کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

چگونه سیدنی اس 23 کیلوگرم کاهش وزن داشته است؟

  •  مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 5 دقیقه

     

    • نام: سیندی اس
    • سن: ۴۶ سال
    • قد: 1 متر و 60 سانتی‌متر
    • وزن قبل از لاغر شدن: 82 کیلوگرم. سایز لباس: 16
    • وزن بعد از لاغر شدن: 58 کیلوگرم. سایز لباس: 6

    قبل از این‌که به دنبال لاغری باشید، زندگی شما چه شکلی بود؟

    در آن زمان، بیش از 22 کیلوگرم اضافه‌وزن داشتم و بدتر از هر چیز دیگری احساس بدی بود که داشتم. من عموماً خسته بودم، کلسترول بالایی داشتم، دچار میگرن‌های مکرر می‌شدم، آلرژی داشتم و غده‌ی ‌تیروئید من هم مشکل داشت و هرروز دنبال زمانی بودم تا چرت بزنم.

    اعتمادبه‌نفس نداشتم و اغلب لباس‌هایی با سایز بزرگ می‌پوشیدم تا تمام بدن خود را بپوشانم. عموماً تغذیه‌ی ثابت آمریکایی‌ داشتم که شامل گوشت، سیب‌زمینی و برنج بود و غذاهای آماده و غذاهای فست فودی هم درزمانی که عجله داشتم استفاده می‌کردم. عاشق غلات صبحانه و پاپ تارت بودم.

    زمانی که جوان‌تر بودم، ورزش می‌کردم و حتی یکی از مربیان ورزشی در کالج بودم، اما وقتی کارم را شروع کردم، به ورزش اهمیت کمتری می‌دادم و بعد از بچه‌دار شدن دیگر ورزش در برنامه من جایی نداشت.

    انگیزه شما برای ایجاد تغییر چه چیزی بود؟

    بعد از این‌که متوجه شدم حتماً باید در طول روز چندین بار چرت بزنم و در سن 40 سالگی 4 داروی مختلف مصرف ‌کنم، متوجه شدم که باید تغییری در سبک زندگی خود ایجاد کنم. همسایه من کارشناس سلامتی است و با او شروع به تمرین کردن، نمودم و در این راه شروع به ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود کردم و برای شروع بر مواد غذایی که خرید می‌کنم، تجدیدنظر کرده و مواد غذایی خود را از بازارهای کشاورزان و از منابع محلی تأمین نمودم.

    چگونه سایت ما در کاهش وزن به شما کمک کرد؟

    هنگامی‌که برنامه سلامتی و تغذیه سالم را با مربی خود به اتمام رساندم، از مطالب این سایت برای کاهش وزن و حفظ وزن خود استفاده کردم و دائماً مقالات سلامتی و تناسب‌اندام سایت را می‌خوانم. این وب‌سایت پر از منابع و اطلاعات مفید، ایده‌هایی برای داشتن تغذیه‌ی سالم و خیلی موارد دیگر است. من گاهی اوقات از برنامه‌های تمرینی این سایت هم استفاده می‌کردم. البته یک سال کامل طول کشید تا 23 کیلوگرم اضافه‌وزن خود را از بین ببرم و دیگر مشکلات سلامتی خود را درمان کنم. در حال حاضر لازم نیست هیچ دارویی مصرف کنم.

    چه چیزی پشتیبان و یاور شما در این مسیر بود؟

    من پشتیبانی کامل و سریع اعضا خانواده خود را داشتم و از طرفی اعضای سایت هم در این راه پشتیبان و یاور من بودند، ولی سعی کردم برنامه خود را از دیگران مخفی نگه‌دارم تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنم. در یک دوره آموزش تغذیه ثبت‌نام کردم تا به‌اندازه کافی در مورد مواد غذایی و بهبود وضعیت سلامتی خود اطلاعاتی کسب کنم، اعضا حاضر در این دوره هم از دیگر پشتیبانان من در این مسیر بودند. در حال حاضر از این‌که بتوانم پشتیبان دیگران در این مسیر باشم، به‌شدت استقبال می‌کنم.

    سبک و سیاق ورزش موردعلاقه شما چگونه است؟

    من زیرزمین خانه خود را به یک باشگاه کوچک خانگی تبدیل کردم که در آن‌یک دوچرخه ثابت دست‌دوم، تعدادی وزنه و یک ریباندر به چشم می‌خورد. من عاشق بلند کردن وزنه‌های سبک و استفاده از کتل بل هستم. وقتی‌که هوای بیرون خوب باشد، یک پیاده‌روی 3 کیلومتری انجام می‌دهم و در قسمت‌های سربالایی مسیر خود تعداد 25 تا 40 حرکت لانگ هم انجام می‌دهم. همیشه از این‌که دوستی همراه من باشد، لذت برده و از آمدن آن‌ها استقبال می‌کنم.

    برنامه ورزش هفتگی شما چگونه است؟

    سعی می‌کنم حداقل پنج روز در هفته ورزش کنم. اول صبح، وقتی ناشتا هستم به ورزش کردن می‌پردازم و روتین وزنه زدن خود را هم تغییر می‌دهم. بعضی روزها تمرین‌های پیلاتس انجام می‌دهم. روزهای دیگر ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنم. برنامه خود را بسیار ساده تنظیم کرده‌ام.

    برنامه غذایی و میان وعده‌های شما در طی روز چگونه است؟

    روزانه سه وعده‌ غذا و یک میان وعده در بعدازظهر می‌خورم. وقتی بچه‌ها از مدرسه برمی‌گردند، من هم میان وعده خود را می‌خورم. عاشق تخم‌مرغ، گوشت، انواع سبزیجات، آووکادو و شکلات تلخ هستم. معمولاً یک‌بار آشپزی می‌کنم و 2 الی 3 وعده از آن غذا می‌خورم. یکی از نکات مثبت من در داشتن برنامه غذایی سالم، همین موضوع است.

    چه میزان کالری در هرروز می‌خورید؟

    من کالری‌های مصرفی خود را حساب نمی‌کنم، اما معمولاً در رنج ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز غذا می‌خورم. توجه زیادی به مواد مغذی اصلی موجود در رژیم غذایی خود دارم، ازاین‌رو میزان مصرف پروتئین، کربوهیدرات و شکر خود را به‌شدت تحت نظر دارم.

    کدام‌یک از مواد غذایی سالم، همیشه در آشپزخانه شما موجود است؟

    همیشه انواع سبزیجات تازه نظیر کلم، کولارد و کاهو را برای سالاد در یخچال و تعدادی هم ساندویچ رپ در فریزر نگه‌داری می‌کنم. ازآنجایی‌که نان لواش و نان ساندویچی نمی‌خورم، از برگ چغندر (چارد سوئیسی) و یا کاهو برای ساندویچ‌های رپ خود استفاده می‌کنم. همیشه کره بادام‌زمینی، میوه‌های تازه (با قند کم) و آجیل را برای میان وعده خود در آشپزخانه نگه ‌می‌دارم. معمول آووکادو را به‌صورت روزانه مصرف می‌کنم و گاهی اوقات یک‌تکه آووکادو را با مقداری آب‌لیموی تازه و قدری نمک دریا به‌عنوان میان وعده میل می‌کنم.

    استراتژی شما برای وعده‌های غذایی چگونه است؟

    من همیشه مواد اولیه نظیر گوشت‌های مختلف را در خانه نگه می‌دارم تا بتوانم هر چیزی را که در طول هفته دوست دارم، درست کنم. این گوشت‌ها شامل یک عدد مرغ کامل، 1 کیلوگرم گوشت گوساله، نیم ‌کیلوگرم سوسیس، گوشت خوک و ماهی قزل‌آلا می‌شود. علاوه بر این، انواع مختلف سبزیجات هم برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنم.

    هنگامی‌که قرار است ناهار را در بیرون از خانه بخورم، از قبل یک سالاد پروتئینی آماده خواهم کرد و مقداری آجیل هم برای میان وعده‌ بعدازظهر خود می‌برم. هر هفته یک‌بار برای خرید مواد اولیه به فروشگاه‌ها سر می‌زنم.

    بزرگ‌ترین چالشی که با آن روبرو شدید چیست؟

    بزرگ‌ترین چالش؛ پیدا کردن دستور‌های آشپزی سالمی بود که بچه‌ها هم آن‌ها را دوست داشته باشند. مدتی طول کشید تا فرزند کوچک من کلم بخورد، اما باگذشت زمان و قدری تلاش، حالا عاشق کلم شده است.

    اکنون به‌عنوان مربی سلامت، کارآمدترین تجربیات خود را با دیگران هم به اشتراک می‌گذارم. همواره استرس تغییر دارم، بنابراین به‌آرامی تغییرات را در برنامه خود اعمال می‌کنم. البته خوردن هرازگاهی مواد غذایی که عاشق آن‌ها هستم، نظیر پاپ تارت، همواره استرس‌زا خواهد بود.

    بزرگ‌ترین رمز موفقیت شما که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، کدام است؟

    با تغییرات کوچک شروع کنید تا عادت‌های سالم در خود ایجاد کنید. بر یک مورد تمرکز کنید مثلاً یاد بگیرید برچسب مواد غذایی چه می‌گوید و از خرید غذاهای فرآوری شده دوری‌کنید. سلامتی شما، ثروت شما است و وقتی آن را از دست می‌دهید، با تمام پول‌های دنیا هم نمی‌توانید سلامت خود را بازگردانید. زمانی که مادرم سرطان ریه داشت، دائماً به یک‌چیز فکر می‌کردم: چگونه می‌توانیم سبک زندگی خود را اصلاح کنیم تا سطح سلامت خود را بهبود ببخشیم؟ سبک زندگی من دقیقاً به همین شکل است. زمانی را به یکدیگر اختصاص دهید و از لحظه‌های باهم بودنتان نهایت لذت را ببرید.

    هم‌اکنون زندگی شما چگونه است؟

    پس از 23 کیلوگرم کاهش وزن و درمان مشکلات مختلف خود نظیر کلسترول بالا، پیش دیابت، سردردهای میگرنی، خستگی و آلرژی، به‌واسطه تغییر سبک زندگی، هم‌اکنون بسیار پرانرژی، سرزنده و شاداب، خوشحال، با اعتمادبه‌نفس و باانگیزه هستم. دیگر لازم نیست نگران مخفی کردن شکم خود زیر لباس‌هایم باشم. می‌توانم بدون چرت زدن، یک روز کامل بیدار بمانم و در حال حاضر انسان خوشحال‌تری هستم.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *