رژیم غذایی روزانه تام بردی

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۲ دقیقه

 بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

تام بردی بااینکه ۴۲ سال دارد همچنان به حرفه خود مشغول بوده و همه افراد قصد دارند از راز زندگی و سلامت او مطلع شوند. بردی در کتاب روش TB12 که در سال ۲۰۱۷ منتشر نمود بیان کرده است که رژیم غذایی سفت و سختی دارد.

وی می‌‌گوید: “رژیم غذایی من ترکیبی از فلسفه شرق و غرب است. برخی از اصولی که من از آن‌ها پیروی می‌‌کنم بیش از هزاران سال پیش استفاده می‌‌شدند. رژیم‌‌ تغذیه من شاید برای برخی افراد بسیار محدودکننده به نظر برسد، اما برای من تغذیه‌‌ای به‌غیراز این روش کاملاً عجیب است. بسیاری از افراد بدن خود را به غذاهای سفیدرنگ نظیر سیب‌‌زمینی سرخ‌‌کرده، چیپس، نان سفید، ناگت مرغ و … شرطی کرده‌‌اند که این مواد به‌طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد.”

در مصاحبه‌‌ای اختصاصی با وب‌‌سایت Men’s Health بردی اعلام کرد که رژیم غذایی چندان هم دشوار نیست.

اما رژیم غذایی وی از چه موادی تشکیل‌شده است؟ میوه‌‌ها، مایعات برای بازیابی و مقدار کافی پیتزا.

تام بردی مقدار زیادی مایعات مصرف می‌‌کند

بعد از بیدار شدن در ساعت ۶ صبح، دو لیوان آب حاوی الکترولیت می‌‌نوشد. سپس اسموتی موردعلاقه خود متشکل از بلوبری، موز، آجیل و دانه‌‌های مختلف را تهیه‌کرده و از خوردن آن لذت می‌‌برد. این کاملاً طبیعی است.

در ساعت ۸ صبح، جلسه تعریق وی فرارسیده و مجدداً مقدار زیادی آب حاوی الکترولیت به همراه نوشیدنی پروتئینی مصرف می‌‌کند. او به اهمیت تأمین آب موردنیاز بدن باور داشته و روزانه ۱۲ الی ۲۵ لیوان آب می‌‌نوشد. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که وی با شدت بسیار بالایی تمرین کرده و درنتیجه مصرف ۲۵ لیوان آب امری منطقی و معقول است.

تام بردی نسبت به غذاهایی که مصرف می‌‌کرد به‌شدت سخت‌‌گیر بود.

او در کتاب خود نوشته است که بیشتر بر غذاهای قلیایی تمرکز دارد، زیرا این غذاها میزان التهاب بدن را کاهش می‌‌دهند. برای نهار، بردی ماهی و سبزیجات مصرف می‌‌کند و آشپز وی نیز اعلام کرده است که ۸۰ درصد وعده‌‌های غذایی‌اش را سبزیجات تشکیل می‌‌دهند.

بااین‌حال، بردی در مصاحبه با Men’s Health اعلام کرد که خلأهایی را نیز در رژیم غذایی خود ایجاد می‌‌کند. وی می‌‌گوید: “من دوستی دارم که همواره به دنبال غذاهای ارگانیک است و درصورتی‌که غذای غیر ارگانیک مصرف کند، عذاب وجدان می‌‌گیرد، اما به نظرم این روش به‌هیچ‌عنوان صحیح نبوده و می‌‌تواند مضراتی در پی داشته باشد.”

رژیم غذایی بردی در طول روز بدین‌صورت است: اسموتی توت و موز قبل از تمرین، آووکادو و تخم‌‌مرغ برای صبحانه، سالاد و ماهی برای نهار، حمص، گواکامول یا آجیل برای میان وعده و سبزیجات سرخ‌‌شده و مرغ برای شام.

یخچالش همواره پر از میوه‌‌هایی نظیر انگور، بلوبری، سیب، گلابی، موز و سبزی‌هایی نظیر کیل، خیار و اسفناج است. او به افزودن الکترولیت به آب علاقه داشته و همواره از مایعات برای تسریع بازیابی بعد از تمرینات استفاده می‌‌کند.

در روزهای بازی، غذاهای وی ساده هستند: اسموتی و کره بادام و ساندویچ ژله.

بردی از روزهای تقلب در رژیم غذایی هراسی ندارد

بردی نیز برخی از روزها رژیم غذایی خود را متوقف کرده و از غذاهای موردعلاقه‌‌اش لذت می‌‌برد.

او می‌‌گوید: “اگر هوس بیکن یا پیتزا کرده باشم، یک‌تکه می‌‌خورم. هرگز نباید غذاهای موردعلاقه‌‌تان را کنار بگذاریم. ما انسان هستیم و فقط یک‌بار زندگی خواهیم کرد. چیزی که با افزایش سن برای من تغییر کرده است این است که به دنبال بهترین غذا هستم. برای مثال، اگر بخواهم پیتزا بخورم، بهترین پیتزا را انتخاب خواهم کرد.”

آیا می‌‌دانید غذای تقلب بردی چیست؟ شکلات.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت menshealth.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *