بانوان, برنامه بدنسازی بانوان, تناسب اندام بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

کدام برنامه تمرینی برای کاهش وزن بهترین است؟

بهترین برنامه تمرینی برای کاهش وزن
  • بهترین برنامه تمرینی برای کاهش وزنکدام برنامه تمرینی برای کاهش وزن بهترین است؟ می‌دانیم که شما برای احساس بهتر، طول عمر و کاهش استرس ورزش می‌کنید. اما اگر شما نیز همانند بسیاری ازافراد هستید، یکی از اهدافی که برای دستیابی به آن تمرین می‌کنید کاهش وزن می‌باشد. در مجموع هزاران هزار کلاس تمرین و تناسب‌اندام در جهان وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب نمایید اما همان‌طور که می‌دانید آغاز تمرین بسیار آسان نیست. یوگا؟ تمرینات وزنی؟ کاردیو؟ امروز قصد داریم از توصیه‌های میشل اولسون، استاد فیزیولوژی در دانشگاه اوبورن مونتگومری بهره‌مند شویم. از توصیه‌های وی استفاده نموده و لاغری را تجربه کنید. اگر به دنبال برنامه تمرینی بدنسازی کاهش وزن هستید با مقاله کدام برنامه تمرینی برای کاهش وزن بهترین است؟ همراه باشید

    برنامه تمرینی برای کاهش وزن با وزنه‌برداری

    برخی از افراد بر این باور هستند که وزنه‌برداری منجر به افزایش وزن می‌گردد. از آن‌جایی‌که زنان دارای میزان تستوسترون کمتری هستند، وزنه‌برداری برای تقویت ماهیچه‌های دو سر منجر به افزایش وزن و حجم آن‌ها نخواهد شد. این اقدام منجر به چربی سوزی و همچنین حفظ حجم ماهیچه می‌گردد. اگر شما بتوانید حجم ماهیچه‌های خود را حفظ نمایید، می‌توانید متابولیسم خود را حفظ کنید و این بدین معناست که بدن شما عملکرد بهینه‌ای در سوزاندن کالری‌ها خواهد داشت. مطالعه‌ای در دانشگاه آریزونا نشان داد که وزنه‌برداری دو بار در هفته (وزنه‌های سنگین‌تر بهتر می‌باشند) می‌تواند مانع از افزایش وزن گردد.

    کاردیو در لیست بهترین برنامه تمرینی برای کاهش وزن

    هیچ دلیلی برای نادیده گرفتن کاردیو وجود ندارد: برای کاهش وزن، شما باید تمرینات ایروبیک را به برنامه بدنسازی خود بیفزایید. اما اگر شما علاقه‌ای به دویدن مسافت‌های طولانی ندارید به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید. تمرینات دوره‌ای با شدت زیاد نظیر پرش می‌توانند منجر به سوزاندن کالری‌های مازاد در مدت‌زمان کوتاه گردند. این موضوع در مجله چاقی نیز به‌طور کامل موردبررسی قرارگرفته است. جلسات تمرین با شدت بالا ممکن است برای افرادی که دارای زندگی پرمشغله‌ای هستند مناسب باشد زیرا این افراد فرصت کافی برای انجام تمرینات طولانی‌مدت را ندارند. شما نیز می‌توانید تمریناتی را به مدت 60 ثانیه انجام دهید که این تمرینات به 90 درصد قدرت بدنی شما نیاز داشته و بدن شما را به چالش می‌کشند. همچنین شایان‌ذکر است که استراحت بین ست‌های مختلف در این برنامه تمرینی برای کاهش وزن نباید نادیده گرفته شود.

    جهت دریافت برنامه تمرینی و رژیم غذایی کاهش وزن اختصاصی به بخش برنامه‌های تمرینی تن‌ورز مراجعه نمایید.

    در برنامه تمرینی برای کاهش وزن تمرکز بر روی ماهیچه‌های شکمی را کاهش دهید.

    این را همواره به خاطر داشته باشید که “تمرینات نقطه‌ای منجر به نتیجه نمی‌گردند.” شما می‌توانید تمرین کرانچ را همه‌روزه انجام دهید اما این تمرین صرفاً بر روی ماهیچه‌های شکمی تأثیر خواهد داشت. افزایش قدرت اصلی خوب است اما این امر کافی نیست. اگر قصد دارید تعداد کالری‌های سوزانده شده را افزایش دهید، شما باید تمام ماهیچه‌های خود را تمرین دهید و تمرین دادن ماهیچه‌های شکم این تأثیر را ندارد.

    در برنامه تمرینی کاهش وزن از یوگا و پیلاتس استفاده کنید.

    مزایای کالری سوزی یوگا و پیلاتس ممکن است با تمرینات کراس فیت برابر نباشد اما این بدین معنا نیست که باید آن‌ها را نادیده بگیرید. اولسون می‌گوید: “هر دو تمرین برای تقویت قدرت، تعادل و استقامت مناسب می‌باشند. این تمرینات منجر به تسریع بازیابی و افزایش انعطاف‌پذیری می‌گردند که این موارد نیز بر روی وزنه‌برداری و انجام سایر تمرینات کاردیو نظیر پیاده‌روی و شنا تأثیر دارند.” اطمینان حاصل کنید که شما همواره وزنه‌برداری و انجام تمرینات ایروبیک را در برنامه تمرینی برای کاهش وزن خود گنجانده‌اید.

    تداوم کلید موفقیت می‌باشد.

    صرف‌نظر از تمریناتی که انجام می‌دهید، مهم‌ترین مورد تداوم تمرینات شما هست. اغلب افرادی که در سامانه ملی کنترل وزن ثبت‌نام کرده‌اند روزانه یک ساعت تمرین انجام می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که منجر به کاهش وزن می‌گردد. این سامانه دارای اطلاعات هزاران نفری است که توانسته‌اند وزن خود را با موفقیت در طی سال‌ها ثابت نگه‌داشته‌اند. اولسون می‌گوید: “تداوم مهم می‌باشد. هر هفته پنج الی هفت روز و روزانه یک ساعت تمرین کنید. بهترین برنامه تمرینی کاهش وزن بدین شرح می‌باشد: کاردیو پنج روز در هفته، تمرینات وزنی دو بار در هفته و برخی اوقات نیز می‌توانید تمرینات یوگا و پیلاتس را به آن‌ها بیفزایید.


    تالیف:

    تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت fitnessmagazine.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.


    N:0116

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *