سایر رشته‌های ورزشی, سایر رشته‌های ورزشی بانوان, مقالات

کلاس‌‌ های گروهی تناسب‌‌ اندام

  •  مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه

     

    کلاس‌‌های گروهی تناسب‌‌اندام متعددی برگزار می‌‌شود که افراد می‌‌توانند کلاس موردنظر را بر اساس اهداف خود انتخاب کنند. صرف‌‌نظر از این‌که به دنبال کاهش وزن، دستیابی به تناسب‌‌اندام، بهبود تناسب‌‌اندام، افزایش انعطاف‌‌پذیری و یا افزایش تحرک هستید، ما مناسب‌‌ترین کلاس را به شما معرفی می‌‌کنیم.

    کلاس‌‌های گروهی از 30 الی 90 دقیقه متغیر بوده و ازنظر شدت نیز متفاوت هستند. هر یک از کلاس‌‌ها توسط مربیان حرفه‌‌ای برگزارشده و شما می‌‌توانید از طریق اینترنت نیز به کلاس‌‌ها دسترسی داشته باشید.

    علاوه بر فراهم آوردن فرصت انجام تمرینات جدید برای جلوگیری از تمرینات تکراری، کلاس‌‌های گروهی این امکان را فراهم می‌‌آورند که در کنار گروهی از سایر افراد تمرین کنید. این امر انگیزه شما را بیشتر کرده و اشتیاقتان برای بازگشت به باشگاه را افزایش می‌‌دهد و درنتیجه با احتمال بیشتری به اهداف تناسب‌‌اندامتان دست می‌‌یابید.

    کلاس‌‌های گروهی همواره در حال به‌روزرسانی بوده و فعالیت‌‌های جدیدی به آن‌ها افزوده می‌‌شود.

    کلاس‌‌های گروهی دوچرخه‌‌سواری

    کلاس‌‌های دوچرخه‌‌سواری ازجمله محبوب‌‌ترین کلاس‌‌های هستند. در باشگاه چندین دوچرخه ثابت وجود دارد و مربی نحوه انجام صحیح تمرینات را توضیح داده و افراد می‌‌توانند به اهداف خود دست یابند. صرف‌‌نظر از این‌که به دنبال تناسب‌‌اندام، کاهش وزن یا هر دو هستید، کلاس‌‌های دوچرخه‌‌سواری گزینه فوق‌‌العاده‌‌ای هستند.

    بسیاری از افراد در هر جلسه 400 الی 600 کالری می‌‌سوزانند. تمرینات این کلاس‌‌ها عضلات پا و سیستم قلبی عروقی را تقویت می‌‌کنند.

    علاوه بر این، ازآنجایی‌که این تمرینات بر روی سطح سفت انجام نمی‌‌شوند، این امر احتمال آسیب را کاهش می‌‌دهد.

    برخلاف بسیاری از کلاس‌‌های گروهی تناسب‌‌اندام، نیازی به مهارت خاصی وجود ندارد و کافی است فقط رکاب بزنید.

    کلاس‌‌های Les Mills

    بسته به مرکزی که در کلاس‌‌های آن شرکت می‌‌کنید، برخی از مراکز کلاس‌‌های Les Mills ارائه می‌‌دهند. ازجمله این کلاس‌‌ها می‌‌توان به کلاس‌‌های قدرتی GRIT و Plyo، بادی پامپ، بادی کامبت، بادی بالانس، بادی جم و … اشاره نمود. این کلاس‌‌ها برای تمام افراد مناسب هستند.

    صرف‌‌نظر از اینکه قصد دارید به تناسب‌‌اندام دست‌یافته یا وزن خود را کاهش دهید، کلاس‌‌های Les Mills برای شما مناسب هستند. بنابراین، وقت را تلف نکرده و با یکی از مراکز محلی خود تماس گرفته و اطلاعاتی در مورد کلاس‌‌ها دریافت کنید.

    کلاس‌‌های مجازی

    کلاس‌‌های مجازی نیز تمام مزایای ارائه‌شده در کلاس‌‌های حضوری را داشته و علاوه بر آن‌ها مزایای دیگری را نیز برای فرد به ارمغان می‌‌آورند. برترین مربیان این دوره‌‌ها را برگزار می‌‌کنند و درنتیجه شما می‌‌توانید با استفاده از این کلاس‌‌ها از بهترین آموزش‌‌ها بهره‌‌مند شوید. علاوه بر این، کلاس‌‌های مجازی انعطاف‌‌پذیری زمانی بیشتری دارند و درنتیجه می‌‌توانید در صورت تمایل تعداد جلسات خود را افزایش داده و در زمان‌‌های دلخواه در آن‌ها شرکت کنید.

    شما همچنین می‌‌توانید قبل از ثبت‌‌نام در دوره به‌صورت آزمایشی در آن‌ها شرکت کنید تا از تأثیر آن‌ها اطمینان حاصل کنید. کافی است به نزدیک‌‌ترین مرکز مراجعه نمایید.

    کلاس‌‌های شنا

    کلاس‌‌های شنا نیز تمرینات بسیار فوق‌‌العاده‌‌ای ارائه می‌‌دهند. آن‌ها نه‌تنها به شما در کاهش وزن و تقویت قدرت کمک می‌‌کنند، بلکه ازآنجایی‌که تمام تمرینات در آب انجام می‌‌شوند، احتمال آسیب کمتر از تمرین در باشگاه است. آب منجر به ایجاد استقامت شده و ماهیچه‌‌ها و مفاصل شما را تقویت می‌‌کند.

    این بدین معناست که کلاس‌‌های شنا بهترین گزینه برای افرادی هستند که برای مدتی از تمرین دور بوده و یا در حال بازیابی از آسیب هستند. این کلاس‌‌ها تمام عضلات بدن را درگیر کرده و درنتیجه تعادل خاصی در تمام اندام‌‌های بدنتان ایجاد می‌‌کنند.

    یوگا و پیلاتس

    یوگا و پیلاتس ازجمله کلاس‌‌های پرطرفدار هستند. این کلاس‌‌ها بسیار آرامش‌‌بخش بوده و شدت کمتری در مقایسه با سایر کلا‌‌س‌‌ها دارند. اما این بدین معنا نیست که انجام تمرینات یوگا و پیلاتس بسیار آسان است. این کلاس‌‌ها برای بهبود انعطاف‌‌پذیری و افزایش قدرت ماهیچه‌‌ها مناسب هستند. با استفاده از این تمرینات می‌‌توانید چابکی بدن خود را افزایش دهید.

    علاوه بر پیلاتس و یوگای سنتی، برخی از مراکز کلاس‌‌های ویژه یوگا برگزار می‌‌کنند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت everyoneactive.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “کلاس‌‌ های گروهی تناسب‌‌ اندام

    1. مرتضی سهرابی گفت:

      بسیار عالی و مفید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *