۱۰ ترفند حفظ کاهش وزن

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۳ دقیقه

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

به وزن موردنظر خود رسیدید. بسیار خوشحال هستید، به دوستان خود پیام داده و آن‌ها را نیز در شادی خودتان سهیم می‌‌کنید. اما….

شما زمان زیادی صرف کرده و به این هدف رسیده‌‌اید و در طول مسیر نیز احساس می‌‌کردید شاید هرگز نتوانید به وزن موردنظر دست‌یابید. اکنون شاید نگران بازگشت وزنتان به وزن پیشین باشید. اما به‌هیچ‌عنوان نگران نباشید. ما در تن‌‌ورز شما را با ۱۰ ترفند آشنا خواهیم کرد تا خود را ازنظر فیزیکی و عاطفی برای حفظ کاهش وزن آماده‌سازید:

  1. از دانسته‌‌های خود استفاده کنید: شاید باور نداشته باشید، اما در طی تلاش برای کاهش وزن، شما برای حفظ وزن آماده می‌‌شدید. اما چطور؟ شما عادت‌‌های خود را تغییر داده‌‌اید. مهم‌‌تر از آن، شما عادت‌‌های بهتری را جایگزین‌‌ عادت‌‌های پیشین خود کرده‌‌اید. درنتیجه، زندگی بعد از دستیابی به هدف کاهش وزن آسان‌‌تر خواهد بود، زیرا شما عادت‌‌های نامطلوبی که منجر به افزایش وزن شما شده بودند را از زندگی خود حذف کرده‌‌اید. عادت‌‌هایی که شما را به موفقیت رسانده‌‌اند، به حفظ وزن شما نیز کمک خواهند کرد.
  2. با کالری‌‌ها بازی کنید: زمانی که کاهش وزن هدف شماست، میزان کالری مصرفی شما در طول روز باید بیشتر از کالری دریافتی باشد. اکنون‌که برای حفظ وزن تلاش می‌‌کنید، می‌‌توانید کالری بیشتری دریافت کنید. همان‌طور که می‌‌دانید، بدن هر فرد منحصربه‌فرد است و نمی‌‌توان یک قاعده کلی را برای همه افراد توصیه نمود. در ابتدا ۱۰۰-۲۰۰ کالری به میزان کالری دریافتی خود افزوده و به‌تدریج آن را افزایش دهید. به واکنش بدن خود توجه کرده و درنهایت میزان کالری مناسب را انتخاب کنید.
  3. تحرک داشته باشید: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که هر چه میزان مسافت طی شده و سطح فعالیت روزانه فرد بیشتر باشد، وی می‌‌تواند وزن خود را به‌خوبی حفظ کند. نحوه تحرک اهمیت چندانی ندارد و فقط کافی است تحرک داشته باشید. ازجمله فعالیت‌‌های مطلوب برای افزایش میزان تحرک می‌‌توان به پیاده‌‌روی و دوچرخه‌‌سواری اشاره کرد که همانند تمرینات با شدت بالا مؤثر هستند.
  4. مسئولیت‌‌پذیر باشید: در این مسیر به چه کسی وابسته بودید؟ به یک دوست، همکاری یا خودتان؟ همواره مسئول اقدامات خود باشید. برای مثال، هر هفته خود را وزن کرده و یا پیاده‌‌روی با همکارانتان بعد از نهار را به یک عادت تبدیل کرده و همواره نسبت به انجام این موارد مسئولیت‌‌پذیر باشید.
  5. خودآگاه باشید: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که فرد هرچه تمرکز بیشتری به خود داشته باشد، به‌طور بهتری می‌‌تواند کاهش وزن خود را حفظ کند. اگر ناگهان متوجه افزایش وزنتان به میزان ۵ کیلوگرم شوید، کنترل و بازگشت به وزن هدف بسیار آسان‌‌تر از تلاش برای بازگشت به وزن هدف بعد از افزایش وزن به میزان ۱۵ کیلوگرم خواهد بود. همواره به شرایط توجه کرده و وزن، عادت‌‌ها و سلامت خود را کنترل کنید.
  6. تصویری از هدف خود داشته باشید: شما برای دلیلی خاص وزن خود را کاهش داده‌‌اید. همواره آن دلیل را به خاطر بسپارید. هم‌زمان با کنترل وزن و عادت‌‌های سلامتی، به هدف خود فکر کنید. به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا می‌‌خواهید انرژی کافی برای بازی با فرزندانتان داشته باشید؟ آیا قصد دارید لباس خاصی بپوشید؟ هدف شما به‌تدریج تغییر خواهد کرد، اما هدفی دست‌یافتنی برای خود انتخاب کنید، تا بتوانید به آن دست‌یافته و وزن جدید خود را حفظ کنید.
  7. اساس خود را به خاطر بسپارید: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند افرادی که مکانیسم خوبی برای مقابله با استرس داشته و در مواقع استرس به غذا روی نمی‌‌آورند، در حفظ وزن خود موفق‌‌تر هستند. قدرت آب را نادیده نگیرید. همواره آب کافی نوشیده و خواب کافی داشته باشید. میزان کورتیزول بدن شما باید در محدوده طبیعی باشد. این موارد اگرچه بسیار ساده هستند، اما به آسایش و مدیریت وزن شما کمک می‌‌کنند.
  8. انعطاف‌‌پذیر باشید: بدن ساختاری حیرت‌‌آور و پیچیده دارد. چیزی که بدن شما امروز نیاز دارد، با نیازهای دیروز و فردا متفاوت خواهد بود. برای تغییر آماده باشید و تغییراتی را در برخی از عادت‌‌های خود اعمال کنید. هرگز امتحان کردن روش‌‌های جدید را متوقف نکنید.
  9. خودتان را بشناسید: وقتی خودتان را در ذهنتان تصور می‌‌کنید، چه کسی را می‌‌بینید؟ تغییر تصویر خود در ذهن بعد از تغییر عادت‌‌های روزمره به زمان نیاز دارد. سعی کنید خودتان را به‌خوبی شناخته و رفتارهایی مانند دلسوزی، مهربانی و عشق را به خود بیاموزید.
  10. قدردان باشید: شما به هدف بسیار دشواری دست‌یافته‌اید! شما موفق شدید. از خودتان قدردانی کنید.

سفرتان به پایان نرسیده است. شما در ابتدای مسیر هستید. بنابراین، برای تداوم مسیری هموار تلاش کنید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت web.noom.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *