۱۰ مزیت برتر تمرینات پیلاتس

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۴ دقیقه

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (2 رای)

Loading...

بیش از ۱۰ دلیل برای انجام تمرینات پیلاتس وجود دارند. از جمله آن ها می‌‌توان به خواب بهتر و روابط‌‌ جنسی بهتر اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرات این تمرین بپردازیم. آیا پیلاتس برای شما مناسب است؟ اگر هم اکنون تمرینات پیلاتس انجام می‌‌دهید، آیا دلیل انجام آن را در این لیست مشاهده خواهید‌‌کرد؟

۱٫ پیلاتس یک تناسب‌‌اندام برای کل بدن است

برخلاف برخی از انواع تمرینات، پیلاتس صرفا بر روی یک بخش از بدن تاثیر ندارد. اگرچه پیلاتس بر قدرت عضلات مرکزی تمرکز دارد، با این حال، کل بدن را به صورت یک مجموعه تمرین می‌‌دهد. تمرینات پیلاتس منجر به افزایش قدرت و رشد متعادل ماهیچه‌‌ها می‌‌شوند. این تمرینات در افزایش انعطاف‌‌پذیری و افزایش محدوده حرکت مفاصل نیز ایفای نقش می‌‌کنند.

توجه به عضلات‌‌ مرکزی و تناسب‌‌اندام کل بدن، از جمله تنفس و ذهن از جمله ویژگی‌‌های اصلی تمرینات پیلاتس هستند که سایر تمرینات قادر به ارائه آن‌ها نیستند. بدین دلیل است که پیلاتس یکی از محبوب‌‌ترین تمرینات به منظور توانبخشی می‌‌باشد و بسیاری از ورزشکاران نیز پیلاتس را اساس تمام حرکات خود می‌‌دانند.

۲٫ پیلاتس را می‌‌توان در تمام سطوح تناسب‌‌اندام و برای رفع نیازهای مختلف استفاده نمود

صرف‌‌نظر از اینکه شما فردی مبتدی بوده و یا ورزشکاری حرفه‌‌ای هستید، می‌‌توانید پیلاتس را به برنامه تمرین خود اضافه کنید. تقویت قدرت عضلات مرکزی، تمرکز بر روی هماهنگی و رویکرد ذهن و بدن منسجم منجر شده‌‌اند که همه افراد بتوانند از پیلاتس استفاده کنند.

بیش از هزار تمرین پیلاتس وجود دارند که می‌‌توانید آن ها را مطابق با نیازهای و توانایی‌‌های خود تغییر دهید. برخی از تمرینات صرفا برای مردان می‌‌باشد. شما همچنین می‌‌توانید از تمرینات پیلاتس بیشترین بهره را برده و سریع‌تر به اهداف خود دست یابید.

۳٫ پیلاتس منجر به افزایش قدرت بدون افزایش حجم می‌‌شود

پیلاتس منجر به افزایش قدرت ماهیچه‌‌ها می‌‌شود. با استفاده از تمرینات پیلاتس شما نمی‌‌توانید انتظار عضلات حجیم را داشته باشید. با استفاده از این تمرینات شما می‌‌توانید فرم عضلات خود را بهبود بخشیده و به تناسب‌‌اندام دست یابید.

یکی از روش‌‌هایی که پیلاتس منجر به تقویت ماهیچه‌‌ها می‌‌شود، از طریق انقباض ماهیچه‌‌ها می‌‌باشد که انقباض گریز‌‌ از مرکز خوانده می‌‌شود.

۴٫ پیلاتس انعطاف‌‌پذیری را افزایش می‌‌دهد

در پیلاتس ما بر روی افزایش طول و کشش ماهیچه‌‌ها و محدوده حرکت مفاصل تمرکز می‌‌کنیم. پیلاتس برخلاف یوگا دارای منطق خاصی نیست، اما می‌‌تواند افراد را به هدف واقع‌‌گرایانه خود سوق دهد.

۵٫ پیلاتس منجر به تقویت عضلات مرکزی می‌‌شود

ماهیچه‌‌های مرکزی بدن شامل ماهیچه‌‌های پشت، شکم و کف لگن می‌‌باشند. این ماهیچه‌‌ها به ما در ایستادن، حفظ تعادل و حرکت کمک می‌‌کنند. اگر ماهیچه‌‌های مرکزی قدرتمند باشند، بدن چارچوب خوبی خواهد‌‌داشت. این بدین معناست که عضلات گردن و سرشانه می‌‌توانند استراحت کرده و سایر ماهیچه‌‌ها و مفاصل وظایف خود را به خوبی انجام می‌‌دهند.

یکی دیگر از مزایای تمرینات مربوط به عضلات مرکزی این است که این دسته از تمرینات منجر به صاف بودن شکم می‌‌شوند.

۶٫ پیلاتس حالت بدن را بهبود می‌‌بخشد

حالت و فرم بدن مناسب نشانگر قدرتمند بودن عضلات مرکزی می‌‌باشد. در این حالت است که شما می‌‌توانید آزادانه تحرک داشته باشید. با استفاده از حرکت پیلاتس شما می‌‌توانید کل بدن خود را تمرین داده و قدرت و هماهنگی آن را افزایش دهید. فرم بدنی افرادی که از تمرینات پیلاتس استفاده می‌‌کنند بسیار عالی می‌‌باشد. بدین دلیل است که افرادی که با کمردرد مواجه هستند، از پیلاتس برای کاهش درد استفاده می‌‌کنند.

۷٫ پیلاتس انرژی را افزایش می‌‌دهد

ممکن است اندکی متناقض به نظر برسد، اما هرچه تمرین بیشتری داشته باشید، انرژی شما افزایش خواهد یافت. پیلاتس منجر به افزایش تنفس و گردش خون می‌‌گردد و همچنین عضلات ستون‌‌فقرات را تقویت کرده و احساس بسیاری خوبی را برای بدن به ارمغان می‌‌آورد. شما می‌‌توانید تمرینات ۵ دقیقه‌‌‌‌ای پیلاتس را نیز به برنامه خود بیافزایید.

۸٫ پیلاتس کاهش وزن را تقویت کرده و فرد را قدبلندتر نشان می‌‌دهد

اگر به طور مداوم تمرینات پیلاتس انجام دهید، بدن شما با تغییر مواجه خواهد شد. پیلاتس فرم ماهیچه‌‌ها را تغییر داده و منجر به تعادل ماهیچه‌‌ها و همچنین ایجاد حالت بدنی ایده‌‌آل می‌‌شود. پیلاتس نوع راه رفتن شما را نیز تغییر داده و شما احساس تناسب‌‌اندام بسیار خوبی خواهید داشت.

اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، فرمول کاهش وزن ثابت است: سوزاندن کالری بیشتر در مقایسه با کالری دریافتی. به عنوان یک تناسب‌‌اندام کل بدن، پیلاتس این امکان را برای شما فراهم می‌‌آورد. در ترکیب با فعالیت هوازی، پیلاتس به ابزاری برای کاهش‌‌وزن و تناسب‌‌اندام تبدیل می‌‌شود.

۹٫ پیلاتس هوشیاری را افزایش می‌‌دهد ـ ارتباط مغز و بدن

جوزف پیلاتس بر این باور بود که پیلاتس یا کنترولوژی به معنای هماهنگی کامل بدن، ذهن و روح است. این یکی از رازهای پیلاتس است: ما هر یک از تمرینات را با هوشیاری کامل انجام می‌‌دهیم. زمانی که ما تمرین می‌‌کنیم، بدن و ذهن هماهنگ شده و این امر منجر به بهره‌‌مندی هرچه بیشتر از تمرین می‌‌شود. اصول پیلاتس از جمله مرکزیت، تمرکز، کنترل، دقت، تنفس و جریان از جمله مفاهیم کلیدی هستند که ما از آن‌ها برای انسجام بدن و ذهن استفاده می‌‌کنیم.

۱۰٫ روش‌‌های متعددی برای یادگیری پیلاتس وجود دارند

دسترسی به آموزش‌‌های پیلاتس بسیار آسان است. محبوبیت روزافزون پیلاتس منجر به انجام این تمرین در سراسر جهان شده‌‌است. این بسیار عالی است، زیرا زمانی که پیلاتس را آغاز می‌‌کنید، می توانید به ویدئوهای آموزشی متعددی دسترسی داشته باشید که توسط مربیان تائیدشده ارائه شده‌‌اند. روش‌‌های متعددی وجود دارد که می‌‌توانید در کنار پیلاتس از آن‌ها بهره‌‌مند شوید و کافی است در ابتدا شیوه صحیح انجام تمرینات پیلاتس را فراگرفته و به تدریج سایر تمرینات را به برنامه خود بیافزایید. شما می‌‌توانید تمرینات را در منزل و بدون ابزار نیز انجام دهید. تنها چیزی که برای انجام تمرینات پیلاتس نیاز دارید، لباس‌‌های راحت و یک زیرانداز می‌‌باشد.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت verywellfit.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.