چربی سوز ها, راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات

مسدود کننده های کربوهیدرات چیست؟

  • مسدود کننده چربی

    مسدود کننده‌های کربوهیدرات را مسدودکننده‌های نشاسته نیز می‌نامند که از روش کربوهیدرات کم برای رژیم غذایی استفاده می‌کنند.

    بسیاری از مسدود کننده‌های کربوهیدرات حاوی عصاره فازئولوس ولگاریس که نام گیاه شناسی لوبیا قرمز است می‌باشند. لوبیای سفید محصولی است که اغلب با مواد دیگری نظیر کروم، وانادیوم و شنبلیله ترکیب می‌شود.

    هدف مسدودکننده‌های کربوهیدرات جلوگیری از پیوند آنزیم آلفا آمیلاز با کربوهیدرات‌های نشاسته نظیر سیب زمینی، ماکارونی و گندم می‌باشد. این آنزیم در بزاق ساخته می‌شود و کربوهیدرات‌ها را به مولکول‌های قابل جذب بدن تجزیه می‌کند. با جلوگیری از این فرایند، کربوهیدرات‌ها از بدن عبور می‌کنند و آن‌ها از مجرای هاضمه عبور کرده و از بین می‌روند. بسیاری از محصولات ادعای جلوگیری از جذب 30 تا 45 گرم کربوهیدرات را دارند.

    مزایای مسدود کننده های کربوهیدرات:

    جلوگیری از جذب کربوهیدرات و در نتیجه کاهش چربی بدن

    مسدود کننده های کربوهیدرات با محدود کردن جذب کربوهیدرات در رژیم غذایی عمل می‌کنند. آن‌ها این کار را با مسدودکردن تجزیه کربوهیدرات به انرژی انجام می‌دهند. در صورتی که کربوهیدرات‌ها به گلوکز تبدیل شوند و به عنوان انرژی توسط بدن به کار برده نشوند و یا اگر کربوهیدرات بیشتری از میزان مورد نیاز بدن خود مصرف کنید، آن‌ها به صورت چربی ذخیره می‌شوند. با جلوگیری از جذب و تجزیه برخی از کربوهیدرات های موجود در غذا، مسدود کننده های کربوهیدرات می‌توانند از ذخیره شدن چربی جلوگیری کنند. این زمینه نیازمند درک بهتر می‌باشد زیرا فردی که از رژیم غذایی استفاده می‌کند اطلاعی از نقش کربوهیدرات در بدن ندارد. در واقع، دلیل چاقی بسیاری از افراد این است که آن‌ها نقش غذایی که می‌خورند را نمی‌دانند. افراد غذا خوردن را نوعی تفریح و لذت می‌دانند. بسیاری از غذاها برای این هدف ایجاد شده‌اند اما این هدف اصلی تغذیه نمی‌باشد. هر یک از انواع غذاها نظیر پروتئین، کربوهیدرات یا چربی نقش مشخصی در عملکرد روزانه بدن دارند.

    هدف کربوهیدرات‌ها:

    وظیفه اصلی کربوهیدرات‌ها ارائه سوخت یا انرژی برای بدن است. زمانی که نیازهای بدن تامین شدند، انرژی اضافی به صورت چربی ذخیره می‌شود. اکنون این موضوع را در ارتباط با غذاهایی که مصرف می‌شوند بررسی کنید. هیچ شکی وجود ندارد که بسیاری از افراد  اضافه وزن دارند. یک بدنساز یا فردی که برای تناسب اندام تلاش می‌کند به این موضوع واقف می‌باشد. این بدین معناست که آن‌ها برای کنترل کالری‌ هایی که می‌خورند تلاش کرده و غذاهای خود را با این هدف تعیین می‌کنند. آیا این بدین معناست که مسدود کننده های کربوهیدرات فقط برای این افراد مناسب می‌باشند؟ خیر. این محصول برای تمام کسانی است که به هر دلیل برای کاهش وزن تلاش می‌کنند: ممکن است شما بدنساز بوده و برای زیبا نشان دادن بدن خود آماده می‌شوید و یا می‌خواهید در ساحل خوب دیده شوید. دلایل خوبی وجود دارند. در واقع، برخی از افراد آن‌ها را برای جلوگیری از جذب کربوهیدرات استفاده می‌کنند.

    میزان و زمان مصرف مکمل‌های مسدودکننده کربوهیدرات:

    این یک رده بسیار وسیع نمی‌باشد. بسیاری از محصولاتی که من پیدا کرده‌ام بسیار ساده می‌باشند و ترکیبی از لوبیای سفید و چند ماده غذایی دیگر می‌باشند. البته، برخی از آن‌ها پیچیده بوده و مواد دیگری نظیر کافئین، ترکیبات آنتی اکسیدان و … استفاده می‌کنند. در صورتی که هدف کاهش چربی باشد، توصیه می‌کنم از نمونه‌های کافئین دار استفاده کنید زیرا می‌توانند متابولیسم را افزایش داده و کاهش چربی را سرعت بخشند. من استفاده از محصولات سودمند دیگر نظیر مسدود کننده‌های چربی و محصولات حمایت از تیروئید را برای دستیابی به بهترین نتایج توصیه می‌کنم.

    زمان استفاده همیشه قبل از غذا و به خصوص غذاهایی که دارای میزان بالایی کربوهیدرات می‌باشند است. میزان مصرف باید بر اساس برچسب باشد و قبل از خرید و مصرف از مطالعه برچسب اطمینان حاصل نمایید.

     خرید مکمل چربی سوز


    تالیف و ترجمه: تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *