تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

کاهش وزن و کنترل آن با انگیزه بیشتر

  •  مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 14 دقیقه

     

    اگر با متد رژیم گرفتن و چاق شدن و مجدد رژیم گرفتن که در اصطلاح متد یویو نامیده می‌شود، مشکل‌دارید، پس باید ادامه این مطلب را به‌دقت بخوانید تا بتوانید انگیزه کافی برای کاهش وزن و حفظ آن در محدوده نرمال به دست آورید.

    به خود ایمان داشته باشید که این بار قطعاً موفق می‌شوید

    همه می‌دانیم که شما هر برنامه سلامت و تناسب‌اندام جدیدی را با اشتیاق و عزم راسخ شروع می‌کنید. چراکه دیگر از آن‌همه چربی‌ اضافی خسته ‌شده‌اید و تصمیم به اجرای یک رژیم غذایی سخت گرفته‌اید و این بار قطعاً آن را عملی خواهید کرد.

    برای چند روز اول، همه‌چیز خوب پیش می‌رود، اما میزان اراده شما به‌مرور تغییر می‌کند. می‌بینید دوستانتان در حال خوردن غذاهای لذیذ هستند ولی شما مجبور به خوردن چندتکه هویج هستید. شکم شما بیشتر و بیشتر مشتاق غذاهای دیگر می‌شود و این فشار تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که شما قید رژیم را می‌زنید و به سراغ پیتزا، کیک و بستنی می‌روید.

     دوباره روز از نو روزی از نو. برگشتن سرخانه اول…

     بهتر است در حین رژیم غذایی به‌عنوان هدیه، خود را با یک کوکی شکلاتی خوشحال نکنید، چراکه راه بهتری هم هست. آنچه شما نیاز دارید انگیزه کافی و مناسب است. منظورمان چند نقل‌قول ساده و دلپذیر نیست، بلکه منظور ما سیستمی است که می‌توانید از آن پیروی کنید و خودتان را در مسیر درست نگه‌دارید. این سیستم درست در این مطلب برای شما آماده‌شده است. 17 استراتژی ساده بیان‌شده در ادامه مطلب را دنبال کنید تا علاوه برافزایش انگیزه راهی برای دستیابی به موفقیت به دست آورید. درنتیجه شما هم همانند دیگر افراد موفق درزمینهٔ کاهش وزن، الهام‌بخش دیگران خواهید شد و می‌توانید به طرز شگفت‌انگیزی کاهش وزن را تجربه کنید.

    مسیر خود را درک کنید

    کاهش وزن کار آسانی نیست و برای یک دوره زمانی طولانی‌مدت به انگیزه و نوعی تعهد قوی نیازمند هستید. برای اینکه بتوانید به برنامه خود پایبند بمانید، باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای ادامه آن داشته باشید. پس بهتر است در ابتدا دلایل کاهش وزن خود را بنویسید.

    البته این لیست دلایل کاملاً شخصی است، ولی در ادامه برخی از متداول‌ترین دلایل کاهش وزن افراد را برای شما قرار داده‌ایم:

    • برای مراسم پیش رو دارای ظاهر و اندامی جذاب باشم
    • تلاش برای جذب یک شریک جدید
    • کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی ​
    • بتوانم شلوار جین 3 سال قبل خود را بپوشم
    • با فرزندانم بمانم (پا به پای آن‌ها بازی کنم)
    • افزایش اعتمادبه‌نفس

    لیست خود را روی یک‌تکه کاغذ بنویسید و آن را در مکانی که بیشترین وسوسه را برای شما ایجاد می‌کند، مثلاً در یخچال، بچسبانید. هرروز دلایل خود برای کاهش وزن را مرور کنید تا همواره اهداف اصلی را مدنظر داشته باشید. 

    واقع‌بین باشید

    ما دائماً تحت بمباران تبلیغاتی شرکت‌ها و مجلاتی قرار داریم که به ما نوید کاهش وزنی شگفت‌انگیز می‌دهند. همین موارد می‌تواند سبب افزایش سطح توقعات ما از برنامه‌های کاهش وزن خودمان باشد که هیچ‌گاه نمی‌توان به آن‌ها جامعه عمل پوشاند.

    واقعیت این است که کاهش 10 کیلوگرمی وزن در 10 روز هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بیشتر پزشکان کاهش آهسته اما مداوم وزن را توصیه می‌کنند به‌نحوی‌که در هر هفته بین نیم تا 1 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. حتی 1 کیلوگرم در هفته هم واقعاً عدد بالایی به‌حساب می‌آید. اگر بتوانید هفته‌ای نیم کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید، بسیار خوب عمل کرده‌اید و در طی یک سال بیش از 25 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

    اگر اهداف خود را بسیار دست بالا در نظر بگیرید، در صورت محقق نشدن آن‌ها قطعاً دچار ناامیدی می‌شوید. در مورد کاهش وزن، بسیار بهتر است لاک‌پشت باشید تا خرگوش چراکه درنهایت سریع‌تر به خط پایان خواهید رسید.

    افرادی که اهداف خود را واقع‌بینانه‌تر تعیین می‌کنند، بیشتر موفق به کاهش وزن می‌شوند. شما یک ماشین نیستید، پس باید اهدافی برای خود در نظر بگیرید که بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید و با سبک زندگی شما هماهنگ‌تر هستند. 

    موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید 

    رسیدن به هدف نهایی کاهش وزن ممکن است مدت‌زمان زیادی طول بکشد، بنابراین خود را با تشویق کردن به‌واسطه دست‌یابی به اهداف کوچک، در طول مسیر باانگیزه و قوی نگه‌دارید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید پس از اولین 5 کیلوگرم کاهش وزن خود، جشن کوچکی ترتیب دهید.

    بااین‌وجود، پاداش خود را، غذا تعیین نکنید این کار طرز فکر اشتباهی را ایجاد می‌کند و شما را از هدفتان دورتر می‌کند. در عوض می‌توانید از محرک‌های جذاب و سرگرم‌کننده و صدالبته سالم استفاده کنید، مثلاً یک سفر کوتاه به یک منطقه تفریحی داشته باشید و یا یک مدل مو و یا طرح ناخن جدیدی را امتحان کنید.

    علاوه بر این می‌توانید تغییرات حاصل‌شده در سبک زندگی خود را هم جشن بگیرید. به‌عنوان‌مثال، اگر رفتن به باشگاه ورزشی یک تجربه جدید برای شما به‌حساب می‌آید، می‌توانید اولین ماهی را که تمام‌روزهای هفته را در آن ماه به باشگاه رفتید را جشن بگیرید. 

    داشتن تابلوی چشم‌انداز

    یک تابلوی چشم‌انداز (Vision Board) ابزاری فوق‌العاده است که به‌راحتی می‌توان آن را تهیه کرد و می‌تواند شما را دررسیدن به اهدافتان متمرکزتر کند. این تابلو درواقع یک کلاژ است که چشم‌اندازی از آینده شما را نشان می‌دهد که مثلاً زندگی شما یک سال بعد (یا هر مدت‌زمان دلخواه دیگری) در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت.

    این تابلو باید دارای اهداف واقعی باشد و شما می‌توانید در یک جایگاه مهم و برجسته در خانه‌ی خود آن را نصب کنید. البته نمونه‌های مجازی آن نظیر تابلوی پینترست نمی‌تواند جایگزین مناسبی باشد… این تابلو باید در معرض دید شما قرار بگیرد تا با هر بار دیدن آن، متوجه اهدافتان شوید و علت نخوردن شیرینی و کوکی را دریابید و برنامه ورزشی خود را با جدیت ادامه دهید.

    پس برای خودتان یک تابلو چوبی تهیه کنید و عکس‌هایی را از مجلات ببرید و یا هر عکس دلخواهی را چاپ کنید. یک‌بار دیگر تذکر می‌دهیم که حتماً واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنید. حتماً عکس‌هایی از افراد ایده آلی که قرار است شبیه آن‌ها شوید، در این تابلو قرار دهید البته واقع‌بینانه این عکس‌ها و اهداف را تعیین کنید. اگر شما عکس‌هایی از مدل‌ها بگذارید، قطعاً نمی‌توانید به این سادگی‌ها شبیه آن‌ها شوید و پس از این‌که نتوانید به اهداف خود برسید، قطعاً ناامید خواهید شد. عکس‌هایی از افراد لاغر اما معمولی پیدا کنید که شبیه به شما هستند. 

    اهداف را هوشمندانه انتخاب کنید

    یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت افراد دررسیدن به اهدافشان این است که آن‌ها نمی‌توانند به‌روشنی آن‌ها را تعریف کنند. به‌عنوان‌مثال گفتن عبارت “من می‌خواهم وزن کم کنم” به‌تنهایی یک هدف نیست… این عبارت فقط یک فکر مبهم است. شما باید اهدافی را تعیین کنید که هوشمندانه باشند… یعنی باید فاکتورهای زیر را داشته باشند:

    • مشخص بودن
    • قابل‌اندازه‌گیری
    • قابل دست‌یابی
    • واقع‌بینانه
    • زمان محور​

    در ادامه چند نمونه از اهداف کاهش وزن هوشمندانه را مشاهده می‌کنید:

    • من در این هفته سه بار به باشگاه می‌روم و در هر جلسه به مدت ۴۰ دقیقه تمرین خواهم کرد.
    • تا انتهای هفته مصرف آب را جایگزین مصرف نوشابه می‌کنم.
    •  هرروز به مدت یک ماه، میوه به‌عنوان دسر مصرف خواهم کرد.

    یک برنامه تناسب‌اندام سالم انتخاب کنید که برای شما مؤثر واقع شود 

    به‌عنوان انسان، ما همگی دارای تفاوت‌هایی هستیم. برنامه رژیم غذایی که برای بهترین دوست شما بسیار خوب عمل می‌کند ممکن است برای شما و سبک زندگی شما کاملاً نامناسب باشد. به خاطر داشته باشید، وقتی برنامه رژیم غذایی را شروع کردید، درواقع بخش بزرگی از زندگی خود را برای یک سال یا بیشتر از آن تحت تأثیر قرار داده‌اید… پس بهتر است برنامه‌ای داشته باشید که با آن بیشتر احساس راحتی می‌کنید.

    در مورد انتخاب رژیمی که برنامه غذایی دشواری دارد، چند بار فکر کنید. به‌عنوان‌مثال افراد زیادی توانسته‌اند با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند، اما این برنامه غذایی نیاز به تغییرات بزرگی در متد تغذیه‌ی شما دارد. ممکن است بیشتر به برنامه‌های معمولی رژیم غذایی که سختی کمتری دارند، پایبند باشید. به هر طریقی که به دنبال دست‌یابی به این هدف هستید، لازم است مهم‌ترین عوامل مؤثر در کاهش وزن را مدنظر داشته باشید که این موارد عبارت هستند از:

    • کاهش مصرف کالری
    • کاهش مصرف مواد غذایی بی‌ارزش
    • دوری از فست‌فود
    • کاهش حجم وعده‌های غذایی
    • اجتناب از مصرف میان وعده بین وعده‌های اصلی
    • عدم مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و دسرهای شیرین (حاوی شکر)
    • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

    هر وقت از برنامه خود فاصله گرفتید، مجدد به برنامه خود بازگردید

    آبراهام لینکلن شکست‌های متعددی در زندگی خود داشت. اما او همیشه موفق می‌شد خود را جمع‌وجور کند و در ادامه به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست یابد و به همین دلیل به یکی از بزرگ‌ترین روسای جمهور ایالات‌متحده‌ آمریکا تبدیل شد. پس اگر یک شکست کوچک در طول مسیر کاهش وزن خود داشتید، از خود بپرسید، اگر آبراهام لینکلن در این شرایط قرار می‌گرفت، چه می‌کرد؟ او سوار بر اسبش می‌شد و به راه خود ادامه می‌داد، درست است؟

    برای شما هم همین‌طور است. چالش‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، شما می‌دانید که هرازگاهی یک شکست کوچک، امری طبیعی خواهد بود. شاید به جشن تولد دوست خود بروید و نتوانید در برابر کیک مقاومت کنید. شاید خبرهای بدی شنیده باشید و خود را با تعدادی شکلات تسلی ببخشید.

    مشکلی نیست، بالاخره این اتفاق می‌افتد.

    فقط اجازه ندهید که زیاد اتفاق بیفتد و زمانی که اتفاق افتاد، فردای آن روز فوراً به برنامه غذایی خود بازگردید. با خود فکر نکنید که “من دیشب رو که خراب کردم، پس بهتر است صبحانه هم یک کیک شکلاتی بزرگ بخورم.” بهتر است قبول کنید که خرابکاری کرده‌اید، ولی با بازگشت سریع به برنامه اصلی خود می‌توانید اشتباه به وجود آمده را جبران کنید. نکته اصلی این است که فوراً به برنامه اصلی خود بازگردید. 

    یک دفترچه یادداشت داشته باشید

    بله، می‌دانیم که نگه‌داشتن یک دفترچه یادداشت برای کاهش وزن تا حدودی عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد ولی واقعاً مفید و مثمر ثمر واقع می‌شود. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که میزان غذای مصرفی خود و برنامه تمرین‌های خود را ثبت و ضبط می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد وزن بیشتری کم خواهند کرد و بیشتر می‌توانند وزن خود را کنترل کنند.

    نکته مهم در اینجا این است که همه‌چیز را بنویسید، به‌خصوص مواد غذایی که مصرف می‌کنید. پس اگر شما یک قاشق از کره بادام‌زمینی را در حال درست کردن ساندویچ بچه‌ها بخورید، حتماً باید آن را بنویسید. هیچ دلیلی وجود ندارد که خودتان را گول بزنید.

    علاوه بر این ایده جالب دیگری هم برای شما داریم، می‌توانید احساسات خود در طول مسیر کاهش وزن را یادداشت کنید. درواقع این متد، راه خوبی برای شناسایی مسائلی است که شما را به سمت پرخوری سوق می‌دهند. وقتی علت را ریشه‌یابی کنید، می‌توانید برای جلوگیری از وقوع آن تلاش کنید.

    می‌توانید از یک برنامه یادداشت‌برداری در گوشی خود استفاده کنید و یا آن را ملموس‌تر کنید و از یک دفترچه و یک روان‌نویس قدیمی استفاده کنید…این انتخاب به خودتان بستگی دارد. 

    روند کاهش وزن خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

    یک‌راه عالی برای افزایش انگیزه، استفاده از کمک دوستان و خانواده است. این کار در دنیای دیجیتال امروزی که مملو از رسانه‌های اجتماعی مختلف است، کار آسانی است. اگر اهداف خود از کاهش وزن را در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، افراد زیادی شما را تشویق خواهند کرد و انگیزه کافی برای ادامه دادن مسیر را به دست خواهید آورد.

    موفقیت‌های کوچک را در طول مسیر کاهش وزن خود به اشتراک بگذارید و از بازخورد‌های دریافتی شگفت‌زده خواهید شد. هرگاه که به چالشی برخورد می‌کنید، آن را نیز به اشتراک بگذارید. یک توصیه‌ی دوستانه از جانب یک دوست قدیمی شاید تمام چیزی باشد که برای بازگشت به مسیر اصلی خود، به آن احتیاج دارید. 

    یک شریک پیدا کنید

    اگر بتوانید یک همراه برای مسیر کاهش وزن خود پیدا کنید، اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ خواهد داد. چراکه می‌توانید به یکدیگر انگیزه دهید و وقتی شرایط سخت می‌شود، یکدیگر را حمایت کنید.

    زمانی که کاری را به‌تنهایی انجام می‌دهید، تقلب کردن و نقض قوانین آسان است. اما وقتی شما بخواهید به رفیق خود گزارش دهید، مجبور می‌شوید در کارهای خود صادقانه‌تر رفتار کنید. قطعاً به‌روزهایی برمی‌خورید که حس و حال ورزش کردن ندارید، مثلاً خیلی خسته هستید و یا روز پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشته‌اید. اما وقتی رفیق شما برای ورزش کردن آماده می‌شود، چاره‌ای جز همراهی او ندارید. در ادامه هم از این‌که او را همراهی کرده‌اید، قطعاً خوشحال خواهید شد. 

    از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید

    اگر هنوز با ادامه مسیر مشکل‌دارید و نمی‌توانید از برنامه خود پیروی کنید، پس شاید لازم باشد که با یک مربی حرفه‌ای دراین‌باره گفتگو کنید. این کار هیچ اشکالی ندارد. کاهش وزن هدف بسیار مهمی است و شما برای دست‌یابی به آن باید از تمام ابزارهای موجود استفاده کنید.

    یک مربی حرفه‌ای علاوه بر این‌که به‌صورت هفتگی به شما انگیزه می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند تا تمرین‌های مناسب خود را پیدا کنید که بیشترین اثرگذاری را برای شما به ارمغان می‌آورد، به‌این‌ترتیب می‌توانید به تناسب‌اندام بهتری هم‌دست پیدا کنید. در این صورت اطمینان داشته باشید که یک مربی انگیزه بیشتری در شما ایجاد می‌کند و شما را مصمم‌تر به ادامه برنامه‌هایتان می‌کند.

    گزینه بعدی، مراجعه به یک متخصص تغذیه است، به‌این‌ترتیب می‌توانید برنامه غذایی مناسبی به دست آورید. انتخاب مواد غذایی درست و در اندازه مناسب می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به یک برنامه ورزشی درروند کاهش وزن شما داشته باشد. پس داشتن یک برنامه غذایی مناسب و درست، ارزش صرف هزینه را دارد. 

    روز تعطیلی رژیم غذایی را به‌خوبی مدیریت کنید

    حذف یک‌باره تمام شیرینی‌جات و مواد حاوی قند مصنوعی از برنامه غذایی برای اکثر افراد کار بسیار سختی است. به‌هرحال، ما دائماً با چنین غذاهای وسوسه‌انگیز و خوش‌مزه‌ای برخورد می‌کنیم. گفتن عبارت “من هرگز دوباره این غذاها را نخواهم خورد” احتمالاً خواسته‌ای فراتر از انتظار است. پس از مدتی، عزم راسخ شما سست خواهد شد و شما تسلیم وسوسه‌ها خواهید شد. 

    ایده بهتر این است که این‌گونه رفتارها را محدود به یک روز خاص در هفته مثلاً پنج‌شنبه کنید. در این صورت می‌توانید بگویید “من امروز پاستا نخواهم خورد، اما در آخر هفته یک وعده پاستا دوست‌داشتنی خواهم خورد”. به‌این‌ترتیب انگیزه‌ای برای حرکت روبه‌جلو پیدا می‌کنید و احتمال بیشتری دارد که در پیروی از برنامه خود موفق شوید.

    البته در این ترفند نباید در روز مهمان کردن خودمان یا روز تعطیلی رژیم غذایی، از همه‌چیز غافل شویم. چراکه دلیلی وجود ندارد که شش روز در هفته خود را از گرسنگی تلف کنید و روز پنج‌شنبه تا سر حد انفجار غذا بخورید. اما اگر بتوانید این روز را با فروتنی بیشتری اداره کنید، استفاده از این روش می‌تواند راه خوبی برای دلپذیر کردن رژیم غذایی شما باشد. 

    به چیزی که امروز هستید عشق بورزید

    راه رسیدن به هدف کاهش وزن ممکن است یک‌راه طولانی باشد که شاید یک سال و یا بیشتر از آن به طول بیانجامد. اما به‌محض این‌که اولین قدم را بردارید، مسیر خود را آغاز کرده‌اید.

    وقتی به آینه نگاه می‌کنید، ممکن است کسی را ببینید که هنوز چاق‌تر از ایدئال شما است. اما اگر برنامه رژیم غذایی را شروع کردید، پس در حال کاهش وزن هستید. پس عاشق لاغر شدن روزانه فرد موجود در آینه باشید.

    تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که علاقه بیشتری به بدن خود نشان می‌دهند، کاهش وزن بیشتری در برابر افرادی که علاقه‌ای به بدن خود ندارند، تجربه می‌کنند. پس به خودتان افتخار کنید که قصد ایجاد تغییر در زندگی خود را دارید و اولین گام را در این مسیر برداشته‌اید.

    در ادامه چند توصیه وجود دارد که با پیروی از آن‌ها می‌توانید ظاهر خود را بهبود ببخشید:

    • تا می‌توانید با افراد مثبت اندیش در ارتباط باشید.
    • هرگز خود را با مدل‌های تناسب‌اندام مقایسه نکنید.
    • هرروزی که به برنامه خود پایبند بودید، احساس غرور داشته باشید.
    • لباس‌هایی بخرید که باعث می‌شود اندام شما بهتر به نمایش گذاشته شوند.

    تمرین‌های ورزشی خود را جذاب‌تر و جالب‌تر دنبال کنید

    باشگاه‌های ورزشی هزینه‌های هنگفتی را به‌صورت ماهیانه از اعضا خود دریافت می‌کنند و این هزینه فارغ از میزان حضور شخص در باشگاه است. وقتی شخصی چند جلسه در باشگاه حاضر نمی‌شود و پول خود را از دست می‌دهد، انگیزه کمتری برای ادامه برنامه ورزشی خود خواهد داشت و دیگر این برنامه را ادامه نمی‌دهد.

    ورزش مهم است، پس شما نمی‌توانید به‌راحتی آن را کنار بگذارید. شما باید برنامه ورزشی مناسب خودتان را پیدا کنید که واقعاً برای شما مفید باشد. اگر شما پیاده‌روی در جنگل را به عرق ریختن در باشگاه ترجیح می‌دهید، پس بهتر است به سراغ آن بروید. شاید لازم باشد چندین ورزش مختلف را دنبال کنید، مثلاً امروز به دوچرخه‌سواری در پارک مشغول شوید، روز بعد را در باشگاه سپری کنید و روز دیگری را به شنا کردن بپردازید.

    یک برنامه ورزشی که حقیقتاً به آن پایبند باشید همیشه بهتر از یک برنامه ورزشی است که از جایی به بعد حوصله ادامه داشتن آن را نداشته باشید. شاید دوست داشته باشید در خانه بمانید و 30 دقیقه با آهنگ موردعلاقه خود برقصید. پس انجامش دهید و متوجه می‌شوید که این متد برای شما کارآمد است.

    اگر شما فردی اجتماعی هستید، ممکن است ترجیح دهید به‌عنوان عضوی از یک گروه بزرگ‌ ورزش کنید. شما می‌توانید در باشگاه‌های ورزشی به عضویت تیم‌های اسپینینگ، پیلاتس و یا ایروبیک درآیید و یا عضو تیمی از دوندگان حاضر در سایت Meetup.com شوید. 

    مثبت اندیش باشید

    شیوه تفکر و صحبت کردن شما، تفاوت زیادی را درنتیجه نهایی به همراه خواهد داشت. به دوستان خود نگویید “من سعی دارم لاغر شوم” به آن‌ها بگویید ” من قطعاً لاغر می‌شوم”، چراکه این بار قطعاً هدف شما لاغر شدن است و در این راه برنامه‌ریزی کرده‌اید. درست است؟

    ذهنیت خود را درست کنید تا متوجه شوید همه‌چیز چقدر ساده‌تر می‌شود. به خاطر خوردن یک شکلات در شب قبل، به خودتان به‌عنوان یک شکست‌خورده نگاه نکنید. به خودتان افتخار کنید، چون فارغ از آن اشتباه کوچک، توانستید کل هفته به برنامه خود پایبند باقی بمانید.

    قدرت ذهن مهم‌ترین فاکتور دخیل در کاهش وزن است. همه ما می‌دانیم که چه‌کاری باید انجام دهیم تا وزن کم کنیم، برای این منظور فقط کافی است کمتر بخوریم و بیشتر ورزش کنیم. ساده است؛ اما شما برای تبدیل تئوری به عمل به یک نگرش بسیار مثبت نیاز دارید. 

    از نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنید

    ما خیلی خوش‌شانس هستیم که در یک دنیای مدرن زندگی می‌کنیم و تکنولوژی‌های بی‌نظیری در اختیارداریم. گوشی هوشمند می‌تواند یک ابزار فوق‌العاده‌ باشد که به شما انگیزه می‌دهد و شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان در کاهش وزن، نگه ‌می‌دارد.

    تعدادی از برنامه‌های کاهش وزن را دانلود کنید و تست کنید که کدام‌یک برای شما کارسازتر است. این برنامه‌ها اطلاعات ارزشمند بسیاری را در موضوعات مختلفی همچون لاغری، حفظ سلامت و مواد غذایی در اختیار شما می‌گذارند و می‌توانند روند پیشرفت شما در برنامه رژیم غذایی و ورزشی شما را ثبت کنند و اطلاعات باارزشی از تحلیل آن‌ها در اختیار شما قرار دهند. 

    سبک زندگی خود را تغییر دهید

    اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به اهداف کاهش وزن خود دست پیداکرده‌اند ولی پس از مدتی مجدد افزایش وزن را تجربه کردند، پس این توصیه را جدی بگیرید. مشکل این است که افراد تصور می‌کنند، پس از رسیدن به وزن دلخواه خود می‌توانند سبک زندگی سابق خود را دنبال کنند.

    متأسفانه این طرز رفتار کاملاً اشتباه است. همین سبک زندگی سابق شما بوده که این‌همه افزایش وزن و چربی را برای شما به همراه داشته است. اگر می‌خواهید لاغر بمانید، باید یک برنامه تناسب‌اندام و تغذیه‌ای مناسب برای سبک زندگی خود در تمام عمرتان داشته باشید.

    مادامی‌که به اهداف خود در کاهش وزن دست پیدا کردید، می‌توانید قدری استراحت کنید. بااین‌وجود قطعاً تمایلی ندارید که مجدداً سطح چربی‌های ناسالم بدن شما افزایش چشم‌گیری پیدا کند. ولی می‌توانید قدری برنامه رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. مثلاً می‌توانید قدری غذای بیشتر میل کنید و یا ورزش کمتری انجام دهید. 

    ولی به‌طور مرتب خود را وزن کنید و اگر متوجه روند افزایش وزن خود شدید، بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید. در این صورت خوردن غذاهای بهتر و سالم‌تر و بیشتر ورزش کردن، سبک زندگی به‌مراتب بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت… تسلیم نشوید. سعی نکنید سبک زندگی خود را بپذیرید و با افزایش وزن کنار بیایید ! 

    شما قطعاً توانایی انجام این کار را دارید

    لاغر شدن آسان نیست، اما قطعاً شدنی است. این طرز تفکر بر خواسته از ذهن شما است و می‌توانید با استفاده از اراده خود، تحولی شگرف در زندگی خود خلق کنید.

    شما قطعاً توانایی لاغر شدن را دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگیزه‌ لاغر شدن را پیدا کنید. پس 17 استراتژی فوق را آویزه گوش خود کنید و از آن‌ها استفاده کنید تا شما را در مسیر درست لاغر شدن حفظ کند و روزبه‌روز کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت maxedmuscle.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “کاهش وزن و کنترل آن با انگیزه بیشتر

    1. مینا اسکندری گفت:

      مرسی از مطلب های خوب شما

    2. صابر واحدی گفت:

      داشتن انگیزه در کنار اراده می‌تونه هر فرد رو به اندام دلخواهش برسونه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *