چگونه سایز باسن، ران و شکم خود را کم کنیم؟

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۲ دقیقه

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (3 رای)

Loading...

کاهش سایز باسن، ران و شکم

صرف‌نظر از اندازه خود در حین شروع تمرینات، شما می‌توانید چربی خود را کاهش داده و با استفاده از رژیم غذایی سالم متشکل از میوه‌ها، سبزیجات و انجام حرکات بدنسازی مناسب وزن خود را متناسب سازید. شما به ترکیبی از تمرینات چربی سوز کاردیو و تمرینات استقامتی ایجاد ماهیچه نیاز دارید.

کاردیو یکی از برترین تمرینات بدنسازی است اما تمرینات کشش را فراموش نکنید.

تمرینات کاردیو ازجمله اثربخش‌ترین روش‌ها برای چربی سوزی به شمار می‌روند بنابراین می‌توانید لایه‌ای از چربی که اطراف ماهیچه‌ها را پوشش داده است را از بین ببرید. شما نمی‌توانید چربی را صرفاً در یک بخش بدن کاهش دهید زیرا چربی در سراسر بدن شما پراکنده هست. تمریناتی نظیر طناب، شنا، پرش، تمرینات چرخشی و کوه‌نوردی ازجمله بهترین تمرینات کاردیو برای دستیابی به‌ تناسب اندام به شمار می‌روند. همواره بعد از تمرینات زمانی را برای انجام تمرینات کششی اختصاص دهید. کشش منجر به آرامش ماهیچه‌ها گردیده و مانع از سفتی یا درد ماهیچه در روز بعد از تمرین می‌گردد.

اندازه باسن و ران‌های خود را کاهش دهید.

به‌منظور تمرین‌دادن به ماهیچه‌های باسن می‌توانید از تمریناتی نظیر هالتر عقب، اسکات دمبل، و تمرینات دارای استپ استفاده نمایید. ران‌های شما از ماهیچه‌های چهارسر و همسترینگ تشکیل‌شده‌اند. تمرینات اسکات و جهشی بر روی هر دو نوع از ماهیچه‌ها تأثیر دارند. کشش پا منجر به تقویت ماهیچه‌های چهارسر گردیده و تمرینات کششی نیز بر روی همسترینگ‌ها تأثیر دارند.

اندازه شکم خود را کاهش دهید.

شکم شما از ماهیچه‌های راست شکمی، ماهیچه‌های مورب داخلی و خارجی و ماهیچه‌های عرضی تشکیل‌شده است. در تمرینات خود از کرانچ، خم شدن به بغل و دراز و نشست استفاده کنید تا این ماهیچه‌ها را تحت تأثیر قرار دهید.


تالیف:

تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت livestrong.com)

لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس وب سایت تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام مخصوص بانوان تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.