پروهورمون, راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات

مکمل آنتی استروژن و PCT (درمان بعد از دوره) چیست؟ | پیشگیری از ایجاد نوک سینه

  • تقویت کننده هورمون رشد چیست؟

    آنتی استروژن و PCT ها:

    مکمل آنتی استروژن و PCT (درمان بعد از دوره) چیست؟ شیوه پیشگیری از ایجاد نوک سینه

    در بخش راهنمای پروهورمون‌ها بیان شد که آن‌ها برای کاهش سرعت تولید طبیعی تستوسترون در بدن به‌کار برده می‌شوند. همچنین بیان شد که آن‌ها در کبد اندکی سفت‌تر می‌باشند. علاوه بر این، با وجود اینکه بدن شما تستوسترون زیادی تولید نمی‌کند، اما پروهورمونی که شما استفاده می‌کنید این کار را انجام می‌دهد. بنابراین، بعد از یک دوره 4 الی 6 هفته‌ای، به چه نتایجی می‌رسیم؟ شما از فرایندهای آنابولیک پروهورمون‌ها میزان قابل توجهی ماهیچه و قدرت بدنی به‌دست می‌آورید، با این حال قدرت جنسی مردانه با توجه به قدرت محصول متغیر خواهد بود. فرض کنیم شما در پایان دوره مصرف می‌باشید و از نتایج حاصل خشنود هستید، اکنون چه اتفاقی می‌افتد؟ این نقطه‌ای است که بسیاری از کاربران با مشکل مواجه می‌شوند. ورزشکاران جدید و به خصوص مصرف کنندگان پروهورمون‌ها اغلب تمایل دارند دوره‌ای با پروهورمون‌های قوی را طی کنند اما بعد از اتمام دوره مصرف شما ممکن است تصور کنید که همه چیز عالی بوده و می‌توانید همانند گذشته به تمرین ادامه داده و وزن خود را افزایش دهید. با این حال، زمانی که دوره به اتمام رسید، پروهورمون معمولا در طی چند روز بدن را ترک می‌کند. در این مرحله، شما نمی توانید به تاثیرات آنابولیک اتکا کنید. فکر می‌کنید تولید طبیعی تستوسترون توسط بدن بدون حضور پروهورمون تداوم خواهد داشت؟ خیر. به خاطر داشته باشید، در طی یک چرخه، بدن شما به تدریج تولید طبیعی تستوسترون را قطع خواهد کرد و سعی در تعادل هورمون‌های طبیعی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید، بدن همواره در حال ایجاد توازن و حالت طبیعی می‌باشد (که آن را هموستاز می‌نامند) و این دلیلی است که عادت به تمرین در طی مدتی بدن را به حالت طبیعی می‌آورد. این امر همچنین زمانی که شما از پروهورمون‌ها استفاده می‌کنید نیز رخ می‌دهد و بدن شما با کم کردن تولید تستوسترون به حالت تعادل می‌رسد.

    هر چه میزان پروهورمون مورد استفاده قوی‌تر و دوره طولانی‌تر باشد، میزان کاهش تولید تستوسترون نیز پایین‌تر می‌باشد و زمانی که شما به پایان دوره رسیدید همان‌طور که پیشتر بیان شد میزان تستوسترون شما بسیار کم خواهد بود. در این بین، استروژن (هورمون اصلی زنانه) در نتیجه کمبود تستوسترون افزایش می‌یابد بنابراین در این زمان نمی‌توانید برای ایجاد یا افزایش حجم ماهیچه اقدام کنید. بلکه شما در نقطه‌ای قرار دارید که باید برای کاهش اندازه، قدرت و چربی اقدام کنید و در صورتی که مراحل را به درستی طی نکنید، ممکن است استروژن منجر به رشد و بزرگ شدن سینه‌ها گردد. بله، این ها تاثیرات استروژن می‌باشند. بنابراین ما باید برای بازگرداندن سطح تستوسترون تلاش کرده و از آزاد شدن بیش از حد استروژن جلوگیری کنیم.

    این همه ماجرا نیست. در طی دوره، سطح هورمون کورتیزول (که اغلب با نام هورمون استرس شناخته می شود و در شرایط استرس آزاد می گردد و این یکی از دلایلی است که تمرین در حدود یک ساعت توصیه می‌شود زیرا در صورت بیشتر بودن مدت، شما باید با اثرات کاتابولیک کورتیزول مقابله کنید) کاهش می‌یابد اما هم‌زمان با اتمام دوره، میزان کورتیزول به تدریج طی یک هفته افزایش می‌یابد. افزایش میزان کورتیزول منجر به کاهش ماهیچه‌ها و قدرت و افزایش چربی و وزن بدن می‌گردد.

    بنابراین مشاهده می‌کنیم که مصرف کننده جدید ما در شرایط بدی با میزان تستوسترون پایین، استروژن و کورتیزول بالا قرار دارد. این زمانی است که آنتی استروژن و PCT ها وارد عمل می‌شوند.

    مکمل‌های آنتی استروژن و PCT مجموعه‌ای از مکمل‌ها می‌باشند که با اثرات منفی دوره پروهورمون مقابله کرده و بدن شما را بعد از اتمام دوره به حالت طبیعی باز می‌گردانند.

    در این نقطه، بهتر است اندکی به تستوسترون و استروژن بپردازیم تا درک بهتری از نقش هر یک در بدن داشته باشیم. تستوسترون یک هورمون استروئیدی از دسته آندروژن می‌باشد و از بیضه مردان و تخمدان زنان ترشح می‌شود، اگرچه اندکی نیز از غدد آدرنال ترشح می‌شوند. این هورمونی مردانه بوده و یکی از هورمون‌های آنابولیک محسوب می‌شود. در مردان، تستوسترون نقش مهمی را در رشد بافت‌های تناسلی نظیر بیضه‌ها و پروستات و همچنین ویژگی‌های جنسی دیگر نظیر حجم ماهیچه‌ای، استخوان و رشد موی بدن ایفا می‌کند. به طور متوسط، بدن یک مرد ده برابر بدن یک زن هورمون تستوسترون تولید می‌کند.

    استروژن چیست؟

    استروژن هورمونی است که از چند ترکیب استرون، استرادیول و استریول ساخته شده است. اصلی‌ترین هورمون جنسی زنانه می‌باشد و برای چرخه قاعدگی ضروری می‌باشد. اگرچه استروژن در زنان نیز یافت می‌شود، میزان آن در زنان و به خصوص زنانی که قدرت باروری دارند بیشتر می‌باشد. استروژن منجر به ظهور ویژگی‌های ثانویه جنسی که عوامل تفاوت بین زن و مرد هستند می‌گردد. در زنان، این ویژگی‌ها شامل سینه، استخوان لگن گشادتر، میزان بیشتر چربی در باسن و ران می‌باشد. استروژن همچنین باعث می‌شود زنان پوستی صاف‌تر و بدون مو در مقایسه با مردان داشته باشند. هر دو جنس تستوسترون و استروژن تولید می‌کنند و در مردان میزان بالای استروژن منجر به نتایج نامطلوب نظیر رشد سینه می‌گردد. بنابراین با این بررسی مختصر، ما درک بهتری از نقش هر یک از این هورمون‌ها داریم و می‌توانیم نقش آنتی استروژن و درمان بعد از دوره را بهتر درک کنیم.

    مزایا:

    کاهش اثرات منفی پروهورمون‌ها در طول دوره و بعد از دوره

    بنابراین واضح است که استفاده از پروهورمون‌ها می‌تواند تجربه‌ای پرهزینه باشد و شما باید به فکر محصولات دیگری برای دستیابی به نتایج بهتر در طول دوره و بعد از دوره باشید. زمانی که شما محصولات خاصی را برای این اهداف در اختیار دارید، هزینه بیشتر می‌شود. البته، این یک انتخاب شخصی می‌باشد و برای بسیاری از افراد این مزایا ارزش پرداخت هزینه را دارند اما  هدف اصلی شناخت روش‌هایی برای به حداکثر رساندن نتایج می‌باشد.

    مکمل‌های افدرا، زمان و میزان مصرف:

    در مقایسه با گروه پروهورمون‌ها، این گروه کوچک‌تر بوده و وظایف خاصی را بر عهده دارند. تقریبا تمام موارد به صورت کپسول موجود هستند تا سرعت هضم آن‌ها تسریع گردد و ساخت کپسول سریع تر از قرص می‌باشد زیرا مراحل کمتری برای تولید آن به کار برده می‌شود. این همچنین بدین معناست که مواد فرعی کمتری نیاز می‌باشد.

    در چرخه: محصولاتی وجود دارند که در طول چرخه مصرف می‌شوند و منجر به حفاظت از کبد و سلامت کلی بدن می‌گردند.

    آنتی استروژن: این محصولات به منظور ممانعت از استروژن می‌باشند و برای جلوگیری از ازدیاد استروژن در بدن طراحی شده‌اند.

    PCT: این گروه نه تنها برای مقابله با استروژن می‌باشند بلکه حاوی مواردی نظیر روی و تریبولوس می‌باشند که برای تقویت تستوسترون و کمک به بازگرداندن میزان آن به حد طبیعی مفید می‌باشد و PCT ها می‌توانند از کبد نیز محاظفت کنند.

    هر یک از محصولات دستورالعمل‌های خاصی از نظر زمان و مقدار مصرف، در طول دوره و بعد از آن، مدت مصرف بعد از اتمام دوره و … می‌باشند و این موارد بسیار ضروری می‌باشند. مدت استفاده بعد از دوره نیز بسیار مهم می باشد زیرا مدتی طول می‌کشد تا میزان تستوسترون به حد طبیعی باز گردد. در مصرف این محصولات باید بسیار دقت کنید که آن را بر اساس اطلاعات موجود بر روی برچسب مصرف کنید. این همچنین زمینه‌ای است که باید رویکرد خود را برنامه‌ریزی کنید. در هر مورد نظرات مصرف کنندگان می‌تواند برای شما سودمند باشد. به نظر من شناخت هورمون‌های بدن خود و ارتباط آن‌ها در روند ایجاد ماهیچه اولویت اصلی می‌باشد.


    تالیف و ترجمه: تن‌‌‌ ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *