اسکات پا با هالتر (Barbell Squat)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

ماهیچه هدف: پا

ابزار: هالتر

سطح: مبتدی

این حرکت با نام (Barbell Full Squat) نیز شناخته می‌شود.

تشریح حرکت:

  1. زیر هالتر بروید و آن را به نحوی روی شانه خود قرار دهید که بر روی قسمت بالایی عضلات ذوزنقه ای (کول) قرار گیرد.
  2. دست‌های خود را به هنگام گرفتن هالتر، تنها کمی بیش از عرض شانه هایتان باز کنید، زیاد باز کردن دست‌ها از تسلط شما نسبت به هالتر می‌کاهد.
  3. هالتر را از روی پایه بلند کنید و از تکیه گاه چند قدمی فاصله بگیرید.
  4. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها به نحوی که نوک آن‌ها کمی متمایل به سمت خارج باشد، باز کنید.
  5. با خم کردن زانو‌های خود به آرامی بنشینید. دقت کنید در طول انجام حرکت سر به سمت بالا و کمر کاملاَ صاف و سینه رو به جلو متمایل باشد.
  6. پس از رسیدن به پایین ترین نقطه ی حرکت به آرامی به نقطه آغاز حرکت باز گردید.

اسکات پا با هالتر


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.