افزایش وزن و حجم, افزایش وزن و حجم بانوان, دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

عضلات مشترک درگیر در یک تمرین

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

     

    تمرینات بدنسازی معمولاً شامل تمرینات استقامتی و کاردیو هستند که برای افزایش حجم ماهیچه و کاهش چربی بدن و دستیابی به‌ ظاهری عضلانی و بهبود سلامتی انجام می‌‌شوند. تمرینات استقامتی با استفاده از وزنه‌‌ها، وزن بدن و جاذبه منجر به افزایش فیبرهای ماهیچه‌‌ای، قدرت و سایز می‌گردند. تمرینات بدنسازی اغلب بر اساس عضله‌ای که تمرین داده می‌‌شود، طبقه‌‌بندی می‌‌شوند. ماهیچه‌‌های بزرگ‌تر در طی تمرین به ماهیچه‌‌های کوچک‌تر کمک می‌‌کنند.

    سینه، سرشانه و عضلات سه سر

    ماهیچه‌‌های سینه، سرشانه و عضلات سه سر ازجمله ماهیچه‌‌های فشاری هستند. آن‌ها با یکدیگر فعالیت کرده و نیروی خود را به دور کردن فشار اعمال می‌‌کنند. سینه‌‌ شما، عضلات پکتورال، سرشانه‌‌ها و عضلات دلتوئید ماهیچه‌‌های بزرگ هستند که با عضلات سه سر در پشت بازو عمل می‌‌کنند. حرکات پرس سینه و پرس سرشانه با استفاده از دمبل یا هالتر ازجمله تمرینات ترکیبی هستند که سرشانه‌‌ها و مفاصل آرنج در انجام آن‌ها دخالت دارند. برای هر دو حرکت، سینه و سرشانه‌‌های شما برای حرکت دادن مفصل سرشانه فعالیت می‌‌کنند و این در حالی است که عضلات سه سر برای حرکت دادن آرنج منقبض می‌‌شوند.

    • پرس سینه

    • پرس سرشانه

    پشت و عضلات دوسر

    پشت و عضلات دوسر ازجمله عضلاتی هستند که برای کشش به‌کاربرده می‌‌شوند. آن‌ها با یکدیگر عمل کرده و برای کشش به سمت بدن به‌کاربرده می‌‌شوند. پشت شما از ماهیچه پشتی بزرگ و ماهیچه‌‌های لوزی شکل تشکیل‌شده است که ماهیچه‌‌های بزرگی هستند که با عضلات دوسر موجود در جلوی بازو عمل می‌‌کنند. حرکات کشش به سمت پایین و پارویی که با سیم‌کش، هالتر یا دمبل انجام می‌‌شوند ازجمله حرکات ترکیبی هستند که برای حرکت سرشانه و مفاصل آرنج به‌کاربرده می‌‌شوند. پشت شما برای تکان دادن سرشانه‌‌ها فعالیت می‌‌کند، این در حالی است که عضلات دوسر به‌منظور حرکت دادن آرنج منقبض می‌‌شوند.

    • لت دست باز از جلو

    • زیربغل هالتر خم

    ماهیچه‌‌های مرکزی

    ماهیچه‌‌های مرکزی شما ـ عضلات شکمی، بخش تحتانی پشت و عضلات باسن ـ برای تثبیت و تحرک باسن و ستون فقرات تلاش می‌‌کنند. ماهیچه‌‌های شکمی و Hip flexor ها به‌منظور خم کردن نیم‌‌تنه به جلو منقبض می‌‌شوند. عضلات مورب یا ماهیچه‌‌های پهلو نیز به‌منظور چرخش یا خم کردن بدن به طرفین به‌کاربرده می‌‌شوند. این ماهیچه‌‌ها در تمام تمرینات دخیل بوده و به ثبات نیم‌‌تنه در طی حرکت کمک می‌‌کنند. تقویت قدرت عضلات مرکزی منجر به بهبود حالت بدن گردیده و احتمال آسیب را کاهش می‌‌دهد.

    همسترینگ، عضلات سرینی و ساق پا

    عضلات همسترینگ، سرینی و ساق که در پشت پای شما قرار دارند نیز به‌منظور حرکت دادن به مفاصل زانو یا باسن عمل می‌‌کنند. همسترینگ شما شامل عضلات دوسر رانی، ماهیچه نیم وتری و ماهیچه نیم غشایی می‌‌شوند. آن‌ها برای خم کردن یا انعطاف مفاصل زانو به‌کاربرده می‌‌شوند. این دسته از ماهیچه‌‌ها به‌واسطه ماهیچه‌‌های سرینی یا باسن و ماهیچه‌‌ دوقلو یا ساق حرکت می‌‌کنند. درمجموع، تمام این ماهیچه‌‌ها به ایستادن شما کمک می‌‌کنند. ساق‌‌های شما به‌تنهایی عمل کرده و به کشیدن پنجه پا و بلند کردن پاشنه کمک می‌‌کنند. در طی دویدن یا پیاده‌‌روی، آن‌ها بعد از کشش پا به شما کمک می‌‌کنند تا پایتان را به سمت بدنتان حرکت دهید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    3 دیدگاه در “عضلات مشترک درگیر در یک تمرین

    1. کزازی گفت:

      خیلی جالب و پر اهمیته چون می‌فهمیم چه عضلاتی رو با چه عضلاتی تمرین بدیم یا تمرین ندیم.

    2. کوثری گفت:

      چقدر جالب بود. مهم هم هست

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        بله، توجه به عضلات مشترک در چیدمان تمرین اهمیت بسیاری داره.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *