راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات هوازی و تمرینات کاردیو, کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, مقالات

نحوه استفاده از استپ میل (StairMaster)

  • ما دو مدل دستگاه استپ میل داریم. یکی استپ میل یا پله برقی مشهور است و دیگری به دستگاه استپ میل پدالی . استپر پدالی رایج‌‌ترین نوع استپ میل است که بسیاری از ورزشکاران آن را بانام StairMaster می‌‌شناسند. StairMaster یکی از برندهای استپ میل است که در بسیاری از باشگاه‌‌ها و فروشگاه‌‌های لوازم ورزشی یافت می‌‌شود.

    استفاده از استپ میل نسبت به پیاده‌‌روی سریع بسیار مناسب می‌‌باشد. این دستگاه در مقایسه با سایر ابزارها هیچ آسیبی برای مفاصل شما ندارد. افرادی که قصد دارند به‌منظور انجام تمریناتی نظیر اسکی، کوهنوردی و دویدن به تناسب‌‌اندام دست یابند، می‌‌توانند از این ابزار بهره‌‌مند شده و به اهداف خود دست یابند.

    این دستگاه به‌نوعی طراحی‌شده است که به قرارگیری صحیح و حفظ فرم حرکت کمک می‌‌کند. برخی از افراد ترجیح می‌‌دهند با بیشترین ارتفاع از دستگاه استفاده کنند. اما این روش صحیح نمی‌‌باشد. با افزایش ارتفاع، شما وزن خود را از پاها به بازوها یا دستگاه منتقل می‌‌کنید که این امر منجر به کاهش کالری‌‌های سوزانده شده می‌‌گردد.

    خوشبختانه، بسیاری از شرکت‌‌های سازنده استپ میل این مشکل را با طراحی دستگیره‌‌ها رو به سمت بالا مانع از بروز این مشکل شده‌‌اند. درنتیجه، تقلب بر روی این دستگاه دشوارتر شده است. بااین‌حال، شما ممکن است افرادی را مشاهده کنید که از این دستگیره‌‌ها آویزان شده‌‌‌‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش صحیح استفاده از این دستگاه آشنا کنیم:

    • دست‌‌ها ـ یا نوک انگشتان ـ خود را به‌آرامی بر روی میله مقابل یا بر روی ریل‌‌های کناری قرار دهید: ریل‌‌ها را بسیار آرام در دست بگیرید (همانند در دست گرفتن یک لیوان کاغذی). هرگز مچ‌‌های خود را نچرخانید تا نوک انگشتانتان به سمت زمین و آرنج‌‌های شما به سمت سقف باشند. شما باید بتوانید بدون گرفتن ریل‌‌ نیز از استپ میل استفاده کنید، اما گرفتن ریل‌‌ها به تعادل شما بر روی دستگاه کمک می‌‌کند. اما اگر احساس می‌‌کنید که با رها کردن ریل تعادلتان را از دست می‌‌دهید، بدون شک با سرعت بسیار بالایی از دستگاه استفاده می‌‌کنید.
    • صاف ایستاده و اندکی از باسن به سمت جلو خم شوید: سعی نکنید در طی استفاده از این دستگاه کاملاً صاف بایستید. اندکی خمیدگی به سمت جلو مانع از قفل شدن زانوها گردیده و از قوس بیش‌ازحد قسمت تحتانی پشت جلوگیری می‌‌کند.
    • گام‌‌های یکسان و عمیق بردارید: قدم‌‌های شما نباید کوتاه و سریع باشد. این حالت را لرزش دستگاه نیز می‌‌نامند. این روش به ماهیچه‌‌های ران شما آسیب وارد کرده و تعداد کالری سوزانده شده را کاهش می‌‌دهد.
    • کف پاهایتان را به‌طور کامل بر روی پدال قرار دهید: این امر به تمرین کامل ران‌‌ها و پشت شما کمک کرده و مانع از آسیب به ماهیچه‌‌های ران می‌‌گردد.

    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت dummies.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید.


    N:0618

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *