گاهی رژیم نداشتن، بهترین رژیم است!

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: ۲ دقیقه

بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی (1 رای)

Loading...

یک مطالعه ده‌ساله بر روی بیش از ۵۰۰۰ فرد جوان نشان داد افرادی که وزن خود را به‌طور بهینه کنترل کرده بودند، از هیچ رژیم غذایی استفاده نمی‌‌کردند. اما چه چیزی باعث کاهش یا افزایش وزن آن‌ها می‌‌شد؟

در طی دهه گذشته، گروهی از محققان فنلاندی به بررسی عادت‌‌های حفظ وزن بیش از ۴۵۰۰ فردی که در اواسط دهه بیستم زندگی خود بودند، پرداختند. آن‌ها بدین نتیجه رسیدند که به‌طور متوسط، در حدود یک‌چهارم مردان و زنان جوانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند، توانستند وزن خود را در طی ده سال به‌طور ثابت حفظ کنند. درصد کمی (۳٫۸ درصد مردان، ۷٫۵ درصد زنان) نیز با کاهش وزن همراه بودند. افرادی که وزن خود را حفظ کرده و یا کاهش داده بودند نیز دو ویژگی مشترک داشتند. آن‌ها هرگز هیچ‌یک از وعده‌‌های غذایی خود را حذف نکرده و سابقه رژیم غذایی نداشتند.

از سوی دیگر، رایج‌‌ترین عوامل مربوط به افزایش وزن در بین زنان داشتن دو یا چند فرزند، استفاده از نوشیدنی‌‌های قندی، حذف کردن بعضی از وعده‌‌های غذایی، سابقه رژیم و عدم رضایت  از زندگی می‌‌باشد. مردانی که با افزایش وزن مواجه بودند نیز برخی از وعده‌‌های غذایی را رد کرده و سابقه رژیم غذایی و همچنین استعمال دخانیات داشتند.

نحوه تغذیه سالم بدون رژیم غذایی

یکی از جایگزین‌‌های محبوب برای رژیم غذایی عادی رویکرد “رژیم غذایی انعطاف‌‌پذیر” است که با عنوان IIFYM نیز خوانده می‌‌شود. ایده این رویکرد بدین‌صورت است که شما باید از موادی استفاده کنید که میزان نیاز بدن به مواد مغذی به‌طور روزانه را تأمین نمایند، اما این امر باید به چندین طریق انجام شود تا غذاهای شما به‌شدت محدود نبوده و شما احساس استفاده از یک رژیم غذایی نداشته باشید.

اگر خوردن مداوم وعده‌‌های غذایی برای شما چالش‌برانگیز است، ممکن است آشنایی باشخصیت غذایی خود برایتان مؤثر باشد. آیا شما در غذاها سخت‌‌گیر نیستید یا از خوردن غذا سیر نمی‌‌شوید و یا به‌طور حرفه‌‌ای به غذاهای خود توجه می‌‌کنید؟ هرچه اطلاعات شما در مورد تغذیه بیشتر باشد، شما می‌‌توانید وعده‌‌های غذایی خود را به‌طور بهتری باشخصیت غذایی خود ارتباط دهید و درعین‌حال نیز کالری‌‌ها و مواد مغذی موردنیاز خود را مصرف کنید.

با اصول کلی تغذیه و چند دستور پخت خوشمزه آشنا شوید

اساس تمام برنامه‌‌های غذایی موفق، آشنایی با تعداد کالری موردنیاز در طول روز و نسبت ایدئال درشت مغذی‌های چربی، پروتئین و کربوهیدرات‌‌ها می‌‌باشد. به‌منظور اطلاع از میزان کالری موجود در غذاهای مختلف به صفحه محاسبه‌‌گر ما مراجعه کرده و همچنین از بیش از ۹۰۰ دستور پخت برای غذاهای متنوع بهره‌‌مند شوید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

درباره مقاله فوق، نظر و یا سوالی دارید؟
از بخش زیر نظر خود را ثبت کنید. بعد از تایید مدیر سیستم، نظر یا سوال شما نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *