دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

چرا تمرینات من نتیجه نمی‌دهند؟

  • برنامه بدنسازی

    طبق تجربه من، همواره یک مانع در بسیاری از تمرین‌ها به‌خصوص تمرین‌های بانوان وجود دارد. بعد از آموزش تمرین‌ها برای مدت طولانی برای افراد مختلف در سراسر جهان، با این موضوع آشنا شدم. این بررسی یک مطالعه علمی نیست بلکه مشاهدات شخصی من از طریق تجربه می‌باشد.

    اما این مانع چیست؟

    شدت.

    آیا آشنا به نظر می‌رسد؟ اما این همان دلیل است که مانع از کاهش وزن، تناسب اندام و مشاهده نتایج می‌گردد. خبر خوب این است که مقابله با آن بسیار آسان می‌باشد.

    کمبود شدت در بسیاری از جهات مشهود می‌باشد اما دلیل اصلی این است که ما هرگز در طی تمرین ناراحت یا خسته نشده و هرگز تمرین‌های خود را بیش از محدوده پیش نمی‌بریم. فکر می‌کنیم “این سخت است، من عرق می‌کنم، به حد کافی خوب است.”

    اگر هدف شما تغییرات بزرگ‌تری باشد، این کافی نیست. بدن ما قوی‌تر از ذهن ماست و ذات ما برای نگهداری انرژی به‌منظور تمرین‌های آتی تلاش می‌کند.

    این امر مشکل اصلی در تمرین‌های 45-60 دقیقه می‌باشد: بخش‌های شدید بسیار طولانی هستند و درنتیجه از محدوده خارج نمی‌شوند، بنابراین میزان تلاش را به میزانی کاهش می‌دهیم تا به ما کمک کند که انرژی را ذخیره نماییم.

    در اینجا شش روش برای مقابله با این موضوع و بهره‌مندی هر چه بیشتر از تمرین‌ها را برای شما به ارمغان خواهیم آورد:

    1. تعهد داشته باشید: نیک به‌خوبی این موضوع را بیان کرده است: “فقط انجام دهید.” نباید “سعی” کنید. اولین گام تصمیم برای چالش است. کافی نیست که صرفاً به خود قول بدهید که اندکی شدیدتر تمرین خواهید کرد بلکه زمان خاصی را برای این کار در برنامه روزمره خود اختصاص دهید.

    2. برنامه تمرینی داشته باشید: بدون یک برنامه، رفتن به باشگاه می‌تواند به یک امر بیهوده و اتلاف وقت تبدیل گردد. به‌منظور جلوگیری از پرسه زدن‌های بی‌هدف و استفاده بیهوده یک دستگاه بعد از دیگری، قبل از رفتن به باشگاه برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های خود را در راستای اهداف تمرینی خود تعیین نمایید.

    زمانی که شما با هدف خاصی به باشگاه می‌روید، از زمان خود استفاده بهینه برده و نتایج را بهبود می‌بخشید. شما همچنین اگر بدانید که قبل از استراحت فقط 30 ثانیه برای این تمرین فرصت دارید قدرت و شدت تمرین‌های خود را نیز افزایش می‌دهید.

    3. در لحظه زندگی کنید: به‌جای اینکه سعی کنید برای مدت طولانی تمرین نمایید، بر روی کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید تمرکز کنید. به آینده فکر نکرده و بر روی زمان و تمرینی که انجام می‌دهید تمرکز نمایید.

    بهتر است در بازه‌های زمانی اول اندکی شدید تمرین نمایید تا به بازیابی بیشتری بین تمرین‌های نیاز داشته باشید. هرگز بدون استراحت تمرین‌ها را پشت سر هم انجام ندهید. 

    شما می‌توانید همه تمرین‌ها را برای مدت‌زمان محدودی انجام دهید و این به شما کمک می‌کند تا شدت تمرین‌ها را افزایش دهید.

    (بخوانید: چرا ریکاوری بدن یک قانون ضروری در ورزش است؟)

    4. چند اقدام را یکجا انجام ندهید: ممکن است برخی از شما بخواهید که در حین تمرین بر روی دوچرخه ثابت با گوشی خود بازی کرده و یا اینستاگرام خود را چک کنید اما هرگز این کار را انجام ندهید.

    تمرین و ورزش باید فرصتی باشد که از جهان اطراف جدا شده و بر روی بدن خود تمرکز کنید. با استفاده از تایمر موجود بر روی دستگاه بازه‌های زمانی تمرین را تعیین کرده و سعی کنید استراحت‌های خود را به کمتر از 60 ثانیه کاهش دهید و حداکثر تمرین شما باید 45 دقیقه باشد.

    5. خسته شوید: از نفس‌نفس زدن نهراسید. هدف را در ذهن خود مجسم کنید. سریع‌تر تفکر کنید.

    دوندگان اغلب حرکت و مایل را اولویت‌بندی می‌کنند اما سعی دارند با افزایش فاصله گام‌ها سریع‌تر بدوند. این امر در بازه‌های زمانی 30 تا 60 ثانیه می‌تواند منجر به چربی سوزی و افزایش انرژی بیشتری گردد.

    با استفاده از تمرین‌های متفاوت نظیر دو صد متر با وقفه کوتاه یا دو در مسیر سربالایی به‌شدت تمرین‌های خود بی افزایید. اگر دوچرخه‌سواری می‌کنید، سریع‌تر از قبل این کار را انجام دهید.

    6. تمرین‌های خود را تغییر دهید: همواره تمرین‌های ثابتی انجام ندهید. تأثیر تمرین‌های جدید و کوتاه‌مدت بسیار بیشتر از تمرین‌های طولانی‌مدت و تکراری می‌باشد.

    البته، شما باید هر دو مورد را در کنار هم انجام دهید. اگر به دنبال نتیجه هستید اما به آن‌ها دست نمی‌یابید باید میزان شدت تمرین‌های خود را مجدداً ارزیابی نمایید. قول می‌دهم: تمرین تأثیر بسیار خوبی دارد، فقط کافی است که شدت آن را افزایش دهید.

    توجه داشته باشید که عوامل دیگری نیز ممکن است مانع از دستیابی به نتایج گردند که از این میان می‌توان به تداوم و رژیم غذایی اشاره کرد. اما طبق تجربه، شدت ورزش اصلی‌ترین مانعی است که منجر به عدم دستیابی به نتایج دلخواه می‌گردد.


    تهیه و تالیف:

    تن ورز

    لطفا در صورت کپی مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *