اخبار

یک حساب ساده برای آرامش فردا

  • با نگاهی به بخش‌نامه مسابقات بدنسازی امسال و اضافه شدن رشته‌های ماسکولار فیزیک و فیزیک کلاسیک به راحتی و با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که بدنسازان در قالب چهل دسته برای رقابت روی استیج خواهند رفت.

    پیش از این به غیر از مسابقات کشوری که در دو روز برگزار می شود، مابقی استان‌ها معمولا رقابت‌های خود را در یک روز خلاصه می‌کردند.

    که با وجود رشته‌های بدنسازی در دوره‌های گذشته برگزاری در یک روز در خیلی از موارد باعث می‌شد که برگزار کننده دچار مشکل زمانی شود و کار برای اجرا کننده و کادر داوری سخت گردد.

    امسال اما این وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

    در نظر بگیرید چهل دسته برای داوری روی صحنه بیایند. میانگین زمان برای داوری هر دسته 10 دقیقه و برای مراسم اعلام نتایج و اهدای مدال نیز 5 دقیقه خواهد بود، بنابراین فقط و فقط برای این دو آیتم در مجموع به 10 ساعت زمان مفید نیاز است.

    همچنین برای تاخیر در انجام امور، اتفاقات پیش بینی نشده و  امور مرسوم در اجرای مسابقات نیز زمانی در حدود 2 ساعت اضافه کنید.

    بنابراین از زمان شروع رقابت که معمولا در بهترین حالات 10 صبح اتفاق می افتد زمان اتمام مسابقه 10 شب خواهد بود.

     

    پیش از این و در مسابقات شلوغ بهترین راهکار و مرسوم‌ترین راهکار در برخی مسابقات این بود که کادر داوری به سرعت رقابت‌ها را داوری کند که این اقدام در خیلی مواقع مورد نقد قرار می‌گرفت.

    ورزشکاری که ماه‌ها رژیم گرفته است این توقع  را دارد که در پیش چشمان داوران و تماشاگران به طور کامل و در رقابت با تمام رقبا نمایش کامل داشته باشد تا هم خودش و هم طرفدارانش از نمایش و مقایسه کامل اطمینان پیدا کنند.

    بسیار منطقی و عادلانه است که هیات‌های بدنسازی که توانایی برگزاری مسابقات را در دو روز دارند، مسابقات بهمن ماه را در دو روز برگزار کنند تا با این چالش‌ها روبرو نشوند.

    در غیر این‌صورت مسابقات برای تمام حاضرین، ورزشکاران، داوران و تماشاگران خسته کننده خواهد بود و جذابیت بصری آن افت زیادی پیدا خواهد کرد و این خستگی بر تنش‌های یک مسابقه بدنسازی خواهد افزود.

     

    منبع: بشیر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *