اسکوات فرانکشتاین (Frankenstein Squat)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

این حرکت با نام Hands-Free Front Squat نیز شناخته می‌شود.

دستورالعمل

  1. این تمرین چگونگی وضعیت هالتر و بدن را در حرکت اسکوات از جلو و یک‌ضرب به شما آموزش می‏دهد.
  2. هالتر را در جلوی شانه‏‌ها قرار دهید مشت خود را از دور هالتر آزادکرده و دست‏‌ها را روبه‌جلو صاف نگه‌دارید. شانه‏‌ها را به سمت جلو کشیده تا تکیه‌گاه ایجاد کنید. هالتر باید در تماس با گلو باشد. دقت کنید که فقط تیغه‏‌ی شانه‏‌هایتان را به سمت جلو آورده‌‏اید. مهره‌‏های سینه‏‌ای را گرد نکنید.
  3. با خم کردن زانوها و مفصل ران حرکت اسکوات را انجام داده و بین پاهای خود بنشینید. تنه را عمودی، دست‏‌ها را بالا و شانه‏‌ها را روبه‌جلو نگه‌دارید همچنین هالتر باید سر جای خود ثابت بماند. برای انجام حرکت اسکوات تا اندازه‌ای پایین بروید که عضلات همسترینگ در تماس با ساق پاها باشند.
  4. به کمک قسمت جلویی پاشنه و کشش زانوها و ران‏‌ها به سمت بالا بازگردید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *