ به نظر می‌رسند بلکه به خاطر دلایل دیگری مانند طاسی زودرس، پوست چرب، اختلال در الگوهای خواب و خستگی بدون دلیل خاص.

    6. بدنسازهای طبیعی نسبت سر به بدن غیرمعمول ندارند

    به دلیل اینکه سر ناحیه‌ای از بدن است که عضلات حجیم ندارد، پس از زیادشدن حجم عضلات یک فرد ممکن است سر او در مقایسه با بدنش خیلی لاغرتر به نظر برسد. البته پس از مصرف استروئیدها ممکن است سر هم به مقداری کمی بزرگ‌تر شود شبیه ریچ پیانا، اما هنوز هم خیلی کوچک به نظر می‌رسد.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت spotmebro.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲۹ رای

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “شش راه ساده برای تشخیص بدن‌های طبیعی

    1. Saeed گفت:

      درسته حرفتون . ولی خب استروییدم اگه درست مصرف بشه فوایدش خیلی بیشتر از عوارضشه بدن طبیعی شاید یه مسیرو که ۱۰ ساله میره با مصرف درست استرویید همون مسیرو میشه ۳ ساله رفت استروییدی پیش رقتن خیلی بیشتر از نچرال بودن نگهداریو و زحمت میخاد

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        سلام. دوست عزیز عوارض مصرف استروئید‌ها این قدر هست که فقط ریسک استفاده از اون رو افرادی بپذیرن که می‌خوان توی مسابقات شرکت کنند. اون هم تحت نظر پزشک. اصلا با این جمله موافق نیستم که فواید استروئید بیشتر از مضراتشه. خیلی از مضرات استروئیدها سال‌ها بعد و البته از هر بدن با بدن دیگه متفاوته.

      2. محمدجواد گفت:

        چی از نچرال بیشتر زحمت میخواد؟؟؟؟!!!

        1. تولید محتوا تن ورز گفت:

          سلام. دوست عزیز قطعا ساختن بدن متناسب بدون استفاده از دارو کار سخت‌تریه. ولی همچنان اصل اساسی در این ورزش تغذیه و رژیم غذایی و در کنار اون مصرف مکمل‌های مناسبه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *