۵ حقیقت بازی‌های ویدئویی که برای تناسب‌اندام قابل تعمیم می‌باشند

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

 

نبردی که در دنیای مجازی برای آن مبارزه می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند تا در نبردهای تناسب اندام نیز موفق شوید. قدرت خود را برای چالش بعدی افزایش دهید.

بازی‌های ویدئویی من را برای سفر دشوار تناسب اندام آماده ساخته‌اند و می‌دانم که من تنها فردی نیستم که در این مسیر گام گذاشته‌ام. شاید حتی در حین نشستن در ماشین خود نیز بازی می‌کنید اما در عین حال شما ذهنیت و مهارت‌های لازم برای مبارزه با چالش‌های خود نظیر ایجاد ماهیچه، کاهش وزن و یا پیشرفت در زندگی را نیز توسعه می‌دهید.

امروز قرار است پنج درس و تجربه را که می‌توانید از بازی‌های رایانه‌ای به آن‌ها برسید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

درس اول: صفحه Game Over آغاز بازی می‌باشد.

یکی از مواردی که همواره علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای با آن مواجه می‌شوند صفحه وحشتناک Game Over می‌باشد.

همه ما در بازی‌های متعددی با این صفحه مواجه شده‌ایم که شخصیت بازی قادر به موفقیت نبوده و با این پایان روبرو شده است. برای مثال در بازی Mario، برخورد با Goomba منجر به شکست می‌شد. در بازی Pac-Man اگر با ارواح برخورد می‌کردید شکست می‌خوردید.

اما یکی از مواردی که جالبی که در مورد صفحه Game Over وجود دارد این است که علی‌رغم شکست، شما همچنان می‌توانید ادامه دهید. علاقمندان به بازی می‌دانند که بعد از Game Over می‌توانند دکمه ادامه را انتخاب کرده و همان مرحله را مجددا بازی کنند. مصمم بودن برای بازی مجدد در نهایت منجر به پیروزی می‌گردد زیرا شما الگوهای حمله دشمن را شناخته بنابراین با آن مقابله می‌کنید.

همانند بازی‌های ویدئویی، هیچ کس در مرحله اول تناسب اندام به موفقیت نمی‌رسد. شرایط همواره آنطور که شما انتظار دارید پیش نمی‌روند و شما همواره با موانعی روبرو می‌شوید. مطمئنا این شرایط در ابتدا اندکی دلسرد کننده هستند اما آن‌ها برای رشد و پیشرفت شما ضروری هستند.

تناسب اندام

درس دوم: اطمینان حاصل کنید که بخش‌های مختلف با هم مرتبط هستند.

Tetris یک بازی پازل کلاسیک است که به دهه ۱۹۸۰ باز می‌گردد که در آن افراد باید بلوک‌های مختلف را کنار هم قرار دهند. هدف اصلی در این بازی این است که بلوک‌ها را به‌طوری قرار دهید که انباشته نشده و به بالای صفحه نرسند. زیرا رسیدن به بالای صفحه به معنای شکست (Game Over) می‌باشد.

البته با پیشرفت بازی، بلوک‌ها با سرعت بیشتر و به صورت تصادفی آمده و در نتیجه بازی دشوارتر می‌گردد. شما باید به سرعت فکر کرده و تصمیمات را سریع‌تر اتخاذ نمایید.

من به محض اینکه در مورد عادت‌های رژیمی، تمرین و شیوه زندگی خود با جدیت تفکر کردم، شباهت بسیاری با بازی Tetris یافتم. این بدین معناست که شما نیز باید برای وعده‌های غذایی و مصرف درشت مغذی‌ها برنامه ریزی داشته باشید.

در مورد آن فکر کنید: در ابتدا، شما اساس را به سادگی بنا می‌کنید. همه چیز به خوبی پیش می‌رود اما چالش‌های زندگی نیز همانند بلوک‌های بازی Tetris ناگهان به صورت تصادفی و سریع‌تر از گذشته به سمت شما می‌آیند و شما باید آن‌ها را سازماندهی نمایید. نقاط انقطاع ایجاد شده و شرایط بیش از پیش اضطراری می‌گردد.

در این نقطه همه بلوک‌ها سازگاری خوبی ندارند. شما باید به سرعت تصمیم‌گیری کرده و شرایط را بهبود بخشید. اما بازی ادامه دارد و یکی از بلوک‌ها می‌تواند در نقطه‌ای از بازی شما را نجات دهد. اما اگر این بلوک نیاید، شما به درس اول باز خواهید گشت.

موفقیت در بدنسازی

درس سوم: همه چیز از ابتدا آغاز می‌شود.

در آغاز همه بازی‌های ویدئویی از مرحله ۱ شروع می‌شوند. همزمان با نبرد های بیشتر، شخصیت تجربه کسب کرده و مراحل پیشرفته‌تر می‌شود. در این میان شخصیت بازی نیز قدرتمند و چابک شده و مهارتش افزایش می‌یابد. فرایند افزایش مراحل همواره آنطور که به نظر می‌رسد جالب نمی‌باشد.

پیشرفت در مراحل نیازمند ساعت‌های متمادی و تکرار می‌باشد. افراد علاقمند به بازی با این شرایط آشنا هستند. آن‌ها می‌دانند که دستیابی به چالش‌ها و اهداف بزرگتر نیازمند مقابله با دشمنان قدرتمند تر می‌باشد.

این امر در مورد تناسب اندام نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید تمرین‌های لذت‌بخشی انجام داده و تا حدی به موفقیت دست یابید اما اگر به دنبال پیشرفت هستید، باید به بازی تسلط داشته و نبردهای متعددی را پشت سر بگذارید.

در دستیابی به تناسب اندام شما باید به جای بازی کردن، بعد از ظهر را به تهیه غذایی مقوی سپری کنید. غذایی که تهیه می‌کنید ممکن است بسیار خوشمزه نباشد اما باید آن را استفاده کنید. این چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

همانند بازی به دنبال کد تقلب نباشید. مسیر را مرحله به مرحله پیش ببرید.

دستیابی به تناسب اندام

درس چهارم: امتیازهای انرژی خود را مدیریت کنید.

در ژانرهایی نظیر RPGها، یا بازی‌های ایفای نقش شخصیت بازی باید انرژی خود را با به دست آوردن امتیازات جادویی به دست آورد. این انرژی از مقابله با شخصیت دشمن به دست آمده و برای ترمیم صدمات و یا ادامه بازی ضروری می‌باشند. اگر این امتیازات را به طور نادرست و بدون در نظر گرفتن آینده استفاده کنید، نمی‌توانید به توانایی‌های آتی دست یابید.

توانایی و قدرت شما نیز همانند امتیازات جادویی می‌باشد: محدود بوده و احتمال اینکه در طی سفر به اتمام رسند بسیار زیاد می‌باشد. هر بار که تصمیمی گرفته یا غذایی می‌خورید، زمانی را برای آماده ساختن خود برای ورود به باشگاه سپری کرده‌اند. اگر بدون برنامه‌ریزی به باشگاه بروید، انرژی خود را به پایان خواهید رساند.

درک قدرت و توانایی از منظر امتیاز به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را برای روز مبادا ذخیره کرده و سپس سایر اقدامات خود را انجام دهید. بدین دلیل است که بسیاری از متخصصین تناسب اندام توصیه می‌کنند که پیش از رفتن به باشگاه در مورد غذایی که خواهید خورد برنامه‌ریزی کرده و با آمادگی کامل تمرین را آغاز کنید.

این رویکرد برای بازیابی از تمرین‌های شدید نیز به‌کار برده می‌شود. امتیازات ماهیچه؟؟؟ اگر با نبرد و چالش خاصی روبرو خواهید شد ضروری است که این امتیازها را جمع‌آوری کرده و شانس پیروزی خود را افزایش دهید. تغذیه خوب، خواب و استراحت کافی نیز منجر به تحقق پیروزی می‌گردند.

رسیدن به تناسب اندام

درس پنجم: بازی بزرگتر از سایر بازی‌ها می‌باشد.

برخی از بازی‌ها را “New Game+” می‌نامند. دقیقا زمانی که بازی را به پایان رسانده‌اید، این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا مهارت‌ها، ابزارها و مراحل جدیدی را به دست آورده و بازی را ادامه دهید.

اما در این میان بازی‌هایی وجود دارند که به پایان می‌رسند. زمانی که آن‌ها را به اتمام می‌رسانید آیا دسته بازی را زمین گذشته و بازی کردن را برای همیشه کنار می‌گذارید؟ خیر. شما یک بازی دیگری را آغاز می‌کنید. ممکن است بازی جدید اندکی متفاوت باشد و حتی ممکن است برخی از مهارت‌های بازی پیشین را نیز در آن به‌کار ببرید. شما همواره بازی کردن را ادامه می‌دهید.

تناسب اندام نیز این‌گونه بوده و هرگز به پایان نمی‌رسد. شما فقط قوی‌تر شده و با تجربه‌ای بیشتر با چالش‌های جدید مقابله می‌کنید و به مرور زمان آگاهی شما بیشتر شده و ممکن است حتی هدف اولیه خود را تغییر دهید. از نبرد لذت ببرید، اندکی استراحت کرده و سپس مجددا تمرین را از سر بگیرید.


ترجمه و تالیف:

تن ورز ( با اقتباس از مقاله ای از سایت bodybuilding)

لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمائید.

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.