سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

وسایل موجود در باشگاه از صندلی توالت هم کثیف‌تر هستند

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

    قبل از شروع باید به کسانی که فوبیا‌ی میکروب دارند هشدار دهیم. این مقاله خیلی خوشایند نخواهد بود. به نظر می‌رسد بعضی از ابزار و وسایل مورد استفاده شما در باشگاه، باکتری بیشتری-خیلی بیشتر- نسبت به یک صندلی توالت عمومی دارد. چندش آور است، این‌طور نیست؟

    محققان وب‌سایت  EllipticalReviews.com وسایلی از چهار کلاس فیتنس را به عنوان نمونه انتخاب کردند- میله‌های چوبی از کلاس باله (barre) ، هالتر‌های کلاس کراس فیت، دستگیره‌های داخلی دوچرخه‌ها و زیرانداز‌های یوگا- سپس به اندازه‌گیری تعداد واحدهای تشکیل دهند کلنی(CFU) در هر سانتی‌متر مربع از این وسایل پرداختند.

    نتایج چه بود؟ متاسفانه، هالتر‌های کراس‌فیت آلوده‌ترین وسیله تست شده بودند که حاوی بیش از 153هزارCFU بودند، چیزی در حدود 300 برابر آلودگی موجود در صندلی توالت شما.

    زیرانداز‌های یوگا نیز دارای 26هزار CFU هستند، 52 برابر آلودگی صندلی توالت. (جهت اطلاع کسانی که دنبال آمار و ارقام هستند، صندلی توالت شما حاوی 3200CFU در هر اینچ یا 496 CFU در هر سانتی‌متر مربع است). خبر خوش برای طرفداران دوچرخه‌سواری و باله (barre) این‌که، مقدار باکتری موجود روی دستگیره‌های دوچرخه و میله‌های چوبی ناچیز بود (به ترتیب 13.3 و 10CFU).

    البته این اولین بار نیست که وسایل باشگاه‌ها به عنوان منبعی از میکروب‌ها معرفی می‌شوند. سال گذشته وب‌سایت Fitrated.com نمونه‌هایی از 27 وسیله گوناگون تمرینی را جمع‌آوری کرد و متوجه شد که وزنه‌های آزاد، تردمیل‌ها و دوچرخه‌های تمرینی همگی بین 362 تا 416 برابر بیشتر از توالت باکتری دارند.

    آیا این نتایج به این معنی هستند که باید قید باشگاه را بزنید؟ متخصصین اعتقاد دارند که خیلی نباید نگران این نتایج بود. بعد از انتشار نتایج تحقیقات سایت Fitrated.com، سایت Real Simple با پروفسور فیلیپ تیرنو، دارنده مدرک دکتری میکروبیولوژی و پاتولوژی و استاد مدرسه پزشکی در مرکز پزشکی لانگون در نیویورک و نویسنده کتاب “زندگی پنهان میکروب‌ها” مصاحبه کرد.

    دکتر تیرنو در پاسخ به نتایج شمارش میکروب‌ها می‌گوید: “این نتایج غیرمنتظره و نگران کننده نیستند”. به علاوه، با وجود این‌که این تحقیقات چهار نوع باکتری مختلف موجود در نمونه‌ها را شناسایی کردند، اما هیچ گونه خاصی از باکتری را که بتواند موجب بیمار شدن شما شود، مشخص نمی‌کنند.

    او اضافه می‌کند “درست است که باکتری‌های خطرناکی در این وسایل وجود دارد، اما شواهدی وجود ندارد که شما به این باکتری‌ها مبتلا شوید”. “شما می‌توانید با شستن دست‌های خود قبل از تماس با مجراهای ورودی بدن (بینی، دهان و چشم‌ها) ، امکان ابتلا به این میکروب‌ها را کاهش دهید”.

    توصیه‌‌ای بیشتر برای کاهش تماس با میکروب‌ها نیاز دارید؟ به همراه داشتن زیرانداز شخصی در یوگا و ضدعفونی کردن وسایل با یک دستمال بهداشتی قبل از استفاده از آن‌ها .

    در پایان، احتمال بیمار شدن شما از طریق میکروب‌های موجود در باشگاه به شدت پایین است. به علاوه، اگر باعث دلداری شما می‌شود، صفحه کلید کامپیوتر شما از هر چیزی که هنگام تمرین با آن در تماس هستید آلوده‌تر است. خوش باشید!


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *