اسکوات پرشی (Jump Squat)

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: پلایومتریک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: وزن بدن

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. برای شروع دست‏‌ها در کنار بدن قرارگرفته، پاها به‌اندازه عرض شانه باز باشند، سر بالا و کمر صاف باشد.
  2. درحالی‌که کمر را عمودی و سینه را بالا نگه‌داشته‏‌اید، با انجام عمل دم، اسکوات زده تا حدی که روی ران‏‌ها موازی یا پایین‏‌تر از سطح موازی با زمین باشند.
  3. اکنون با اعمال فشاری که عمدتاً توسط سینه پا ایجاد می‏‌شود تا حد ممکن به سمت بالا پرش کنید و از ران‏‌ها مانند فنر بهره ببرید. در حین انجام این بخش از حرکت عمل بازدم را انجام دهید.
  4. زمانی که روی زمین رسیدید، فوراً اسکوات زده و دوباره بپرید. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

حرکت جایگزین

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: وزن بدن


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *