راهنمای مصرف مکمل‌ها, گینر, مقالات

مکمل افزایش وزن یا گینر چیست؟

  • مکمل افزایش وزن چیست؟

    مکمل افزایش وزن چیست؟

    محصولات افزایش وزن پودرهایی با کالری بالا می‌باشند که می‌توان آن‌ها را با نوشیدنی مورد علاقه ترکیب کرد. معمولا آن‌ها دارای پروتئین زیاد، چربی کم و میزان متوسط کالری می‌باشند که از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شوند.

    این محصولات از زمان‌های بسیار دوری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در اوایل دهه 1980، شما نمی‌توانستید کالری بیشتری جذب کنید و در بهترین شرایط این میزان در حدود 600 کالری بود. به مرور زمان، جنگ کالری در گرفت و هر یک از سازنده‌ها بر سر میزان کالری رقابت می‌کردند. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 محصولاتی وجود داشتند که دارای کالری بالایی بوده و کالری آن‌ها در محدود 2000 تا 4000 قرار می‌گرفت و میزان آن‌ها به حدی بود که مصرف آن نیمی از روز به طول می‌انجامید.

    مطمئن هستم که بسته‌های بزرگ Weider را به خاطر دارید که به صورت 2000 کالری و 4000 کالری عرضه می‌شدند. از آن زمان، محصولات افزایش وزن متعددی به وجود آمده‌اند که نسبت بهتری از کربوهیدرات، پروتئین و چربی را عرضه می‌کنند و دارای قند کمتری هستند.

    مزایای محصولات افزایش وزن:

    افزایش وزن برای برخی افراد به ویژه افرادی که متابولیسم بالایی دارند ضروری می ‌باشد. زمانی که کلمه “وزن” را استفاده می‌کنیم منظور ماهیچه می‌باشد و در صورتی که به درستی استفاده نشوند این محصولات منجر به افزایش چربی می‌گردند. افزایش وزن پیچیده‌تر از افزودن یک یا چند نوشیدنی به رژیم غذایی می‌باشد.

    این کاری است که بسیاری از افراد انجام داده و در پایان مدعی می‌شوند که تغییری رخ نداد. واقعیت این است که محصولات افزایش وزن بسیار موثر می‌باشند و تنها کافی است که میزان کالری مورد نیاز بدن خود را تشخیص داده و از آن استفاده کنید. این امر برای موفقیت در استفاده از این نوع مکمل‌های بسیار ضروری می‌باشد. کافی است که اندکی زمان سپری کنید و میزان کالری مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

    روشهای متعددی برای محاسبه وجود دارد اما بهتر است از فرمول هریس بندیکت استفاده کنید. فرمول هریس بندیکت از BMR و یک عامل فعالیت برای محاسبه کالری مورد نیاز استفاده می‌کند. شما حتی در موقع خواب نیز انرژی مصرف می‌کنید. فرمول BMR میزان متابولیسم و کالری مورد نیاز شما را محاسبه می‌کند.

    هم‌زمان با افزایش سن متوجه می‌شوید که خوردن تمام چیزهایی که دوست دارید و در عین حال لاغر ماندن دشوار می‌شود زیرا BMR (میزان متابولیسم) بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد. فرمول به شرح زیر است:

    فرمول :BMR

    BMR Formula

    Women: BMR = 655 + ( 4.35 x weight in pounds ) + ( 4.7 x height in inches ) – ( 4.7 x age in years )
    Men: BMR = 66 + ( 6.23 x weight in pounds ) + ( 12.7 x height in inches ) – ( 6.8 x age in year )

    که در فرمول فوق weight in pounds معادل وزن بر حسب پوند، height in inches معادل قد بر حسب اینچ و age in year نیز سن بر حسب سال می‌باشد.[AHO1] 

    فرمول هریس بندیکت

    به منظور تعیین میزان کالری روزانه، میزان BMI را با عامل فعالیت ضرب کنید:

    1. اگر اکثر اوقات را به صورت نشسته سپری می کنید (بدون ورزش یا ورزش کم): BMR x 1.2
    2. اگر اندکی فعال هستید (ورزش سبک / ورزش 1 الی 3 روز در هفته): BMR x 1.375
    3. اگر نسبتا فعال هستید (ورزش متوسط 3-5 روز در هقته): BMR x 1.55
    4. اگر بسیار فعال هستید ( ورزش سنگین 6-7 روز در هفته): BMR x 1.725
    5. اگر فعالیت بسیار شدیدی دارید (ورزش بسیار سنگین) : BMR x 1.9

    مثال: اگر بسیار فعال هستید، BMR خود (1745) را با 1.725 ضرب کنید و حاصل آن 3010 می‌باشد. این میزان تعداد کالری‌هایی است که باید به منظور ثابت نگه داشتن وزن خود استفاده کنید. از این به بعد می‌توانید بیش از 3010 کالری استفاده کنید تا وزن خود را افزایش دهید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید و به دور کمر خود دقت کنید. در صورتی که اتفاقی نیافتد روزانه 250 کالری به میزان کالری مصرف خود اضافه کنید و نتایج رو بررسی کنید. با این کار می‌توانید اندکی وزن ماهیچه‌های خود را افزایش دهید. ممکن است اندکی چربی بیافزایید اما اگر همواره به دور کمر خود توجه داشته باشید می‌توانید مانع از این امر شوید. بدین دلیل است که می‌گویم افزایش وزن پیچیده‌تر از نوشیدن چند مکمل می‌باشد. این یک مکمل ساده برای دستیابی به بهترین نتایج می‌باشد. افرادی که این محاسبات را انجام نمی‌دهند کسانی هستند که ادعا دارند این محصولات تاثیری بر وزن آن‌ها ندارد.

    میزان و زمان مصرف مکمل‌های افزایش وزن:

    زمانی که یک محصول افزایش وزن را انتخاب می کنید به موارد زیر دقت نمایید:

    • میزان مصرف در هر وعده و قیمت محصولات را مقایسه کنید. اگرچه این محصولات در بسته‌بندی‌های بزرگ ارائه می‌شوند اما اغلب آن‌ها حاوی 16 الی 20 وعده می‌باشند. شما می‌توانید با استفاده از روش پیشنهادی میزان کالری خود را محاسبه کرده و از این محصولات استفاده کنید.
    • به میزان قند آن‌ها توجه کنید: در ابتدا محصولات افزایش وزن دارای قند بودند اما امروزه شما می‌توانید محصولات مناسبی را پیدا کنید که دارای کربوهیدرات کمتری می‌باشند. نسبت پروتئین و کربوهیدرات آن را مقایسه نمایید. بسیاری از محصولات افزایش وزن دارای نسبت کربوهیدرات دو برابر پروتئین می‌باشند. معمولا من محصولات دارای کربوهیدرات بیشتر را پیشنهاد نمی‌کنم اما این محصولات برای جوانان و نوجوانانی که در طول روز در مدرسه بوده و کالری بسیاری را سوزانده و اغلب غذای کمی در مدرسه می‌خورند می‌تواند بسیار سودمند باشد و می‌توانند از میزان کربوهیدرات اضافی استفاده کنند.
    • بررسی کیفیت و طعم با مطالعه نظرات کاربران به صورت آنلاین: بسیاری از وب سایت‌ها دارای نظرات کاربران می‌باشند و این نیز روشی برای اطمینان از کیفیت محصول قبل از استفاده می‌باشد.
    • برخی از محصولات افزایش وزن دارای موادی نظیر کراتین، گلوتامین و BCAA می‌باشند. من استفاده از این محصولات را توصیه می‌کنم زیرا آن‌ها مواد افزایش حجم ماهیچه می‌باشند اما همواره دقت کنید که برچسب را به طور کامل مطالعه نمایید.

    زمان مصرف این محصولات معمولا 1-2 وعده در روز و در بین وعده‌های غذایی می‌باشد. این محصول می‌تواند به عنوان محصول بعد از تمرین استفاده شود.

    در برخی شرایط اگر احساس می‌کنید که به میزان کالری بیشتری نیاز دارید می‌توانید از محصول ثانویه دیگری نیز در کنار این محصول استفاده کنید. اما میزان مصرف باید کمتر از میزان پیشنهادی باشد تا به سرعت افزایش وزن نداشته باشید.

    توصیه من این است که در هر وعده مصرف 500 کالری استفاده نمایید. اگر به میزان کالری بیشتری نیاز دارید به جای استفاده بیشتر از این محصول، از محصول دیگری در کنار این محصول استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که روزانه 5-7 بار از این محصول استفاده خواهید کرد و این روشی است که می‌توانید این امر را عملی سازید.


    تالیف و ترجمه تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

     [AHO1]واحدها تبدیل نشود. چون فرمول به هم میریزد.

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    6 دیدگاه در “مکمل افزایش وزن یا گینر چیست؟

    1. پدرام گفت:

      سلام من یک مکمل سریوس مس کیسه ای اپتیموم خریداری کردم که کیفیت بسته بندیش عالیه و پودر یکدست سفید رنگ داره که تو اب حل میشه میخواستم بدونم اینکه داخل پودرش دانه های قرمز رنگ هست دلیلی بر فیک بودنش میتونه باشه؟

      1. واحد تولید محتوای تن ورز گفت:

        سلام. دوست گرامی دانه‌های قرمز رنگ درون محصول دلیلی بر اصل نبودن محصول نیست.

    2. Kambyz گفت:

      سلام خواهشن راهنمایی کنید من یه گینر کیسه ای EVLخریدم و زیاد گینر مصرف کردم اما این یکی طعم و بوش دقیقا مثل پودر های چاقی که داخل فروشگاهای دارو گیاهی میفرشند میمونه…تا حالا چنین طعمی از هیچ گینری ندیدم…تشکر

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        سلام. دوست گرامی هر گینر طعم و حالت مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان همه را یکسان دانست. تنها راه اطمینان از اصل بودن محصول این است که آن را از یک منبع مطمئن تهیه کنید. اگر از منبع خرید خود مطمئن هستید با خیال راحت آن را مصرف کنید. در غیر این صورت اگر به آن مشکوک هستید استفاده نکنید.

    3. فربد کیایی گفت:

      سلام گینر دارید؟

      1. تولید محتوا تن ورز گفت:

        سلام. متاسفانه فعلا در حوزه مکمل فعالیت نداریم. برای تهیه به مراکز معتبر مراجعه کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *